Zwart scherm voor 1 seconde

Pagina: 1
Acties:

• suntar
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-01 09:16
Goedemiddag tweakers,

Ik ben de afgelopen weken tegen het volgende probleem aangelopen. Mijn scherm word vrij vaak ( 1 keer in 3-5 minuten) zwart voor minder dan 1 seconde. En dan gaat die gewoon weer verder. Dit gebeurt alleen tijdens gamen, zelfs bij een game die vrij ligt is voor de GPU zoals League of Legends. Bij gewoon desktop gebruik heb ik nergens last van.

Nu krijg ik morgen mijn gtx 1070 binnen, maar wilde de 660 eigenlijk nog kunnen gebruiken voor een andere pc.

Nu dacht ik aangezien mijn voeding een raar tikkend geluid maakte dat het misschien een voltage probleem was. Nu heb ik vanochtend een andere voeding gekocht, maar dit heeft het probleem niet opgelost.

Andere dingen die ik heb geprobeerd,
Nvidia instellingen aanpassen
verschillende drivers
windows overnieuw installeren
Videokaart downclocken onder stock settings
verschillende pcei poort
en totslot andere dvi kabel en in de andere poort

Temperaturen van de GPU zijn ook normaal.
Ten einde raad hoop ik dat iemand hier nog enig idee heeft wat er precies mis is met mijn pc.

Mijn pc specs zijn,

Gtx 660
i5 4690k
3x corsair value 4gb 1600mhz
gigabyte z97 gaming 3
samsung pro ssd 128gb
1tb seagate hdd
coolermaster G750M
Acer G277HU 1440p

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-01 12:52
Om een stomme vraag te stellen: Heb je het al met een ander scherm/kabel geprobeerd?

• suntar
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-01 09:16
Martin.Air schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:49:
Om een stomme vraag te stellen: Heb je het al met een ander scherm/kabel geprobeerd?
Andere kabel wel, maar scherm lijkt me sterk toch? als het alleen tijdens gamen gebeurd. Maar zal het dalijk even proberen.

Bedankt voor de reactie !