Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-11 09:57
Ik zoek een?
Android smartphone die voldoet aan volgende eisen:
  • Qi
  • Compatibel met 5GHz-band
  • Android 5.0 of updateable
  • +16GB opslagruimte
  • Goede batterij
  • Zo naakt mogelijke Android
  • NFC. Liefst, geen echte verplichting
Wat is je budget?
Rond de 250 EUR (mag ook 2de-handsprijs zijn)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om...
Ik vind/vond mijn huidige Nexus 5 een super apparaat. Deze heeft alles wat ik wil, behalve dat die een te kleine opslagruimte heeft.

Wat heb je zelf al gevonden?
Merken maken niets uit, liefst een goede garantie. De Mi die ik in China kocht is een hel qua garantie. Op verschillende sites kan je niet alle mogelijkheden die ik wil aanduiden. Misschien kent iemand er uit het hoofd?

Welke vragen heb je hier nog over?
Niet meteen. Stel maar!

[ Voor 7% gewijzigd door fl1p op 15-06-2016 12:04 ]

Verwijderd

Gezien je van je huidige smartphone hield, dan is de Nexus 5X een mogelijke keuze. Je hebt hem met 16GB of 32GB opslagruimte.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2016 14:04 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
LG G3 tikt al je wensen af lijkt het: pricewatch: LG G3 16GB Zwart

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:19
spoiler: offtopic
Je hebt een grappige schrijfstijl, kan het niet laten maar:

'Nieuwe telefoon met veel eisen'
Telefoon zoekt baas m/v, die netjes met me omgaat, screenprotectie gebruikt en me niet besmeurd met vervelende apps - zoiets?
'Deze heeft alles wat ik wil, behalve een te kleine opslagruimte.'
Ik heb er ook zo'n hekel aan als m'n telefoon geen te kleine opslagruimte heeft :+

Succes met de zoektocht, moest er om glimlachen in ieder geval :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• fl1p
Haha, mooi, Nigelator :D
spoiler: offtopic
De titel laat ik staan, die is inderdaad voor interpretatie vatbaar. Te kleine opslagruimte is taalkundig niet correct, dat fix ik even! :)

Nexus 5X had toch geen qi? Dat vind ik een serieus minpunt...

LG G3 kende ik nog niet, ik bekijk hem even van dichterbij! :)

[ Voor 24% gewijzigd door fl1p op 14-06-2016 14:25 ]

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 14:04

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:52:
Gezien je van je huidige smartphone hield, dan is de Nexus 5X een mogelijke keuze. Je hebt hem met 16GB of 32GB opslagruimte.
Nope, hij stelt QI ook als eis en niet als optioneel. N5X heeft geen QI.

Blijven niet veel opties over die prijs behalve import van 1 of ander chinees merk :).

Denk dat LG G3 de enige optie is voor het genoemde budget.

Maar @TS, vanwaar de specifieke eis voor wireless charging? Ikea nachtkastjes ofzo? ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door Meneer iCy op 14-06-2016 14:32 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• fl1p
Goede vraag, icy :)

Ik werk zittend aan een bureau, maar moet daar veel van weg. Ik wil steeds mijn smartphone mee kunnen nemen. Elke keer uit-en weer inpluggen zou de connector nogal weinig eer aan doen.

Ook is dat meestal het eerste onderdeeltje (behalve soms het scherm dan :p) dat niet meer werkt zoals het hoort... Ook dán wil ik graag mijn smartphone nog kunnen opladen

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

fl1p schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:04:

Ik werk zittend aan een bureau, maar moet daar veel van weg. Ik wil steeds mijn smartphone mee kunnen nemen. Elke keer uit-en weer inpluggen zou de connector nogal weinig eer aan doen.
Wat als je dat nou eens omdraait in een quick charger die het toestel snel kan laden of een toestel die wat langer mee gaat qua batterij? Dan zijn er weer wat meer opties, maar ik weet niet of dat in de werkwijze van je prettig zal zijn :)

Verwijderd

fl1p schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:04:

Ook is dat meestal het eerste onderdeeltje (behalve soms het scherm dan :p) dat niet meer werkt zoals het hoort... Ook dán wil ik graag mijn smartphone nog kunnen opladen
Heeft je smartphone dan zo'n slechte batterij, dat je hem constant moet opladen? Mijn smartphone doet minstens een volle dag zonder te moeten laden. Maar die heeft dan ook een batterij van 4000 mAh.

• fl1p
icy schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:17:
[...]

