Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:57
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de macbook gebruiken voor school. communication and multimedia design om precies te zijn. ik zit al een tijdje te wachten op de 2016 macbook maar die blijft maar uit. vandaar dus de beslissing nu om de 2015 te halen of langer te blijven wachten op de 2016 en mn opleiding te beginnen met een oude laptop en tussentijds over te stappen. Graag zou ik dus advies willen van jullie mede tweakers! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
superstephan1 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:46:
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de macbook gebruiken voor school. communication and multimedia design om precies te zijn. ik zit al een tijdje te wachten op de 2016 macbook maar die blijft maar uit. vandaar dus de beslissing nu om de 2015 te halen of langer te blijven wachten op de 2016 en mn opleiding te beginnen met een oude laptop en tussentijds over te stappen. Graag zou ik dus advies willen van jullie mede tweakers! :)
wanneer ga je starten met je opleiding?

Binnenkort is er weer een Apple event. Ik weet alleen niet wat ze op de planning hebben staan. Vast iets met een iOS en OSx upgrade.. Of de macbooks meegaan....(gezien de tijd zou je wel iets kunnen verwachten)

http://www.onemorething.n...ro-op-zn-vroegst-in-juli/

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
koentjuh1987 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:43:
[...]

Binnenkort is er weer een Apple event. Ik weet alleen niet wat ze op de planning hebben staan. Vast iets met een iOS en OSx upgrade.. Of de macbooks meegaan....(gezien de tijd zou je wel iets kunnen verwachten)

Ik begin 1 september. wanneer is deze nieuwe persconferentie dan? ik had hoop voor de wwdc van gisteravond maar daar was jammer genoeg niks te zien van de nieuwe macbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

superstephan1 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:50:
[...]

Ik begin 1 september. wanneer is deze nieuwe persconferentie dan? ik had hoop voor de wwdc van gisteravond maar daar was jammer genoeg niks te zien van de nieuwe macbooks.
Helaas weet niemand wanneer ze daadwerkelijk komen... Macrumors heeft hun buyers guide/ maar ook die biedt geen soelaas als het om Apples' schema gaat. Geruchten zijn er dat ze naar een langere cycle gaan voor refresh (Begrijpelijk) en het eerste gevoel zegt mij dat er in september een volledige refresh komt van de lijn (zoals Apple lijkt te doen in combinatie met MacOS Sierra)

Mijn tip, zoek een aanbieding als je écht niet zonder kan, of wacht gewoon rustig tot je de nieuwe kan aanschaffen (september op z'n vroegst)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
koentjuh1987 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:43:
[...]

Dat Apple-evenement is gisteren geweest, en er is geen hardware aangekondigd. Alles wat er in de toekomst gaat gebeuren is gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
MarcoC schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:55:
[...]

Dat Apple-evenement is gisteren geweest, en er is geen hardware aangekondigd. Alles wat er in de toekomst gaat gebeuren is gissen.
ik had even niet op mijn netvlies wanneer het event zou zijn...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
apple heeft zojuist een studentenactie aangekondigd. je krijgt een gratis beasts solo2 wireless koptelefoon bij aankoop van een macbook pro. nu heb ik ze niet nodig en kan ik deze dus gelijk doorverkopen en dat geeft me over het totaalplaatje ruim 150 euro korting. dus dit maakt het nog lastiger. wachten op de 2016 versie of voor de huidige gaan. qua specs is het zat voor mn opleiding ( de 2015 versie dus) maar het gevoel dat er over 4 maanden een nieuwe uitkomt steekt toch een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Paar vragen
  1. Welke laptop heb je nu?
  2. Op welke punten schiet deze laptop te kort of moet hij beter zijn?
  3. Zou je de eerste paar maanden van je studie op je oude laptop willen doen?
  4. Wat is je budget?
  5. Moet het per se een Mac zijn?
  6. Wat vindt je het belangrijkste aan een laptop / wat voor soort laptop wil je?
Als je die zou kunnen beantwoorden kunnen we een stuk beter advies geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
1. ik heb nu een hp pavilion dv6 6b41ed. kwa specs prima maar begint nu wel aan het eind van zn latijn te raken. denk aan dode pixels en fan die voor 25% werkt.
2. schiet dus niet tekort. maar begint op het eind van zn latijn te raken.
3. kan misschien net aan. maar langer dan 2 maanden word het hem niet ben ik bang.
4. budget is max 1700 euro.
5. opleiding is redelijk grafisch gericht. combinatie van hardware en software heeft me voor mac laten kiezen.
5. belangrijkste vind ik dat de performance goed is. denk vooral aan photoshop illustrator en premiere pro en coderen (specifieke programma's weet ik nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:46
Ik zou gewoon lekker met een 2015 model beginnen. Dan heb je een prima ding wat prima mee gaat. Waarom wachten op iets waarvan je niet eens zeker weet wat het gaat doen.. welke specs het krijgt en of het wel beter is. Gewoon lekker de 2015 variant aanschaffen. Mocht je die dan toch beu zijn na een tijdje verkoop je hem toch gewoon weer door en haal je alsnog de 2016 variant.
Maar je zal zien dat tegen de tijd dat de 2016 versie uitkomt jouw 2015 ding het nog meer dan prima doet.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Bij Apple krijg je tegenwoordig niet veel meer voor €1700, het 15" model (wat wilt hebben) begint bij €2250. Ik zou lekker van je vakantie genieten, tot 1 augustus wachten en dan voor je opleiding een mooie laptop kopen. Kijk ook eens of je onderwijsinstelling een laptopactie heeft, veel (technische) universiteiten hebben dat in ieder geval. In de tussen tijd worden laptops alleen maar beter.

Kijk zoiets kan je nu kopen voor €1650: Asus Zenbook Pro UX501VW-FJ128T (productinformatie). Wacht dus rustig even af of Apple voor 1 augustus nog wat gaat doen en neem dan een beslissing :).

[ Voor 26% gewijzigd door Balance op 15-06-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Kijk eens in de Vraag & Aanbod naar de Macbooks van Rees uit Nijmegen.Die biedtnieuwe laptops aan voor rond die prijs. Zijn wel US modellen,maar met qwerty.
Pagina: 1