Logitech z906 of zelf iets samenstellen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-10-2024
Beste tweakers,
Ik ben op zoek naar nieuwe pc speakers, nadat mijn oude setje van 20 euro trust speakers het begeven heeft. Nu is mijn budget deze keer wat groter namelijk max.300 euro. Ik wilde in eerste instantie de logitech z906 kopen, maar nu heb ik op verschillende forums dat deze set overpriced is en dat je beter zelf een set samen kan stellen. Ik heb alleen totaal geen verstand van audio dus vandaar deze vraag. Is het een goed plan om zelf een set samen te stellen of makkelijk gaan en de z906 kopen.
Ik kijk veel series, game een beetje en luister redelijk wat bass heavy muziek, dus een subwoofer wil ik sowieso.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik wil het aansluiten op mijn pc, de geluidskaart is een Realtek ALC 887.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Zoals ik al gezegd heb, heb ik weinig verstand van audio en versterkers dus ik heb geen idee wat goed zou zijn of het uberhaupt kan. De z906 lijkt mij de veilige maar misschien wel minder goede optie.

Groet Joep

Voor mensen die nu pas bij de discussie komen, even een kleine update. De loitech z906 is eigenlijk helemaal van de tafel, omdat ik eigenlijk surround helemaal niet nodig heb. Ik zit nu te twijflen tussen deze setjes:
maar dit zijn dan dus de opties die ik nu heb:
Edifier R2000DB : 200 euro bij MAx-ict en 270 bij de rest
Edifier S530D (Zwart): 240 euro
Teufel Concept C 255 euro voor de komende 5 dagen

Andere opties, toevoegingen en gebruikers ervaringen zijn welkom :)

[ Voor 21% gewijzigd door BOSSaap op 17-06-2016 11:01 ]

Beste antwoord (via BOSSaap op 22-06-2016 23:11)

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

BOSSaap schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:11:
[...]

Oke, maar Ik had ook gezien dat je de edifier c3x gereviewd hebt, die zit ongeveer in de zelfde prijsklasse als de logitech z623, waar ik al eerder naar geluisterd heb bij een vriend. hoe groot is dat het verschil in basweergave met de edifier r200db?

p.s je bent echt de real mvp van deze site, echt geweldige reviews, ze hebben mij al heel vaak geholpen _/-\o_
:D Ach, we zijn al blij te horen dat we af en toe een steentje bij kunnen dragen ;)

Inmiddels wel wat bedreven in het delen van ervaringen zou je denken, maar het beschrijven van audio is echt een hele pittige. Het beste wat ik kan zeggen is dat het 'anders' klinkt. Om het één of het ander 'beter' te noemen geeft jou m.i. een verkeerd beeld van de werkelijkheid. Ja ik hoor wat een sub kan toevoegen (bijv in een S760D), maar ik meen ook geschreven te hebben dat ik hem even goed niet mis als ik naar een 2.0 set luister (tenminste, als we bijv een R1280T of R1700BT vergelijken met een C3X, of een R2000DB met de S760D in 2.1 modus bijv, oftewel een beetje binnen de prijsklasse). Er zit namelijk nogal wat power in speakers als die R2000DB over de hele range, en praktisch elke vorm van muziek die ik er tegen aan gooi komt echt uitstekend voor de dag (twee testkamers, 1 van 6x6m, de andere is 7x4,5m). Het idee van 'ik mis bass' is m.i. ook meer kenmerkend voor magere, veelal sub 100 euro, computer speakertjes dan een opmerking die je in een wat hoger segment zal laten vallen. Uiteraard zijn er sets met een mindere focus er op, of simpelweg wat mindere prestaties op dat vlak, maar in een beetje stevige speaker (zoals een R2000DB) zal je dat niet snel terugvinden. Je zou evt nog kunnen spieken naar de nog grotere varianten als de Studio 6 Plus, maar dat is dan wel weer heel groot, zeker op een bureau, en daarmee schiet je denk ik je doel echt voorbij. Ik zou eerder denken dat een R1700 o.i.d. je al flink zal imponeren, maar als het budget er is.. tja, die R2000DB klinkt wel -heel- erg goed. (Overigens komt er nog wat meer referentiemateriaal deze kant op. Audio Engine A5+ en Edifier S1000DB, beide wel wat duurder, maar dat gaat ook helpen de R2000DB beter te positioneren).