Wat als je dat nou eens omdraait in een quick charger die het toestel snel kan laden of een toestel die wat langer mee gaat qua batterij? Dan zijn er weer wat meer opties, maar ik weet niet of dat in de werkwijze van je prettig zal zijn :)
Lange batterijduur is inderdaad ook een voorwaarde. Daar scoort de G3 blijkbaar niet goed op... Voordeel is dan weer de verwisselbare batterij... 't Is een beetje afwegen :) Toch zal die sowieso elke nacht aan de lader moeten. 365 dagen per jaar... :p

Ik had een Mi4, en vond die van batterij overweldigend supergoed. Ik kon GPS gebruiken, altijd alles laten aan staan, tussendoor een game draaien, een paar fotootjes maken en dan 's avonds nog 30% capaciteit over hebben. Helaas heeft die nu een slecht contact waardoor het backlight niet aan gaat, had hij geen qi en was de GPS met momenten ronduit waardeloos :(
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:21:
[...]

Heeft je smartphone dan zo'n slechte batterij, dat je hem constant moet opladen? Mijn smartphone doet minstens een volle dag zonder te moeten laden. Maar die heeft dan ook een batterij van 4000 mAh.
Nu loop ik rond met een Nexus 5 met onlangs vernieuwde batterij die het maar 3/4 dag volhoudt, maar die wordt wel vrij intensief gebruikt.

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Geen Wireless charging, maar de rest wel en iets buiten je budget maar een Moto X Play zou denk ik ook in je straatje kunnen vallen. De nieuwere g4 (plus) van Motorola wat minder want intensief gaat die toch iets sneller leeg.

Met redelijk kale Android zoals je op je Nexus gewend bent.

Of je gaat op zoek naar een nexus 5 met 32gb geheugen? :+

[ Voor 21% gewijzigd door Meneer iCy op 14-06-2016 16:42 ]

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:40
fl1p schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:22:

Ik had een Mi4, en vond die van batterij overweldigend supergoed. Ik kon GPS gebruiken, altijd alles laten aan staan, tussendoor een game draaien, een paar fotootjes maken en dan 's avonds nog 30% capaciteit over hebben. Helaas heeft die nu een slecht contact waardoor het backlight niet aan gaat, had hij geen qi en was de GPS met momenten ronduit waardeloos :(
[pun]Als de backlight niet aan gaat, geloof ik best dat de batterij lang mee gaat :+[/pun]

Iedere nacht opladen moet met iedere smartphone. De Nexus 5 stond bekend om zijn slechte accu, dus als ipv de hele dag bijladen een toestel met fatsoenlijke accu ook een optie is, zou ik me niet doodstaren op die QI.

daarnaast is draadloos laden ook redelijk waardeloos voor je accu, telefoon wordt er gigantisch warm van en niets is zo slecht voor de levensduur van een LiPo als opladen bij een hoge temperatuur.

Verwijderd

De Samsung A5 (2016) heeft een uitstekende batterijduur. Maar heeft geen Qi

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
mcDavid schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:51:

daarnaast is draadloos laden ook redelijk waardeloos voor je accu, telefoon wordt er gigantisch warm van en niets is zo slecht voor de levensduur van een LiPo als opladen bij een hoge temperatuur.
Ik weet niet, met welke telefoon je die ervaring van "gigantisch warm" worden had, maar m'n tweede toestel is een bijna drie jaar oude Lumia 920, die uitsluitend draadloos geladen wordt, en hij wordt hoogstens een beetje lauwwarm. Nu gebruik ik wel een originele Nokia draadloze lader, geen merkloos Chinees ding.
We hadden hier zowel met een Nokia N900, als met een E7 de ervaring, dat de USB-poort na enige tijd sneuvelde, dus ik ben wel blij, dat ik die niet dagelijks moet gebruiken, om te laden.

• fl1p
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:30:
De Samsung A5 (2016) heeft een uitstekende batterijduur. Maar heeft geen Qi
icy schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:35:
[...]
Met redelijk kale Android zoals je op je Nexus gewend bent.
[...]
Daarom ben ik niet echt voor Samsung... :) Toch bedankt voor je bijdrage, rudimaes!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Kan je niet in de telefoon een qi pad in doen? http://img.dxcdn.com/productimages/sku_312818_1.jpg

• fl1p
Bedankt voor de tip, maar dat is geen esthetische optie. De micro-usb poort wordt dan gebruikt langs de buitenkant.

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:47
Note 3 een optie?

in combinatie met zoiets of een speciaal hoesje

eventueel een note 4 maar om die draadloos op te laden ga je wel over je budget heen.

helaas wel Samsung waar je voorkeur niet naar uit gaat. Maar aan de rest van de plus punten voldoet hij allemaal!

• fl1p
Tnx, Wouter, maar inderdaad Samsung en nogal groot :-) Ik vind 5.5 al wat te groot, maar daar kan ik eventueel nog mee leven.

De qi-oplossing is wel al veel beter dan zo'n "inplugding" in de micro-usb-poort.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Wat doet een S6 tegenwoordig?
2e hands zeker wel te krijgen binnen je budget.

• fl1p
Liefst geen Samsung ivm de vele bloatware en lelijke schil :)
Pagina: 1