Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Administrator credentials versneld invoeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sip5080
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 13:55
Hallo,

Als er nieuwe computers ingericht moeten worden bij ons op werk, voeg ik deze toe aan het domein, stel de mail in enz.
Nu hebben de meeste gebruikers geen local admin rights en dit moet zo blijven. Om programma's te installeren voer ik mijn admin credentials in, dit moet bij elke installatie en bijna alle software app. opnieuw.

Kan ik dit proces vereenvoudigen? Ik kan me haast niet voorstellen dat een Windows systeembeheerder continue en opnieuw zijn credentials aan het invoeren is op elke host.

Alle reacties

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Sterker nog, je wil eigenlijk voorkomen dat je met admin credentials inlogt op een werkstation.

Maar, heb je al eens gekeken naar een tool waarmee je software installaties kan automatiseren? Bijvoorbeeld gewoon een MSI deployen met Group Policies?
Of als je wat mee granulariteit wil, SCCM, RES AM, Altiris.. Er zijn er legio :)

Ook het configureren van e-mail profielen kan je al sinds jaar en dag automatiseren.

[ Voor 11% gewijzigd door Equator op 14-06-2016 14:50 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat ja. Ga niet 1-voor-1 de werkstations af. (Of hooguit als er 1 of 2 zijn, dan is de overhead misschien overdreven). Advies: verdiep je in de verschillende opties :) (En ga er eventueel eerst wat mee "spelen" voor je het in productie gaat gebruiken).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sip5080
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 13:55
Equator schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:48:
Sterker nog, je wil eigenlijk voorkomen dat je met admin credentials inlogt op een werkstation.

Maar, heb je al eens gekeken naar een tool waarmee je software installaties kan automatiseren? Bijvoorbeeld gewoon een MSI deployen met Group Policies?
Of als je wat mee granulariteit wil, SCCM, RES AM, Altiris.. Er zijn er legio :)

Ook het configureren van e-mail profielen kan je al sinds jaar en dag automatiseren.
We spreken over ongeveer 15 clients, is dit niet té bewerkelijk? Ik zal de aangedragen optie(s) zeker onderzoeken, het uitgeven via de server klinkt veelbelovend al zal ik me er inderdaad eenmaal goed in moeten verdiepen.

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Kijk eens naar MDT als je niet aan SCCM wilt etc.

Installeer de WDS Server Role
Installeer de Windows 7,8 of 10 WDK - https://developer.microso...assessment-deployment-kit
Download en installeer - https://technet.microsoft.com/en-us/windows/dn475741.aspx

Install Guides / Youtube:

http://blog.itvce.com/201...n-windows-server-2012-r2/
YouTube: BTNHD
Zou moeten lukken denk ik ;)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
sip5080 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:17:
[...]

We spreken over ongeveer 15 clients, is dit niet té bewerkelijk? Ik zal de aangedragen optie(s) zeker onderzoeken, het uitgeven via de server klinkt veelbelovend al zal ik me er inderdaad eenmaal goed in moeten verdiepen.
Kijk eens naar Easy Software Deployment voor het deployen van software. Het is een soort System Center Configuration Manager Lite. Met tools zoals deze worden applicaties geinstalleerd onder het SYSTEM account en hoef je geen credentials op te geven.

Easy Software Deployment is in vergelijking tot andere tools vrij goedkoop en de interface is zeer simpel. En als dat niet genoeg is dan is de documentatie uitmuntend.

Battle.net tag

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 12:17

mindcre8r

Tradepedia

Mystery schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:09:
[...]

Kijk eens naar Easy Software Deployment voor het deployen van software. Het is een soort System Center Configuration Manager Lite. Met tools zoals deze worden applicaties geinstalleerd onder het SYSTEM account en hoef je geen credentials op te geven.

Easy Software Deployment is in vergelijking tot andere tools vrij goedkoop en de interface is zeer simpel. En als dat niet genoeg is dan is de documentatie uitmuntend.
Grappig, ik ken verder weinig mensen die het gebruiken, ik gebruik het nu ook een jaar ongeveer en ben er zeer tevreden over. Wilde eerst SCCM maar de directie kreeg een beroerte van de prijs. dit kost 1 piek per maand per werkplek.

Bears and Bulls

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:15
Misschien dat een cloud oplossing zoals Microsoft Intune ook nog interessant is?

http://blog.bjornhouben.com

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 12:17

mindcre8r

Tradepedia

intune voor 15 werkplekken? dont think so.

Bears and Bulls

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:15
Het ligt net een beetje aan de situatie en de eisen/wensen, maar ik zou het niet vooraf al uitsluiten.

http://blog.bjornhouben.com

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 14:26
Wij zijn erg gelukkig geworden van PDQ Deploy en PDQ Inventory. Enorm krachtige tools, zeker als je de Pro/Enterprise versie gebruikt. Maar ook met de Free versie kun je eenvoudig software deployen naar clients.

Ik gebruik het bij een klant met 15 werkplekken en bij een klant met 350, schaalt erg lekker en de support is ook top. :)

• St4ck3r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:55
En anders koop je een yubikey die je in je zak meeneemt! Met een druk op de knop staat je wachtwoord in beeld.

Try not to become a man of success but a man of value.

Pagina: 1