Ik probeer mij in de regel neutraal op te stellen richting webshops, maar ik voel mij gedwongen op de recenties over Max ICT te wijzen alvorens je op die ogenschijnlijk leuke 'aanbieding' in gaat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:25

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:05
Lastig te zeggen, zelf begonnen met een oud 5.1 set van Logitech naar na wat een hogere/duurdere versie gegaan van Logitech Z5400. Geluid is wel een stuk beter dan de budget set die ik ervoor had.

Vorig jaar mijn ouders oude Surround Receiver gekregen met shelf speakers en die is weer ouder dan beide Logitech sets maar klinkt wel een stuk beter. onlangs nog extra speakers goedkoop gevonden (marktplaats) om 5.1 geluid te krijgen op alle channels kan eventueel nog een stereo erbij aansluiten en 7.1 vanaf pc naar de Surround Receiver/stereo aansluiten.

Beter samengevat
Je stapt over van Trust na Logitech en dan ook nog een hoger segment Dus de kwaliteit sprong die je maakt zal zeker indrukwekkend op je zijn. Maar na een jaar of 2 als je dat ding gewend bent en je komt bij iemand anders die iets beters heeft zal dat best opvallen.

Voor de rest wat doe je met geluid puur gaming/muziek e.d. ken je jezelf goed genoeg dat je steeds kritischer word op geluids kwaliteit. Dan zou ik eerst overwegen waar je voorkeur ligt is het Muziek dan is een leuke Edifier set van 2.0 leuker dan de Z906. Is het puur de Games/Films en dan is een Sub pre dan tsja neem je de logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
Psyonara schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:49:
Beter samengevat
Je stapt over van Trust na Logitech en dan ook nog een hoger segment Dus de kwaliteit sprong die je maakt zal zeker indrukwekkend op je zijn. Maar na een jaar of 2 als je dat ding gewend bent en je komt bij iemand anders die iets beters heeft zal dat best opvallen.

Voor de rest wat doe je met geluid puur gaming/muziek e.d. ken je jezelf goed genoeg dat je steeds kritischer word op geluids kwaliteit. Dan zou ik eerst overwegen waar je voorkeur ligt is het Muziek dan is een leuke Edifier set van 2.0 leuker dan de Z906. Is het puur de Games/Films en dan is een Sub pre dan tsja neem je de logitech.
Ik heb zelf nu ook nog een koptelefoon (bose ae2) liggen die ik nu voor bijna alles gebruik. Maar als ik samen met iemand anders eem film of een serie kijk dan gebruik ik vooral de boxen. Maar als ik nu dus overstap naar een betere set, dan wil ik hem ook gebruiken om te gamen en muziek te luisteren, want vooral in de zomer is een koptelefoon nogal warm. Maar ik ben dus niet heel geweldig geluid gewend. Ik was ook al onder de indruk van het geluid van de z632 die een vriend van mij heeft.
Maar in het kort,
Ik zal ze vooral gebruiken voor series en muziek en in de zomer ook voor het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
pricewatch: Edifier R1700BT
pricewatch: Edifier R2000DB
pricewatch: Edifier R1280T (Bruin)
pricewatch: Edifier Studio 6 Plus R2600 V2 (Zwart)

Als je perse 2.1 wil oid

pricewatch: Edifier C3X
pricewatch: Edifier S530D Wit

Edifier is/word populair ook omdat ze vaak mdf gebruiken in plaats van plastic/kunfstof behuizingen, wat vaak al automatisch beter geluid geeft.

Ze hebben ook een 5.1 set of 2. Maar die zijn boven de 400 of zelfs 500 euro.

