Draadloos woonkamer toetsenbord voor de HTPC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik zoek een?
Draadloos toetsenbord met keypad voor de HTPC in de woonkamer.

Wat is je budget?
€30, max €60 als het echt de moeite waard is en een grote meerwaarde heeft over een goedkopere variant.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De HTPC te bedienen voor onderhoud of voor Windows gebaseerde media-activiteiten die slecht met een AB gaan vanwege de muis + toetsenbord GUI van Windows.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf 3 modellen gevonden;
- Logitech K400 Plus
- Microsoft All-in-One Media Keyboard
- Logitech K830

Deze laatste is zeer prijzig (vind ik) en alleen een optie als hij echt zo veel beter blijkt dan andere.

Welke vragen heb je hier nog over?
Als ik de websites buiten Tweakers om lees lijkt het wel als of de K400 en het MS toetsenbord zowat de standaard zijn voor HTPC woonkamer toetsenborden. Veel sites schrijven er over als of het normaal is dat je een van beide hebt voor dat doel. Echter, de review van Tweakers-gebruikers komen vaak met dezelfde negatieve punten terug.

Wat gebruikt men zoal hier? En hoe is de tevredenheid over bovengenoemde 3 toetsenborden? Ik neig zelf naar de K400 Plus vanwege de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Poeh, je kunt het jezelf wel heel erg moeilijk maken... Door over iets als een toetsenbordje - om heel af en toe eens voor je htpc te gebruiken - zelfs een compleet topic te starten.

Zelf heb ik thuis zo'n K400 in de kast liggen. Heb ik gebruikt om de boel te installeren en vervolgens nog maar zéér zelden in handen gehad. Verder gebruik ik namelijk een afstandsbediening. Het toetsenbord voldoet prima; ik zou er niet te veel geld aan spenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
Wellicht klinkt het moeilijk, maar 35 uitgeven en het dan niet kunnen gebruiken omdat het bijv. de afstand niet haalt of stoort, is toch zonde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:41

FeaR

In GoT we trust

CEA > CAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:18
Oscar Whiskey schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:33:
Wellicht klinkt het moeilijk, maar 35 uitgeven en het dan niet kunnen gebruiken omdat het bijv. de afstand niet haalt of stoort, is toch zonde :)
Wellicht is het dan handig om aan te geven wat de afstand tussen media speler en je zitplek is. En of de media speler in een kast zit, met deurtjes er voor of dat het vrij zicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
USB ontvanger zal naast de TV geplaatst zijn, vrij in het zicht, niet achter een deur/in een kast. Afstand is ongeveer 6 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04:59

Daniel36

vernieuwde formule

ik heb de microsoft media huppeldepuppel een poosje bij mijn htpc gebruikt en dat werkte prima.
Afstand bij mij was ongeveer 4,5 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aukenutma
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-07 20:20
ik heb zelf een rapoo e2700. Deze werkt met bluetooth en is prima kwa bereik. gebruik hem zelf nog iedere dag, echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:37
Ikzelf ben al helemaal weg van de Roccat Sova die onlangs gepresenteerd werd. Prachtig apparaat, met ingebouwde USB aansluitingen en kabelmanager zodat je geen losse draden overal hebt liggen.

Kijk eens op http://www.roccat.org/en-NL/Products/Gaming-Keyboards/Sova/

Edit: Al begrijp ik goed dat dit ver boven je budget ligt, maar ik wilde hem toch opnoemen voor andere geïnteresseerde..

[ Voor 18% gewijzigd door Wylana op 15-06-2016 12:53 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1