x99, Z170 of nog wachten op Kaby Lake...

Pagina: 1
Acties:

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:11
Ik zoek een?
Op dit moment zoek ik puur advies voor de aankoop van een moederbord, ram + cpu.

Wat is je budget?
1200,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus moederbord (ROG), MSI. Tussenbeide gaat mijn voorkeur wel naar Asus. Voor RAM heb ik het liefs een goed bekend merk. Het uiterlijk van het moederbord en RAM spelen een grote rol in mijn keus. Het moet een zwart/wit of zwart/rood thema thema worden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil gebruik maken van een M2 SSD (950 Pro), een SATA SSD en extra HDD's voor opslag. Het systeem zal worden gebruikt voor gaming, in de toekomst gaan er ook twee videokaarten in SLI draaien (niet meer!). Het systeem zal ook worden gebruikt voor streaming en videobewerking.

Ik ben gewoon opzoek naar advies over welk platform ik het best kan nemen. Het X99 platform is erg duur en de performance winst ten opzichte van Z170 is erg klein. Ik heb zelf wat onderzoek gedaan ernaar, en ik geef al gauw het dubbele uit voor een kleine winst. Ik krijg natuurlijk wel meer pci-lanes tot mijn beschikking, quad-channel ram en allerlei andere voordelen die het X99 met zich meeneemt. Verder is Kaby Lake opkomst. Ik zie door de bomen het bos niet meer en weet niet wat ik nou precies moet doen. Ik heb een ruim budget en wil gewoon een mooi en krachtig systeem bouwen, ook voor de plezier. Ik heb ook de tijd om te wachten op Kaby Lake. Wat zeggen jullie? Mijn voorkeur gaat weer uit naar Skylake in plaats van X99, maar dan kom ik weer in mijn gedachte met Kaby Lake. 8)7

Ik hoop in iedergeval wat nuttige informatie van jullie te krijgen.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Gewoon het gene pakken dat op dit moment voor consumenten beschikbaar is. Prestatie winst met Kaby lake gaat zeer klein zijn.

Waarom M.2 pcie SSD ? Geeft misschien 2 seconden snellere laadtijden tegenover dubbele kosten vergeleken met een normale SSD.

Ga je overklokken ? Anders kun je voor gaming ook prima met de B150 chipset aan de gang.

Waarom SLI ? Meer problemen dan voordeel of ga je 2x een 4k scherm aansturen ? Meer dan 2 is trouwens niet eens meer mogelijk is sli vanaf de 10xx series GPU.

Is je budget van 1200 Alleen voor Mobo,Ram en CPU of voor de complete PC ?

• LostInNight
MichaelvD2203 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:00:
Gewoon het gene pakken dat op dit moment voor consumenten beschikbaar is. Prestatie winst met Kaby lake gaat zeer klein zijn.

Waarom M.2 pcie SSD ? Geeft misschien 2 seconden snellere laadtijden tegenover dubbele kosten vergeleken met een normale SSD.

Ga je overklokken ? Anders kun je voor gaming ook prima met de B150 chipset aan de gang.

Waarom SLI ? Meer problemen dan voordeel of ga je 2x een 4k scherm aansturen ? Meer dan 2 is trouwens niet eens meer mogelijk is sli vanaf de 10xx series GPU.

Is je budget van 1200 Alleen voor Mobo,Ram en CPU of voor de complete PC ?
Waarom een M.2 pcie SSD? Het verschil is in veel dagelijkse misschien minimaal, maar het blijft toch sneller en in sommige taken zul je dit zeker weten gaan merken. Ik werk trouwens ook regelmatig met grote bestanden. Het is ook een leuk hebbeding. Daarnaast hebben veel moederborden tegenwoordig een M.2 slot, als ik zoveel geld in een systeem wil steken kan ik ook net zo goed een M.2 SSD erbij nemen, maar dat is zoals je al gelezen hebt niet de enigste reden.

Overklokken ga ik zeker, ben ik alleen vergeten te vermelden.

Minimaal twee 4k schermen is mijn doel (maar daar heb ik volgensmij geen tweede videokaart persee voor nodig). Er zullen vast nadelen zitten aan SLI, maar zodra er problemen optreden bij een bepaalde game ben ik natuurlijk niet verplicht om SLI te gebruiken. Ik zie dus het probleem hiervan niet in. Meer dan twee videokaarten is niet meer mogelijk met de nieuwe generatie, dat weet ik, meer videokaarten heb ik ook echt niet nodig. Ik heb nooit een SLI setup gehad en wil er graag één en tot zover ik weet hoef je geen gebruik te maken van SLI wanneer dit je problemen geeft in bepaalde games.

Mijn budget van 1200 is inderdaad alleen voor de combinatie van het moederbord, CPU en RAM. De rest van de componenten heb ik al of ga ik nog aanschaffen en worden hier niet in meegerekend.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
LostInNight schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:21:
[...]