Maar als series/muziek de main focus is neem dan een 2.0 set

Meesten hebben ook ervarings reviews dus kun je dat ook nog na gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik kan zelf van harte de Harman Kardon Soundsticks III aanraden. Pricerange 100 euro en die dingen hebben echt een prima soundstage. En dat zeg ik als audioliefhebber. Het blijft gewoon helder en geluid is goed geplaatst. Heel goed stereobeeld :)
Wel 2.1 dus geen surround. Maar dat is zo te horen ook niet het belangrijkste :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
oke superbedankt voor de feedback, ik heb nog maar 1 vraag. Ik lees in de reviews van foritain bij de 2.0 setjes van edifier dat de bass heel goed is, maar zou dit ook te vergelijken zijn met een subwoofer? En heeft iemand misschien ervaring met de s530D, want dat setje spreekt me wel aan, maar de reviews lijken erg gemixt. De harman KArdon soundstiks gaan het helaas niet worden, want ik lees dat de middentonen een beetje wegvallen, en het design spreekt me niet helemaal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

BOSSaap schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:44:
...maar zou dit ook te vergelijken zijn met een subwoofer?
Nee. En dat durf ik te stellen zonder ooit maar iets van die twee setjes gehoord te hebben. Een monitor blijft een relatief kleine kast met daarin een relatief kleine woofer. Dan kan je de behuizing poorten om meer laag/oemph te genereren, maar een subwoofer zal het nooit kunnen vervangen. Een subwoofer gaat over het algemeen veel dieper en zal ook strakker klinken. Ik speel hier met een set Argon 7450a (welke ook ruim in budget vallen als 2.0 ook een optie is) en die leveren redelijk veel laag, maar ook hier zou een subwoofer gewoon meer dan iets toevoegen. Let wel dat ik dan ook van mening ben dat er voor elke speaker een passende subwoofer te vinden is. Het is alleen de vraag of je de honderden zo niet duizenden euro's over hebt voor alleen de aanvulling in het laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
FeaR schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:49:
[...]
Het is alleen de vraag of je de honderden zo niet duizenden euro's over hebt voor alleen de aanvulling in het laag.
nee dat heb ik niet, zoals ik al zij, het maximale budget is 300 euro. Maar ik houd wel van muziek met redelijk wat bass. Een leuk voorbeeldje hiervan is 'I remember' (deadmau5) (voor mensen die niet te lui zijn om t op te zoeken) Ik denk dus dat een subwoofer wel 'nodig is' om beste ervaring te hebben bij dit soort muziek. Voor series zullen de 2.0 setjes dan wel beter zijn, maar ik luister nog steeds meer muziek dan dat ik series kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-05 18:51

Knaak

It's me, Mario!

Voor 300 euro kan je ook leuke 2e hands KRK's kopen op marktplaats. Dat is echt een verademing bij muziek/films. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
Knaak schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:55:
Voor 300 euro kan je ook leuke 2e hands KRK's kopen op marktplaats. Dat is echt een verademing bij muziek/films. :o
Dat zou misschien wel kunnen, maar ik wil eigenlijk niet 2e hands kopen, ik heb nogal slechte ervaringen daarmee, en ik kan die extra stress nu niet echt begruiken. Maar ik zit nu te twijfelen tussen de edifiers. De s530d en de R2000DB. Weet iemand misschien of je deze ergens in een winkel zou kunnen horen, of dat ik ze weer gratis terug kan sturen bij bepaalde websites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk even bij Feedback music, dikke kans dat dat daar kan (zitten door heel NL)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
Helaas, ze hebben op de site überhaupt geen edifiers staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-05 11:45
http://www.bax-shop.nl/st...-av-32-1-monitors-2-1-set

Deze lijken me ook wel geschikt, alleen even kijken of je die goed op de pc aan kan sluiten.
Met optische aansluiting op de subwoofer zal dat wel geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
Die set ziet er wel oke uit, maar de edifier 2.1 subwoofer heeft een 8 inch woofer ipv 6.5 inch en komt tot 30hz ipv 36. Ook die monitor speakers zijn 3.5 ipv 3.0 dus ik denk dan dat de edifier beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Dan ook eens bij teufel op de site kijken staat ook een 2.1 set met grote subwoofer voor 300 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
oke zal ik doen. Alleen nu vraag ik me dit dus af, kan je bij zo'n kant en klare 2.0 set later nog een subwoofer toevoegen op een of andere manier, of is dat gewoon helemaal uitgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Word lastig meestal zijn de boxen via de subwoofer aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:03

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik zat met een vergelijkbare vraag een paar maand geleden. O.a gekeken naar Raurk MR1, Audioengine A2+ & A5+. Ben uiteindelijk voor de Kef X300A gegaan welke me zeer goed bevalt.

