Toon posts:

Handoff met apps van derde partijen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Met iOS8 was het mogelijk dat je iOS apparaten beter communiceren met je Mac.
Zo kan je met je Mac de oproepen op je telefoon beantwoorden. Op je iPhone een mail maken en met je Mac verder gaan. Het zag er allemaal mooi en potentieel uit mar het is nooit echt van de grond gekomen.

Gisteren heb ik de keynote van de WWDC gekeken en er is weer iets meer aandacht voor Continuiteit/Handoff. Ik wist dat er niet veel apps zijn die het ondersteunen maar wel een paar. Zoals Pocket, Chrome en Wunderlist.
Ik heb deze apps op mijn Mac staan en ook op mijn iPad en iPhone.

Het werkt allemaal goed met de native standaard apps van Apple. Mail, Safari, Reminders. Maar met de apps van derde partijen werkt het niet. Ik heb op de iPad en iPhone de laatste versie van iOS staan. (9.3.2) en op de Mac 10.11.5. Mijn MacBook heeft bluetooth 4.0 , en mijn iPhone denk ik 4.2 (iPhone 6S). Mijn iPad weet ik niet (Air 2). Sommigen zeggen 4.0 en anderen weer 4.2 wat achteraf geactiveerd is. Maar in het verleden heeft het wel gewerkt. Ook zitten alle apparaten op hetzelfde Wifinetwerk, ik heb de apparaten opnieuw opgestart en uitgelogd van iCloud en weer opnieuw ingelogd maar dat was niet de oplossing. Hebben jullie er ook last van of is het een functie die Apple eruit heeft gewerkt? Ik maakte er geen/nauwelijks gebruik van maar ik vind het toch wel interessant.