Vraagjes over OSX

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 20:20
Hallo.

Ben sinds een klein maandje bezitter van een macbook pro.
Eerder wel eens een iPhone gehad maar nooit andere Apple producten en heb dus altijd Windows gebruikt.

Heb al gekeken op het forum maar kwam niets concreets tegen over mijn vragen.

Nu zijn er drie dingen waar ik naar zoek;

1) Hoe kan ik in Safari er voor zorgen dat als ik tik en een woord zoek op Google dat hij een nieuwe tabblad opent ipv de huidige?
2) Is er een mogelijkheid dat als ik ik op de iconen tik in de dock dat hij dan minimaliseert? Nu gebeurt er als ik er op druk niets.
3) Hoe zorg ik ervoor dat mijn agenda (hotmail.nl) wordt gesynchroniseerd met de Agenda app? Mijn mail komt normaal binnen, mijn hotmail staat bij accounts. Helaas als ik op mijn telefoon een afspraak maak deze niet krijg te zien in de Agenda app. Wel op mijn Windows PC die ik gebruik met Outlook.

Bedankt alvast!

Beste antwoord (via JustName op 14-06-2016 22:23)

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
ik kan je helpen met 1 & 2.
1). CMD + T is een nieuw tabblad, tik die aan daarna kan je zoeken, andere optie is intypen in de safari balk op you manier en dan op CMD + ENTER te duwen, dan opent hij de zoekopdracht in een nieuw tabblad, maar opent hij dat tabblad niet meteen.

2). Links bovenin van je venster zit een gele toets tussen een rode en groene in. Dat is minimaliseren. Andere optie is ALT + Linkermuisklik op het icoon (kan zijn dat je dan twee keer moet klikken omdat hij eerst alle open vensters op haalt)

3) kan ik je niet helpen maar is genoeg over te vinden op google volgens mij. Als je een hele specifieke vraag daarmee hebt moet je hem ook wat uitgebreider stellen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
ik kan je helpen met 1 & 2.
1). CMD + T is een nieuw tabblad, tik die aan daarna kan je zoeken, andere optie is intypen in de safari balk op you manier en dan op CMD + ENTER te duwen, dan opent hij de zoekopdracht in een nieuw tabblad, maar opent hij dat tabblad niet meteen.

2). Links bovenin van je venster zit een gele toets tussen een rode en groene in. Dat is minimaliseren. Andere optie is ALT + Linkermuisklik op het icoon (kan zijn dat je dan twee keer moet klikken omdat hij eerst alle open vensters op haalt)

3) kan ik je niet helpen maar is genoeg over te vinden op google volgens mij. Als je een hele specifieke vraag daarmee hebt moet je hem ook wat uitgebreider stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:42
1) Op een link drukken terwijl je de CMD toets in drukt. Ja kan ook bij google instellingen (rechts bij google op het tandwiel drukken, scrollen naar: "Waar resultaten worden geopend", en aanvingen dat nieuwe resultaten in een nieuw venster worden geopend -> opslaan.
2) Bedoel je de iconen onderin? In je dock? Ga naar instellingen -> Dock -> vink "Vergroting" aan, je kan de grote met de schuifbalk instellen.
3) Synchroniseer je het account al? Dit kan je controleren door te gaan naar je agenda, klik op agenda's, staat hij hier bij? En aangevinkt? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Onno_Devine op 14-06-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 20:20
Bedankt voor jullie snelle reactie's.

Is er geen ander manier om een nieuwe tabblad te openen als ik twee vingers op een woord klik en klik op ''zoeken met google'' CMD ingedrukt houden werkt wel maar vind ik alweer te omslachtig ;p

Mijn account wordt gesynchroniseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je dat te omslachtig vindt moet je maar gaan wennen aan OS X/ macOS. Het is geen Windows en je moet het niet proberen te gebruiken als Windows, dat is alles wat ik kan meegeven.
Wat agenda synchroniseren betreft, Microsoft is grote wijzigingen aan het doorvoeren met outlook.com waardoor de standaard deltasync die mailapps gebruiken niet meer werkt. Zijn wel workarounds voor ergens.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 10:16

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik minimaliseer eigenlijk nooit vensters maar gebruik CMD + H om te verbergen. (Dat gecombineerd met actieve scherhoeken om bureablad te tonen en expose)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik jou ook aanraad is om de site www.appletips.nl te gebruiken. Je hebt er tips voor alles wat met Apple te maken heeft, van heel laagdrempelig (iemand die net met OSX of IOS werkt) tot de uiterste doorgewinterde Apple gebruiker. Ik kijk er ook soms want er zitten echt dingen tussen waarvan ik dacht: "Had ik het maar eerder geweten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 22:14
mikehulshof schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:00:
3) Hoe zorg ik ervoor dat mijn agenda (hotmail.nl) wordt gesynchroniseerd met de Agenda app? Mijn mail komt normaal binnen, mijn hotmail staat bij accounts. Helaas als ik op mijn telefoon een afspraak maak deze niet krijg te zien in de Agenda app. Wel op mijn Windows PC die ik gebruik met Outlook.
Heb je wel ingesteld dat je agenda wordt ingesteld/gedeeld?
Denk dat er ergens een vinkje uitstaat. Heb momenteel mijn macbook niet bij de hand. Maar zal anders even voor je kijken.

linkje: https://sites.google.com/...agenda-toevoegen-aan-ical

[ Voor 7% gewijzigd door koentjuh1987 op 15-06-2016 09:34 . Reden: link toegevoegd ]

...

Pagina: 1