Je kunt / kon ze vinden voor €500, maar dat is wel fors boven je budget.....

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
ja dat is zeker boven mijn budget, dus dat gaat hem helaas niet worden...
Positiever is wel dat de teufel set (Concept C) een kortingscode heeft die hem 45 euro afprijsd
nus nog een goede mogenlijkheid. Het enige waar iki bij deze set mee zit is dat de subwoofer niet lager komt dan 40 hz terwijl hij wel een 8inch woofer heeft.

maar dit zijn dan dus de opties die ik nu heb:
pricewatch: Edifier R2000DB : 200 euro bij MAx-ict en 270 bij de rest
pricewatch: Edifier S530D (Zwart): 240 euro
pricewatch: Teufel Concept C 255 euro voor de komende 5 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:03

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb ook naar de Teufel set gekeken maar vond de verhouding speakers en sub niet lekker. Gebied tussen sub (250Hz max?) en laag vd speakers is dan vaak niet lekker imo. Ben ook geen mega bas fan moet ik erbij vertellen

(Heb de Teufels nooit kunnen beluisteren helaas)

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Teufel gaat idd volgens specs tot 40 hz maar er zal flink wat meer volume uit komen dan die andere setjes bij 40 hz vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
Tortelli schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:34:
Ik heb ook naar de Teufel set gekeken maar vond de verhouding speakers en sub niet lekker. Gebied tussen sub (250Hz max?) en laag vd speakers is dan vaak niet lekker imo.
Ik dit is zeker waar, maar dit is voor elke 2.1 set in deze prijsklasse. Bij de edifier s530d is er zelfs een gat. de sub gaat niet hoger dan 120 en de satellites niet lager dan 150
Goofy1978 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:36:
Teufel gaat idd volgens specs tot 40 hz maar er zal flink wat meer volume uit komen dan die andere setjes bij 40 hz vermoed ik.
Dit is misschien wel het geval, maar ik zit in een redelijk kleine kamer van ongeveer 4 bij 6 meter, dus hoe hard de setjes gaan maakt mij niet heel erg uit, omdat het vaak toch al harder zal zijn dan comfortabel luisterniveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Beter een gat tussen 120 en 150 dan een sub die hoger dan 120 meespeelt.
dan ga je horen waar hij staat en dat is niet mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 08:57
Jammer dat je niet voor een 2e hands optie gaat gezien dat nogal een verschil in positieve zin in kwaliteit kan opleveren. Vergeet je trouwens deze Edifier R2730DB niet, hoewel deze lelijker is dan die eerder genoemde R2000, heb je wel een 3 weg systeem, met een uitgang voor een subwoofer, zodat je eventueel later alsnog een subwoofer kunt toevoegen. Ook scheelt deze nauwelijks in prijs met de eerder genoemde R2000 omdat deze maar 222 euro kost bij de mediamarkt.

Om dat 2e hands verhaaltje even in perspectief te plaatsen. Je koopt een 2e hands versterker met oa. optische aansluitingen al voor zo'n 50 euro, vaak zijn deze van begin 2000 maar heb je wel 5.1 analoge aansluitingen voor uitbreiding, en superveel instelmogelijkheden.
Goede speakers kun je ook al voor minder dan 100 euro krijgen (Tannoy M1, Mission 700, B&W DM302 om maar wat te noemen).
Een subwoofer (bijv. KEF PSW 2010 of vergelijkbaar) kun je ook wel voor rond de 75 euro krijgen.

