Game pc Samenstellen (Vraag)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
ik ben van plan om binnenkort een game pc in elkaar te zetten ik heb nu dit samengesteld en ik vraag me af of dit goed bij elkaar past

OnderDelen:
Kast: SHARKOON REX-8
Proccesor: AMD Black Edition - AMD FX 4300
Koeling: Cooler Master Seidon 120V ver.2 Vloeistof-koelsysteem
Moederbord: MSI 970 Gaming
GB Ram: Crucial Ballistix 8GB DDR3-1600
Opslag: 240GB SSD Crucial BX200
Voeding: 650 Watt Corsair
VideoKaart: MSI GTX 960 4GD5T OC Grafische kaart

Dit heb ik samengesteld en ik wil graag advies of dit goed is of als er aanpassingen beter zijn wil ik dat graag weten.

alvast bedankt,
Steven

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:35
Zonder een uitspraak te doen over de kwaliteit van het uiteindelijke systeem: Ja, dit past prima bij elkaar.

Let wel: De enige Crucial Ballistix die het MSI moederbord officieel ondersteund is de BLS8G3D169DS3.16FED

Persoonlijke mening:
Ik gok dat je een beperkt budget hebt en vandaar dit systeem zo hebt samengesteld. Indien je niet al te zware games gaat spelen is dit natuurlijk ook prima.
Echter, waterkoeling op een AMD FX wat nog geen 8 core betreft is niet bepaald nodig. Ik zou eerder gaan voor een goede (goedkopere) luchtkoeling en een betere/snellere processor om hier de winst uit te halen.
Kijk waar je geld kunt besparen, in dit systeem zal de CPU de bottleneck gaan vormen. De daarna volgende bottleneck is de 8 GB ram, maar dat ligt geheel aan wat je gaat gamen en is wel nog makkelijk te upgraden in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Ik zou de Seidon vergeten en het geld dat ik daarmee uitspaar in een Intel Core i3 stoppen. En een 650 watt voeding is overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

De FX 4300 presteert niet echt lekker.

Kijk eens naar een https://tweakers.net/pric...845-boxed.html]Athlon 845 Is ook een relatief goedkope CPU die behoorlijk wat beter meekomt. Presteert per core zo'n 20% beter.

Vervolgens een koeler als deze Tranquillo rev.2

En een minder zware voeding is ook geen probleem. 450 watt heb je genoeg aan met het door jou samengestelde systeem.

De videokaart die je hebt gekozen is ook niet heel interesant. een AMD 380 is rond dat budget een betere keuze. Tenzij je budget hebt voor een GTX 970 waarbij Nvidea een minder rare keus is.

[ Voor 47% gewijzigd door Temujin op 14-06-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Gooi je geld niet weg naar AM3+. Neem lekker een i3 of een APU.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

^^

Graag ook eerst lezen :z

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Dit is een vraag over een compleet (desktop)systeem en hoort dan ook in Desktop Aankoopadvies.

Move PMG -> DAA

Verder inhoudelijk:
Als je met krap budget zit, moet je goed kijken naar welke spellen je speelt mbt CPU/platformkeuze. Sommige spellen zijn single-threaded of zeer beperkt multithreaded. Dan wil je maximale singlethread-performance en die vind je bij Intel (Core i3 of als dat te duur is de Pentium dualcores eronder). Ga je daarentegen dingen spelen die sterk multithreaded zijn, dan heb je voor minder geld meer cores bij AMD. Echter eens met wat hierboven genoemd is, de FX4300 is in dat geval geen goede keuze, je bent met de Athlon 845 beter uit.

Ook zou ik geen 2-jaar oud moederbord aanraden. Neem liever iets nieuwers, en laat je niet verleiden tot onnodige zooi aankopen door allerlei 'gaming' namen. Enige relevante zaken in dit geval zijn gebruikte chipset en aantal fases van de voeding (zeker bij een multicore AMD). Die 970 Gaming heeft 8+2 fases is, wat voor overclocking op een octacore noodzakelijk is, maar als je met beperkt budget en bij een redelijk low-end CPU is het (dure) overkill. Kijk liever naar een bord met 4+1 of 4+2 fases (als je het niet zelf kunt zien aan een ontwerp, kijk hier. Je ziet daar ook of er problemen gemeld zijn. Dat ziet er voor veel andere MSI-borden (maar niet deze) slecht uit :o - eea heeft te maken met ontbrekende overspanningsbeveiliging bij MSI.

Evt kun je gaan voor een uATX bord, met slechts een enkele GPU mis je qua uitbreidingsmogelijkheden niets tov full ATX, en dan kun je een kleinere kast nemen (op zichzelf al prettig) die makkelijker mee te nemen is naar LAN-parties etc.

[ Voor 75% gewijzigd door dion_b op 14-06-2016 18:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1