Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mathijs333
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-06-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een? goede en betrouwbare smartphone, die niet teveel geld kost maar voor zijn prijs heel goed is. Het is ook de bedoeling dat hij een tijdje meegaat.
Vul hier in welk apparaat je zoekt. Ik heb voorlopig al een paar gevonden maar vindt de keuze moeilijk, en andere smartphones zijn natuurlijk ook welkom :)

Wat is je budget? 200 - 330 euro
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. liefst net rond 300

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ...... internet (4g en wifi) en gewone dingen zoals whatsapp, snapchat, ...
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien? Heb het liefst dat de telefoon nog een redelijk lange tijd van updates voorzien gaat worden.

Wat heb je zelf al gevonden? Lenovo (Motorola) G4 Plus, Huawei P9 Lite, OnePlus X, OnePlus 2
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. Ik wou in eerste instantie voor de Motorola G4 Plus gaan maar ik heb gehoord dat accu niet fantastisch is van enkele bronnen maar anderen zeggen dan weer dat die wel goed is. Ook is het maar 2GB Ram wat misschien in de toekomst problemen gaat opleveren? Daarna Huawei P9 Lite, goede telefoon maar besturingssysteem is minder. Heb ook gelezen dat er waarschijnlijk al snel geen updates voor geleverd zullen worden. OnePlus X of OnePlus 2: goede specificaties maar zijn deze het nog waard nu de OnePlus 3 uit is? En heb ook geen idee of deze een betere keuze zijn dan de anderen?

Welke vragen heb je hier nog over? Nog even iets om te melden: ik heb altijd een iPhone gehad dus ken ik niet veel van android besturingssysteem. Ik heb geen idee of het veel uitmaakt dat je geen android update meer krijgt maar uit ervaring bij apple weet ik dat je dan bepaalde apps niet meer kan installeren na een tijdje. (Ik zou graag willen dat deze telefoon een paar jaren meegaat, heb namelijk mijn iPhone 4 ook bijna 5 jaar gehad :*) )
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door mathijs333 op 14-06-2016 21:05 ]

Verwijderd

De Huawei P9 Lite is heel recent en heeft het de nieuwste Android versie (Android 6). Het besturingssystem is voor een deel gebaseerd op IOS. Dus je zal er rap meer vertrouwd zijn. Veel mensen houden er niet van, maar mij heeft het nog nooit gestoord. Het is dus een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Wil je verzekerd zijn van een paar jaar updates, kan je eens kijken naar de Nexus 5X. Maar geen enkele Android krijgt gedurende 4 jaar updates.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Toevallig vandaag een artikel over de G4 plus vs P9 Lite: reviews: Moto G4 Plus vs. P9 Lite: gevecht in het middengewicht

• mathijs333
Bedankt voor de snelle reacties!
In de Nexus 5X heb ik niet veel interesse, gelezen dat de knoppen van lage kwaliteit zijn en batterij is ook niet zo goed (weet niet of dit allemaal klopt). Ik vind het vreemd dat ze na de slechtere prestaties en accu van Moto G4 Plus nog steeds die telefoon als winnaar kiezen maar toch heb ik hier momenteel nog het meeste interesse voor. Gaat die 2GB ram in de toekomst problemen opleveren of is dat meer als voldoende als je weet dat ik geen zware gebruiker ben?
(Heb trouwens nog een video gezien waar de huawei wel beter uitkwam: YouTube: Lenovo Moto G4 Plus vs Huawei P9 Lite review (Dutch) )

[ Voor 20% gewijzigd door mathijs333 op 14-06-2016 22:13 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Ik verwacht dat 2GB genoeg is als je geen zware gebruiker bent. Pas met heel veel open apps, of zware games heb je meer nodig.

• mathijs333
Oke goed, en is de oneplus 2 of X dan een betere aankoop dan de Moto G4 Plus of is de Moto G4 Plus betrouwbaarder? Bij de ervaringen hier op tweakers zie ik precies alleen maar problemen terwijl ik van andere mensen hoor dat het een hele goede telefoon is (OnePlus).

[ Voor 11% gewijzigd door mathijs333 op 15-06-2016 15:42 ]

• mathijs333
Zonet Moto G4 Plus besteld, hopelijk een goede beslissing :)
Pagina: 1