Zeg dat je dan nog 25 euro voor extra kabels naar gelang kwijt bent en dan heb je voor 250 euro een prachtig hifi 2.1 setje staan waar geen kant en klaar setje voor onder de 500 euro tegenop kan.

Het scheelt dat met 2e hands hifi spullen de meeste mensen weten wat ze kopen en verkopen, en het niet aantrekkelijk is voor sjonnies die hun 5e hands golfje verkopen ed. dus je kleinere kans op slechte ervaring kunt hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door gijsiej op 17-06-2016 14:50 . Reden: leesbaarheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
gijsiej schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:06:
Vergeet je trouwens deze Edifier R2730DB niet, hoewel deze lelijker is dan die eerder genoemde R2000, heb je wel een 3 weg systeem, met een uitgang voor een subwoofer, zodat je eventueel later alsnog een subwoofer kunt toevoegen. Ook scheelt deze nauwelijks in prijs met de eerder genoemde R2000 omdat deze maar 222 euro kost bij de mediamarkt.
Deze had ik inderdaad over het hoofd gezien, bedankt voor de tip! Weet je dan ook misschien van hoeveel watt deze sub zou kogen zijn, dat kan ik nergens vinden
Om dat 2e hands verhaaltje even in perspectief te plaatsen. Je koopt een 2e hands versterker met oa. optische aansluitingen al voor zo'n 50 euro, vaak zijn deze van begin 2000 maar heb je wel 5.1 analoge aansluitingen voor uitbreiding, en superveel instelmogelijkheden.
Goede speakers kun je ook al voor minder dan 100 euro krijgen (Tannoy M1, Mission 700, B&W DM302 om maar wat te noemen).
Een subwoofer (bijv. KEF PSW 2010 of vergelijkbaar) kun je ook wel voor rond de 75 euro krijgen.

Zeg dat je dan nog 25 euro voor extra kabels naar gelang kwijt bent en dan heb je voor 250 euro een prachtig hifi 2.1 setje staan waar geen kant en klaar setje voor onder de 500 euro tegenop kan.
Dat zal zeker zo zijn maar ik ga dit niet doen om 2 redenen:
1. Ik heb totaal geen verstand van versterkers en boxen. Ik heb geen idee wanneer een box goed is, waarom bepaalde dingen goed zijn of dat sommige dingen misschien helemaal niet uitmaken.
2.Als er dan iets kapot gaat, dan heb ik geen idee wat ik moet doen. Ik heb zelf ook een pc in elkaar gezet, en daarvan is het moederbord nu al 2x kapot gegaan en dat soort dingen zijn gewoon vervelend.

Nu is het ook zo dat ik geen enorme audiofiel ben, en deze boxen waarschijnlijk me ook al helemaal zullen verbazen. En als ik nu al meteen overstap op hifi en het beste van het beste, dan wordt de upgrade de volgende keer nog duurder.

Toch vooral bedankt voor het attenderen op die andere edifier, die ziet er idd niet zo mooi uit maar voor mij blijft het kwaliteit>looks. Ik snap alleen niet helemaal waarom de r2000db zo veel duurder is, terwijl hij maar 2 weg is met minder upgrade mogenlijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Hoeveel watt de sub in maakt dan niet uit als het maar een actieve sub is met eigen versterker.
alleen het signaal word dan verstuurd de sub zelf versterkt het.
maar hoe groter en meer watt de sub heeft hoe harder ie kan spelen dat wel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Niet dat tweedehands dus een optie is, maar KEF PSW-subwoofers moet je niet aan beginnen. Die series hebben een beruchte designfout waardoor ze te warm worden en daardoor langzaam defect gaan. Voor een paar euro zelf op te lossen, maar daardoor een serie die ik niet aan zou raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
Ik heb nog even een aantal reviews gelezen van de edifiers. En hieruit blijkt eigenlijk dat de r2730db vooral een heel neutraal geluid heeft, en dat de bas wel hard kan maar niet echt warm klinkt. Als ik dat zo hoor dan neem ik liever de r2000db, die ook al door foritain werd beschreven als een set met een heerlijke bas.
( dit is de review waar ik dit op baseer:http://ayumilove.net/edifier-r2730db-speaker-review/ )

Ik heb nog wel 2 vragen.
1.
Is het erg als de bassreflex port dicht tegen de muur staat? want die zit bij de r2000db op de achterkant, maar ik heb achter mijn bureau direct een muur.

