• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik zoek een?
Recente Android telefoon die zo dicht mogelijk tegen stock Android aanzit.

Wat is je budget?
Ik denk dat ik met €400 wel klaar kan zijn voor mijn gebruik, maar jullie zouden me in principe ook kunnen overtuigen om een flagship te kopen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- messaging, zoals Telegram, Whatsapp, Snapchat etc.
- muziek, liefst dus external (adoptable :) ) storage
- internetten (3G, indien 4G(+) veel duurder uitvalt is het niet nodig, wel prettig i.v.m. future proofing)
- zaken als Google Authenticator etc
- Adaway, dus rooten en community support is een vereiste. Het liefst werk ik niet met custom ROMs, vandaar dat ie uit zichzelf al tegen stock Android aan moet zitten.

Ik ben in principe gewoon erg klaar met mijn HTC One M7 die om 16:00 leeg is. Lange accuduur (of verwijderbare batterij, nog beter i.v.m. recycling) is daarom voor mij het belangrijkst. Prestaties geef ik niet zo om, het is de accuduur die telt. De boel moet natuurlijk wel snappy blijven, maar dat zijn de meeste recente telefoons tegenwoordig. De camera van de HTC One M7 vind ik prima en is/was geen hoogvlieger, dus wat dat betreft hoef ik niet te investeren. Scherm het liefst kleiner dan 5". Downgrade naar 720p vind ik niet erg.

Wat heb je zelf al gevonden?
- Oneplus 3; mooi apparaat, maar ik vind 5.5inch net iets te groot. Daarnaast is de batterij niet geweldig en is de hele telefoon uiteraard zware overkill voor wat ik wil gaan doen;
- P9 Lite; leuk en aardig, maar de skin is echt een dealbreaker;
- Nieuwe generatie Moto G's; ik wacht met spanning op reviews, tot die tijd ben ik benieuwd of jullie iets beters weten;
- Vorige generatie Moto G's: kan, maar is er niet iets recenters?

Alvast heel erg bedankt! :)

[ Voor 4% gewijzigd door G4H op 14-06-2016 19:44 ]

Verwijderd

De Samsung S5 Mini. 4,5 inch scherm, goede batterijduur. Maar geen stock Android.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
G4H schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:41:
- Oneplus 3; mooi apparaat, maar ik vind 5.5inch net iets te groot. Daarnaast is de batterij niet geweldig en is de hele telefoon uiteraard zware overkill voor wat ik wil gaan doen;
Het is echter wel de beste bang-for-bug telefoon die je maar kan hebben en de telefoon voldoet aan bijna al je eisen. Het voordeel ook van de OP3 is dat de garantie niet verloopt wanneer je hem root.

De OP3 heeft alleen geen SD geheugen, maar wel 64GB en inderdaad een 5,5" scherm. Maar daar ben je zo aan gewend. Over de accuduur valt al wel wat dingen te zeggen, maar echte ervaringen en reviews zijn er nog niet.

Vind je de OP3 toch niks, kan je ook kiezen voor de OnePlus X. Dit toestel heeft dezelfde voordelen als de OP3, maar dan met een 5" scherm.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 15-06-2016 10:19 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-01 14:02
rens-br schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:15:
[...]

Het is echter wel de beste bang-for-bug telefoon die je maar kan hebben en de telefoon voldoet aan bijna al je eisen. Het voordeel ook van de OP3 is dat de garantie niet verloopt wanneer je hem root.

Je garantie mocht toch ook niet meer verlopen na het rooten, voor alle merken?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
rens-br schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:15:
[...]
Je garantie mocht toch ook niet meer verlopen na het rooten, voor alle merken?
Ik weet dat Samsung bijvoorbeeld Knox gebruikt om te bepalen hoe vaak je de rom vernieuwd hebt, als Knox te vaak getriggerd is willen ze nog wel eens heel moeilijk doen met de garantie.