Toon posts:

Virtual Reality - gewenste features

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de nu zich ontluikende wereld van de Virtual Reality (VR) op de consumentenmarkt zijn er aardig wat ontwikkelingen. Toch mis ik een feature die ik tot nu toe nergens ben tegengekomen: co-piloot.

Doel van de 'co-piloot' is in eerste aanleg het laten meebeleven van avonturen in een VR wereld waarbij een ernstig meervoudig beperkte persoon op een fysiek veilige manier toch kan ervaren hoe het is om in een andere wereld te zijn.

Met 'co-piloot' bedoel ik een tweede persoon met een head mounted device (HMD) die passief de activiteiten van de actieve gebruiker kan volgen. Een beetje als een twitch-volger, maar dan in 'immersion' in fysieke nabijheid van professionele begeleiding.

In dat idee van de co-piloot zou naar mijn idee twee in- en output mogelijkheden zijn voor een device/console. Eventueel twee devices/consoles geschakeld in een LAN of VPN(?).

Heeft iemand een idee of deze feature bestaat, of waar deze vraag ingediend zou kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-10-2024
Goeie vraag!
Wat al kan met verschillende VR toepassingen nu is Live Streamen, dus dat is wat jij hier vraagt denk ik.

Met bijvoorbeeld de Ricoh Theta S en een PC met HDMI ingang en de juiste software en netwerk toegang, kun je dit voor elkaar krijgen.

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar het is een goed idee.

Wat we verder nog moeten bedenken is hoe deze co-piloot ook de bewegingen kan meemaken. Er zijn nu VR rides in pretparken, misschien dat die techniek gebruikt kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Ik loop pas warm voor VR als het eerste holodeck op de markt komt. Stel je eens voor. Man man man :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:02
Met de huidige technische mogelijkheden ontkom je denk ik niet aan 2 fysieke computers met elk hun eigen headset. Een spel als pCars of Elite Dangerous zou iemand op 'de stoel ernaast' kunnen laten meerijden. Maar dat moet dan wel door die spel makers erbij gemaakt worden.

Of bedoel je nou iets heel anders?

Als het om een lopend spel gaat dan kan je de 2e persoon niet zo maar laten mee bewegen dan wordt je namelijk flink misselijk.

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:16
Het probleem met 2 VR Headsets en dus ook waarschijnlijk 2 mensen die onafhankelijk van elkaar rondkijken is dat alles dus "2x gerendered" moet worden, wat echt insane veel kracht vereist, buiten het feit dat zo'n functie ingebouwd zou moeten worden door developers. Ik denk eerlijk gezegd dat dit niet zo heel snel zal gebeuren aangezien het denk ik vooral voor de developers te duur en te veel moeite aangezien VR op het moment nog totaal niet de norm is. Best wel jammer eigenlijk.

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987