2.
Zou de mackie mr8mk3 niet ook een goede optie zijn? Ze kosten 220 euro en ik heb veel goede dingen over mackie gehoord

[ Voor 28% gewijzigd door BOSSaap op 18-06-2016 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

FeaR schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:49:
[...]

Nee. En dat durf ik te stellen zonder ooit maar iets van die twee setjes gehoord te hebben. Een monitor blijft een relatief kleine kast met daarin een relatief kleine woofer. Dan kan je de behuizing poorten om meer laag/oemph te genereren, maar een subwoofer zal het nooit kunnen vervangen. Een subwoofer gaat over het algemeen veel dieper en zal ook strakker klinken. Ik speel hier met een set Argon 7450a (welke ook ruim in budget vallen als 2.0 ook een optie is) en die leveren redelijk veel laag, maar ook hier zou een subwoofer gewoon meer dan iets toevoegen. Let wel dat ik dan ook van mening ben dat er voor elke speaker een passende subwoofer te vinden is. Het is alleen de vraag of je de honderden zo niet duizenden euro's over hebt voor alleen de aanvulling in het laag.
Een 100% correcte opmerking, maar ook het begin van:
1) een lange discussie over 'wat is veel laag'
2) een eindeloze spiraal omhoog wat budget betreft :D

Persoonlijk denk ik dat bij een dergelijk fixed budge, uitgaande van muziek als primaire wens, een degelijk 2.0 setje wel de voorkeur mag genieten boven een 2.1 set. Tuurlijk ga je verschil horen als je er een flinke sub tegen aan gaat zetten, maar het verschil in de primaire drivers is het dan m.i. niet waard. Verschil of niet, een setje stevige 2.0's kunnen echt wel wat teweeg brengen onderin, ik zou zeggen dat om een gevoel te hebben van wat je mist je wel wat ervaring moet hebben in de hogere segmenten. Zeker iemand die van een setje trust speakers van 20 euro af komt zal wel even trillen in zn stoel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
Foritain schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:50:
[...]

Persoonlijk denk ik dat bij een dergelijk fixed budge, uitgaande van muziek als primaire wens, een degelijk 2.0 setje wel de voorkeur mag genieten boven een 2.1 set. Tuurlijk ga je verschil horen als je er een flinke sub tegen aan gaat zetten, maar het verschil in de primaire drivers is het dan m.i. niet waard. Verschil of niet, een setje stevige 2.0's kunnen echt wel wat teweeg brengen onderin, ik zou zeggen dat om een gevoel te hebben van wat je mist je wel wat ervaring moet hebben in de hogere segmenten. Zeker iemand die van een setje trust speakers van 20 euro af komt zal wel even trillen in zn stoel :D
Oke, maar Ik had ook gezien dat je de edifier c3x gereviewd hebt, die zit ongeveer in de zelfde prijsklasse als de logitech z623, waar ik al eerder naar geluisterd heb bij een vriend. hoe groot is dat het verschil in basweergave met de edifier r200db?

p.s je bent echt de real mvp van deze site, echt geweldige reviews, ze hebben mij al heel vaak geholpen _/-\o_

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

BOSSaap schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:11:
[...]

