Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Goedemiddag,

Sinds enkele dagen heb ik de beschikking over een Ubiquiti UniFi Security Gateway 3P op een Telfort 100/100 glasvezel verbinding. Nu is het zo dat als ik de digitale TV ontvanger aansluit direct op het modem deze feilloos werkt. Als ik de TV ontvanger aansluit op een UniFi 8-port PoE switch welke weer verbonden is met de Gateway deze problemen geeft.

Het probleem is dat het beeld na ongeveer 2 seconden vast staat. Vervolgens verschijnt er een melding in het beeld die zegt dat ik door moet zappen. Vervolgens doe ik dat en staat ook dat beeld vast.

Is er iets wat ik moet configureren in de Gateway?
Alle andere apparaten werken perfect zonder enige problemen of haperingen.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of weet hier een oplossing voor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
Ik heb gekeken naar deze optie maar door het in en uitschakelen geeft dit nog niet de gewenste optie jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Heb je op de USG wel alle zaken ingericht tbv routed IPTV? Out of the box werkt dat niet vanzelf.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Inderdaad USG inrichten voor routed IPTV of als je de experiabox toch laat staan, lan kabels naar de IPTV decoders daar op aansluiten en de rest van je lan via de USG. Heb je ook geen gedoe met IGMP snooping en multicast streams op je netwerk. Als je ze toch in het netewrk op neemt, Zorg er wel voor dat je IGMP snooping aan hebt staan op switches waar IPTV door heen gaat als daar ook een WiFi AP aan hangt, anders krijg je problemen met je WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
Mocht ik de IPTV toch via de USG willen doen, hoe kan ik dit dan configureren?
Momenteel ben ik geen held met firewall configuraties.
Pagina: 1