Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:58
Ik zoek een?
Nieuwe smartphone voor mijn werk

Wat is je budget?
150 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, mailen, whatsapp, social media, internet

Wat heb je zelf al gevonden?
Op dit moment kijk in naar een Lumia 640 en naar een Moto g, eventueel dual sim.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zouden jullie kiezen voor een los toestel voor mijn werk of voor een dual sim? En waarom zou je hiervoor kiezen? 2e vraag is hoe is jullie ervaring met w10 mobile? Ik gebruik nu een nexus 5 prive welke mij erg goed bevalt.

Alvast bedankt voor jullie adviezen!

Zero.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Ik zit in eenzelfde situatie als jij en ik heb gekozen voor een losse werk telefoon en een losse prive telefoon.
Reden is, ik wil vrije tijd, weekend en vakantie hebben, plus vanuit het werk komt software op de telefoon om mijn mail er op te mogen hebben waarmee de werkgever de hele telefoon kan controleren alsmede altijd kan zien waar die telefoon zich bevindt.

Ik heb zakelijk altijd een iPhone en prive ben ik eind vorig jaar overgegaan van een HTC M7 naar een Lumia 950XL. Na wat opstartproblemen met W10 in de eerste 3 maanden is het voor mij nu stabiel. Ik heb een heel klein beetje last van dat W10 minder apps heeft, maar de Zorgverzekering declareer app die mist vang ik op met de zakelijke iPhone (en zou ook via de laptop kunnen, maar die app is makkelijker want ik hoef de scanner niet aan te zetten).

• Pelox
Hey swhnld, bedankt voor je reactie. Ik zat nu te denken aan een w10 telefoon ivm het syncen van outlook etc. Ik dacht wellicht is dat makkelijker? Ik zal ook diverse accounts hebben op de werktelefoon dus een 2e toestel zal inderdaad makkelijker zijn dat het switchen tussen de verschillenden accounts.

Zero.

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:14
Kan je niet gewoon je werk nummer ook privé gebruiken? Dan heb je geen dual Sim nodig.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Ja, W10 integratie met andere MS omgevingen is echt goed. Mijn vader en schoonvader hebben allebei een W10 telefoon (640 en 532) en ook allebei een W10 laptop waar ze op inloggen met dezelfde account als hun telefoon, alles werkt hetzelfde, hun favoriet is: foto's komen automatisch van het ene apparaat op het andere zonder extra handelingen met kabels (wat voorheen met hun Android toestellen wel het geval was).

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 14:42

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik houd uit keuze graag mijn werk en privé telefoon gescheiden.
Ik heb zowel voor werk als prive een win10 toestel (640 voor werk en 950 voor prive) mij persoonlijk bevalt het goed,maar doe ook al mee sinds phone7 en ik gebruik niet veel apps

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Pelox schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:16:
Hey swhnld, bedankt voor je reactie. Ik zat nu te denken aan een w10 telefoon ivm het syncen van outlook etc. Ik dacht wellicht is dat makkelijker? Ik zal ook diverse accounts hebben op de werktelefoon dus een 2e toestel zal inderdaad makkelijker zijn dat het switchen tussen de verschillenden accounts.
Qua e-mail is dit prima op 1 telefoon / in 1 app te regelen. Zoveel mail apps die verschillende soorten e-mail accounts ondersteunen, waaronder IMAP, Exchange en pop3 (waarvan je de laatste liever niet meer wilt gebruiken met verschillende devices qua synchronisatie problemen).

Xiaomi redmi 3 iets voor je? die zit rond de 130-150 euro (niet pro versie) ? Dual sim, Android, erg goede accuduur (4050mah), 5inch, snapdragon 616, 2GB RAM. Whatsapp kan je op Android ook met een kleine omweg op beide nummers gebruiken (verschillende manieren voor, ook niet rooted).

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Hier ook twee telefoons: iPhone (voor werk) en Windows Phone/Mobile, ook al sinds versie 7 (HTC Trophy), zeer tevreden met deze combi.
OK, je 'sjouwt' twee telefoons mee, maar zoals iemand al eerder in dit topic schreef: tijdens weekends/vakantie wil ik mijn werk-telefoon niet meenemen, en op mijn eigen toestel wil ik geen werk-mail, met alle gevolgen van dien. De geheime nummers van enkele goede vrienden gaan m'n baas en de IT-afdeling n.l. niets aan.

• Pelox
Bedankt voor alle reacties! Voorlopig blijf ik nog twijfelen tussen een 2e Android Device of toch een w10 device.. wil dat namelijk best eens proberen. Nog even wat vergelijken.

Zero.

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11 23:07
Ik heb de BQ M4.5 dual sim. Fijn niet te groot toestel die ik permanent met 2 simkaarten gebruik.
Ik had eerst 2 toestellen maar werd er helemaal gek van.
Het is echter wel Android (6), niet WP.
Verkrijgbaar vanaf zo'n 130,- met 5 jaar garantie. zie [BQ M4.5 en A4.5] Ervaringen en Discussie]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• Pelox
Oké. Bedankt voor je reactie. Wat is voor jou het grote pluspunt voor een dualsim?

Zero.

Pagina: 1