:D Ach, we zijn al blij te horen dat we af en toe een steentje bij kunnen dragen ;)

Inmiddels wel wat bedreven in het delen van ervaringen zou je denken, maar het beschrijven van audio is echt een hele pittige. Het beste wat ik kan zeggen is dat het 'anders' klinkt. Om het één of het ander 'beter' te noemen geeft jou m.i. een verkeerd beeld van de werkelijkheid. Ja ik hoor wat een sub kan toevoegen (bijv in een S760D), maar ik meen ook geschreven te hebben dat ik hem even goed niet mis als ik naar een 2.0 set luister (tenminste, als we bijv een R1280T of R1700BT vergelijken met een C3X, of een R2000DB met de S760D in 2.1 modus bijv, oftewel een beetje binnen de prijsklasse). Er zit namelijk nogal wat power in speakers als die R2000DB over de hele range, en praktisch elke vorm van muziek die ik er tegen aan gooi komt echt uitstekend voor de dag (twee testkamers, 1 van 6x6m, de andere is 7x4,5m). Het idee van 'ik mis bass' is m.i. ook meer kenmerkend voor magere, veelal sub 100 euro, computer speakertjes dan een opmerking die je in een wat hoger segment zal laten vallen. Uiteraard zijn er sets met een mindere focus er op, of simpelweg wat mindere prestaties op dat vlak, maar in een beetje stevige speaker (zoals een R2000DB) zal je dat niet snel terugvinden. Je zou evt nog kunnen spieken naar de nog grotere varianten als de Studio 6 Plus, maar dat is dan wel weer heel groot, zeker op een bureau, en daarmee schiet je denk ik je doel echt voorbij. Ik zou eerder denken dat een R1700 o.i.d. je al flink zal imponeren, maar als het budget er is.. tja, die R2000DB klinkt wel -heel- erg goed. (Overigens komt er nog wat meer referentiemateriaal deze kant op. Audio Engine A5+ en Edifier S1000DB, beide wel wat duurder, maar dat gaat ook helpen de R2000DB beter te positioneren).

Ik probeer mij in de regel neutraal op te stellen richting webshops, maar ik voel mij gedwongen op de recenties over Max ICT te wijzen alvorens je op die ogenschijnlijk leuke 'aanbieding' in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
[quote]Foritain schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:07:
[...]
Ja ik hoor wat een sub kan toevoegen (bijv in een S760D), maar ik meen ook geschreven te hebben dat ik hem even goed niet mis als ik naar een 2.0 set luister (tenminste, als we bijv een R1280T of R1700BT vergelijken met een C3X, of een R2000DB met de S760D in 2.1 modus bijv, oftewel een beetje binnen de prijsklasse). Er zit namelijk nogal wat power in speakers als die R2000DB over de hele range, en praktisch elke vorm van muziek die ik er tegen aan gooi komt echt uitstekend voor de dag (twee testkamers, 1 van 6x6m, de andere is 7x4,5m).

Oke, dat klinkt goed, aan gezien mijn kamer net iets kleiner is zal deze geluidsweergave niet minder worden.
Foritain schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:07:
[...]
Je zou evt nog kunnen spieken naar de nog grotere varianten als de Studio 6 Plus, maar dat is dan wel weer heel groot, zeker op een bureau, en daarmee schiet je denk ik je doel echt voorbij.
ik denk niet dat deze speakers heel handig zouden zijn. ze zijn nog groter dan de 2000db's en ik weet niet zo goed hoe veel de geluidskwaliteit zou kunnen verbeteren als de prijs ongeveer 100 euro lager ligt.
Foritain schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:07:
[...]
(Overigens komt er nog wat meer referentiemateriaal deze kant op. Audio Engine A5+ en Edifier S1000DB, beide wel wat duurder, maar dat gaat ook helpen de R2000DB beter te positioneren).

Ik kijk er nu al naar uit! en ik weet van max ict, ik was eigenlijk al niet van plan om daar te kopen, maar ik zag nog wel iemand die hem 2e nieuw verkocht in de v&a, en als die gewoon een bonnetje heeft zou ik hem beter daar kunnen kopen waarschijnlijk is de service dan beter dan bij maxict.

