Op mijn werk wordt er gebruik gemaakt van een corporate proxy om te kunnen surfen naar buiten toe. Ik zou graag een setup maken waarbij ik een Linux client heb die ik kan gebruiken net alsof deze rechtstreeks naar het internet kan zonder gebruik te hoeven maken van de HTTP corporate proxy. Hiervoor heb ik verschillende redenen, maar veelal is het probleem dat ik software wil uit testen waarbij het niet altijd evident is om een proxy instellingen mee te geven.
Hoe zou ik dit best doen? Daarbij komt nog dat de corporate proxy via NTLM werkt (dit vervelend probleem los ik op door gebruik te maken van CNTLM)
Wat heb ik al geprobeerd (via virtuele machines):
1 client PC met 1 netwerk interface (ingesteld op internal)
1 gateway PC met 2 netwerk interfaces (1 ingesteld op internal met static IP en 1 eentje ingesteld op NAT welke dan in het netwerk zit van mijn host)
-op deze gateway PC heb ik dnsmasq gebruikt om IP en Default gateway ( via DHCP options aan de client PC te geven.)
Nu zoek ik nog een stukje software waarbij op de gateway PC binnenkomende traffic (bv. enkel HTTP en HTTPS) via iptables oid kan opvangen en door de CNTLM proxy kan sturen.
Het is wat moeilijk uitgelegd, maar ik vind niet de juiste termen om op te zoeken...
Hoe zou ik dit best doen? Daarbij komt nog dat de corporate proxy via NTLM werkt (dit vervelend probleem los ik op door gebruik te maken van CNTLM)
Wat heb ik al geprobeerd (via virtuele machines):
1 client PC met 1 netwerk interface (ingesteld op internal)
1 gateway PC met 2 netwerk interfaces (1 ingesteld op internal met static IP en 1 eentje ingesteld op NAT welke dan in het netwerk zit van mijn host)
-op deze gateway PC heb ik dnsmasq gebruikt om IP en Default gateway ( via DHCP options aan de client PC te geven.)
Nu zoek ik nog een stukje software waarbij op de gateway PC binnenkomende traffic (bv. enkel HTTP en HTTPS) via iptables oid kan opvangen en door de CNTLM proxy kan sturen.
Het is wat moeilijk uitgelegd, maar ik vind niet de juiste termen om op te zoeken...
"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"