Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Office 2016 over office 2003 zetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-11 19:57
Ik heb op mijn laptop Windows 10 draaien met Office 2003 .
Nu wil ik Office 2016 erop zetten ,kan dit zomaar en behoud ik dan mijn oude mail?

Beste antwoord (via 19roland70 op 15-06-2016 19:56)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Als je Outlook2003 gebruikt zónder Exchange-server, heb je al een .pst file. Daar slaat Outlook alles in op.

Die pst-file kan je gewoon vinden, je moet dan wel zoeken in verborgen bestanden!
Overigens zijn dit de default-locaties waar Outlook het boeltje opslaat:

drive:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Outlook
drive:\Users\<username>\Roaming\Local\Microsoft\Outlook
drive:\Users\<username>\Documents\Outlook Files
drive:\Users\<username>\My Documents\Outlook Files
drive:\Documents and Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

(aangezien je Windows 10 hebt, is die laatste niet relevant)

je kan ook in je Outlook-profiel kijken, ergens staat dan vermeld waar je pst-file te vinden is.

Ik zou deze file wel even kopieren naar een andere locatie, just to be sure!

Vervolgens kan je Office2003 deïnstalleren en Office2016 installeren, Outlook configureren en je oude .pst-file importeren.

Als je Outlook2003 gebruikt mét exchange-server, heb je geen .pst-file maat een .ost-file. Daar heb je nagenoeg niks aan, is slechts een lokale cache omdat Outlook anders niet goed werkt.
Eigenlijk hoef je nu niks te doen, omdat Outlook2016 dan ook gebruikt maakt van die exchange-server.

[ Voor 24% gewijzigd door Witte op 15-06-2016 11:11 ]

Houdoe

Alle reacties

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-10 09:46
Wat heb je zelf al gevonden ? Op een echte zoekmachine. Eigen onderzoek is verplicht

Zal je even op weg helpen. Je kan office niet ''upgraden'' dus overgaan op een nieuwe versie met behoud van alle instellingen en accounts is niet mogelijk.

Je kan wel je .pst files exporteren van Office 2003 en die importeren in office 2016.

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-11 19:57
Ik ben op onderzoek gegaan op de Microsoft site , de stappen gevolgd maar ik kan geen .pst vinden.
Als ik alle stappen doorloop kom ik in de map outlook met daarin de map Accounts, DAT-bestand en een Office Data File genaamd outlook.
Volgens mij is dit die file, klopt dit?
Blijft outlook 2003 gewoon werken als ik 2016 er ook opzet?

[ Voor 6% gewijzigd door 19roland70 op 14-06-2016 21:56 ]

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 23:13
Een pst bestand moet je zelf aanmaken en die vervolgens weer importeren.

Acties:
  • Beste antwoord

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Als je Outlook2003 gebruikt zónder Exchange-server, heb je al een .pst file. Daar slaat Outlook alles in op.

Die pst-file kan je gewoon vinden, je moet dan wel zoeken in verborgen bestanden!
Overigens zijn dit de default-locaties waar Outlook het boeltje opslaat:

drive:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Outlook
drive:\Users\<username>\Roaming\Local\Microsoft\Outlook
drive:\Users\<username>\Documents\Outlook Files
drive:\Users\<username>\My Documents\Outlook Files
drive:\Documents and Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

(aangezien je Windows 10 hebt, is die laatste niet relevant)

je kan ook in je Outlook-profiel kijken, ergens staat dan vermeld waar je pst-file te vinden is.

Ik zou deze file wel even kopieren naar een andere locatie, just to be sure!

Vervolgens kan je Office2003 deïnstalleren en Office2016 installeren, Outlook configureren en je oude .pst-file importeren.

Als je Outlook2003 gebruikt mét exchange-server, heb je geen .pst-file maat een .ost-file. Daar heb je nagenoeg niks aan, is slechts een lokale cache omdat Outlook anders niet goed werkt.
Eigenlijk hoef je nu niks te doen, omdat Outlook2016 dan ook gebruikt maakt van die exchange-server.

[ Voor 24% gewijzigd door Witte op 15-06-2016 11:11 ]

Houdoe

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je PST file en de locatie staat trouwens ook gewoon in Outlook's instellingen vensters. Zoek daar het pad op en dan weet je waar je het moet zoeken.
Pagina: 1