Bedankt voor de toevoegingen, ik heb nu wel besloten om voor de r2000db te gaan, een subwoofer is leuk, maar waarschijnlijk toch niet heel erg mooi, en om eerlijk te zijn houd ik liever van mooi geluid dan van veel bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Bij een degelijke shop kopen, en als je niet gelukkig bent gebruikmaken van je rechten (Wel netjes uitpakken natuurlijk) :D Maak mij echter weinig zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:56

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Foritain schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:33:
Bij een degelijke shop kopen, en als je niet gelukkig bent gebruikmaken van je rechten (Wel netjes uitpakken natuurlijk) :D Maak mij echter weinig zorgen.
En eigenlijk, als je echt wil weten wat je wil, moet je naar een fysieke winkel gaan en daar gewoon een paar uur puur luisteren. Je hoort snel genoeg of een bepaald geluid je wel of niet lekker zit, zo vind ik dingen van Sonos niet om aan te horen, en heb ik dan liever een degelijke boekenkast-setje op mijn bureau staan voor 1/3de van de prijs. Geluid is echt 100% persoonlijke voorkeur, alhoewel bepaalde dingen natuurlijk wel altijd zo zijn. Bijvoorbeeld een Trust setje van 20 euro dat slechter klinkt dan een Logitech Z906, en een Logitech die weer slechter klinkt dan een higher end systeem. De "toon" van het geluid is echter weer 100% persoonlijke voorkeur.

Daarnaast, maak inderdaad gebruik van je rechten. De wet koop op afstand betekend dat je ieder niet-bederfelijk of sealed (CD/DVD/Game) in een periode van 14 dagen mag uitproberen. Er is echter wel een verschil tussen uitproberen of echt in gebruik gaan nemen, let daarom op dat je niet meteen al het verpakkingsmateriaal de container in flikkert. (En stiekem wil ik er ook nog even tussenin persen dat: "Max-ICT is wellicht niet zo'n goed idee". Zelf ook niet zo'n goede ervaringen mee, maar de reviews beamen dat)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BOSSaap
kuusj98 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:50:
[...]

En eigenlijk, als je echt wil weten wat je wil, moet je naar een fysieke winkel gaan en daar gewoon een paar uur puur luisteren. Je hoort snel genoeg of een bepaald geluid je wel of niet lekker zit, zo vind ik dingen van Sonos nie om aan te horen, en heb ik dan liever een degelijke boekenkast-setje op mijn bureau staan voor 1/3de van de prijs. Geluid is echt 100% persoonlijke voorkeur, alhoewel bepaalde dingen natuurlijk wel altijd zo zijn. Bijvoorbeeld een Trust setje van 20 euro dat slechter klinkt dan een Logitech Z906, en een Logitech die weer slechter klinkt dan een higher end systeem. De "toon" van het geluid is echter weer 100% persoonlijke voorkeur.
Dit is inderdaad de beste optie allen schuilt hier ook meteen het probleem in. Naast de mediamarkt zijn er waar ik woon (amersfoort) nauwelijks goede winkels waar je kan luisteren naar audio. Er is nog wel hifi corner maar die verkopen alleen maar high end speakers. En mediamarkt heeft eigenlijk maar heel weinig staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
Ik heb vandaag de edifier r2000db binnen gekregen, en man wat een geluid, alsof er een deken gevuld met watjes over je oren valt, zo warm en zacht is het geluid(en dan bedoel ik niet hoe hard ze kunnen). Ze klinken echt heerlijk, en passen perfect op mijn bureau. Tot nu toe is het enige nummer waar ze niet laag genoeg konden more van jan Blomqvist geweest, en die kon mijn koptelefoon ook al niet perfect weergeven. Dus ik ben echt heel erg blij mee. Bedankt voor alle hulp van iedereen, het was weer een geslaagde aankoop mede dankzij jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Wauw niet verwacht dat het topic zo doorgrondig ging, Kijk vaak wel naar wat populair is en zoek ook bijbehorende ervaringen erbij. En zo zonder persoonlijk ervaring nog wel eens advies te geven hier en daar.

Wil uiteindelijk zelf ook nog een 2.0 setje Edifiers. (Goedkoper segment) Juist omdat er ik er zoveel positieve dingen over lees.

Ook mooi om te lezen dat je de keuze hebt gemaakt en nu uiteindelijk ook je Set binnen hebt. Geniet ervan,
Pagina: 1