Waarom een M.2 pcie SSD? Het verschil is in veel dagelijkse misschien minimaal, maar het blijft toch sneller en in sommige taken zul je dit zeker weten gaan merken. Ik werk trouwens ook regelmatig met grote bestanden. Het is ook een leuk hebbeding. Daarnaast hebben veel moederborden tegenwoordig een M.2 slot, als ik zoveel geld in een systeem wil steken kan ik ook net zo goed een M.2 SSD erbij nemen, maar dat is zoals je al gelezen hebt niet de enigste reden.

Overklokken ga ik zeker, ben ik alleen vergeten te vermelden.

Minimaal twee 4k schermen is mijn doel (maar daar heb ik volgensmij geen tweede videokaart persee voor nodig). Er zullen vast nadelen zitten aan SLI, maar zodra er problemen optreden bij een bepaalde game ben ik natuurlijk niet verplicht om SLI te gebruiken. Ik zie dus het probleem hiervan niet in. Meer dan twee videokaarten is niet meer mogelijk met de nieuwe generatie, dat weet ik, meer videokaarten heb ik ook echt niet nodig. Ik heb nooit een SLI setup gehad en wil er graag één en tot zover ik weet hoef je geen gebruik te maken van SLI wanneer dit je problemen geeft in bepaalde games.

Mijn budget van 1200 is inderdaad alleen voor de combinatie van het moederbord, CPU en RAM. De rest van de componenten heb ik al of ga ik nog aanschaffen en worden hier niet in meegerekend.
Ik geef alleen mijn mening en inzicht natuurlijk zo'n 950 pro vind ik zelf zeer overbodig maar dat moet je natuurlijk voor jezelf bepalen.

SLI hoef je niet te gebruiken idd is aan en uit te zetten met 1 knop. Maar het is natuurlijk zonde als in games je 700 € ligt te slapen.

Dan kom ik hier op uit :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 239,70€ 239,70
1Asus Z170-DELUXE€ 283,95€ 283,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 58,95€ 58,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 582,60

Voor gaming is een i7 niet nodig past wel in je budget dus toch een linkje

Moederbord die goed kan overklokken en Black/white kleurstelling

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Voor 1200 budget kan je gewoon supersonisch gaan.
Daarom is het misschien beter dat je precies gaat vertellen wat je met de pc wil.

Als je een snelle auto zoekt, dan is bijv een Formule 1 racewagen een goede keuze. Als je deze snelle auto echter gaat gebruiken om van Amsterdam naar Groningen te rijden, is het misschien een rare keuze.

• aukenutma
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-02 14:18
Als je het echt op wilt maken en je wilt het beste en het nieuwste van dit moment dan kun je kijken naar broadwell E, de 68xx serie socket 2011-3. Kaby lake zal er niet overheen gaan kwa prestaties. 32gb Ram is tegenwoordig ook niet zo duur meer dus dat kun je er dan ook nog in gooien.

[ Voor 18% gewijzigd door aukenutma op 14-06-2016 22:23 ]

• RedCrew
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-04-2021
Misschien een optie om eens te bezien:

Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed

Tom's hardware heeft er een leuk stukje over geschreven:
http://www.tomshardware.c...us,3986.html#xtor=RSS-100

• LostInNight
Reepje schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:57:
Voor 1200 budget kan je gewoon supersonisch gaan.
Daarom is het misschien beter dat je precies gaat vertellen wat je met de pc wil.

Als je een snelle auto zoekt, dan is bijv een Formule 1 racewagen een goede keuze. Als je deze snelle auto echter gaat gebruiken om van Amsterdam naar Groningen te rijden, is het misschien een rare keuze.
Super sonisch graag. Ik zal even wat duidelijker vertellen wat ik met het systeem ga doen.

De zwaardere taken:
- Games op maximale settings, denk aan 4K. Op dit moment nog niet.
- Videobewerking (niet op professioneel niveau)
- Ontwikkeling van software
- Ik zal ook bezig zijn met grote bestanden uitpakken/inpakken tot wel 200~300GB
- Twitch streaming

Daarnaast de normale taken als webbrowsing, tekstverwerken etc, maar dit is natuurlijk overbodig om te melden :).

Wat ik met het systeem uiteindelijk ga doen:
- Overclocken natuurlijk
- Custom loopje in de toekomst
- 2-way SLI (ben ook nooit van plan geweest om nog meer kaarten in het systeem te stoppen)
- Als ik geen audiointerface aanschaf een geluidskaart
- Ik ga het systeem ook mooi verlichten van binnen

Ik wil het een droom systeem maken en vandaar dat ik ook een erg ruim budget heb. 16GB RAM voor nu ook genoeg zijn, de rest van het geld kan ik voor nu beter stoppen in de CPU/MOBO en wat overblijft voor de rest van wat ik ga aanschaffen.

Ik ben er ondertussen nog niet uit welk platform ik moet nemen. Met x99 ben ik 100-350 euro duurder uit, ligt eraan wat ik nemen ga, maar de nieuwste 6950x is wel een beest vergeleken met i7 6700k. Niet dat ik nu van plan ben zo een dure processor te gaan nemen.
Pagina: 1