Het valt mij op dat Windows Media Player video's beduidend vloeiender afspeelt dan VLC (ook onder Windows), en dat het nog veel erger is tussen Windows, OS X en Linux.
Het is ofals je een filmpje van YouTube eerst op 30fps bekijkt (VLC op OS X), en daarna (in WMP) op 50fps. Ik zit al langer hiermee te troubleshooten, en heb al diverse dingen geprobeerd. Geforceerd inschakelen van hardware rendering, andere codecs, het vergoten van de cache times het uitschakelen van filters, etc. Het mocht niet baten. Het beeld 'stottert', om het zo maar te zeggen.
Het lijkt er dus op de Windows Media Player dingen sneller rendert.
Tot nu toe is dit mijn ervaring:
De enige verklaring die ik tot nu toe heb, is dat de rendering engine van WMP beter is...
Het is ofals je een filmpje van YouTube eerst op 30fps bekijkt (VLC op OS X), en daarna (in WMP) op 50fps. Ik zit al langer hiermee te troubleshooten, en heb al diverse dingen geprobeerd. Geforceerd inschakelen van hardware rendering, andere codecs, het vergoten van de cache times het uitschakelen van filters, etc. Het mocht niet baten. Het beeld 'stottert', om het zo maar te zeggen.
Het lijkt er dus op de Windows Media Player dingen sneller rendert.
Tot nu toe is dit mijn ervaring:
- Windows Media Player is het beste. Het afspelen gaat smooth.
- VLC onder Windows is iets minder, maar nog steeds redelijk.
- VLC onder Linux is acceptabel, maar zeker niet smooth. Minimale stotteringen en een duidelijk lagere framerate
- Andere mediaplayers onder Linux idem.
- OS X icm. VLC is niet om aan te zien. Het beeld schokt en stottert. Het loopt niet vast, maar het lijkt gewoon vele frames over te slaan.
De enige verklaring die ik tot nu toe heb, is dat de rendering engine van WMP beter is...