Toon posts:

Upgrade van AMD naar Intel processor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik wil mijn desktop upgraden en ook de overstap maken van AMD naar Intel. Nu ben ik benieuwd waar ik allemaal rekening mee moet houden. Ten eerste welke componenten allemaal vervangen dienen te worden en waar ik software matig rekening mee moet houden.

Mijn huidige lijst van componenten is:

- Cooler Master GX Lite 500W
- Kingston HyperX 3K - Solid state drive
- ASRock 970 Extreme4 - Moederbord - ATX - Socket AM3+
- Kingston ValueRAM - Geheugen - 8 GB
- AMD Black Edition - AMD FX 4300 - 3.8 GHz - 4 cores
- Inno3D GeForce GTX 760 HerculeZ 2000S

Ik weet dat ik hiemee direct een nieuw moederbord nodig ben met bijpassende socket. Graag zie ik wat ik nog meer MOET aanpassen en wat jullie me daarnaast zouden aanraden!

Groet Daan

Beste antwoord (via Verwijderd op 06-01-2017 11:23)

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Reepje schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:04:
[...]

Maar dat is dus juist het "probleem".

We weten helemaal niet wat voor een pc het moet worden, en welke eisen eraan gesteld worden, behalve dan dat hij wel een intel cpu wil.
Hij wilt weten waar hij rekening mee moet houden als hij overstapt van AMD naar Intel. Een nieuwe GPU hoeft hij geen rekening mee te houden hiervoor. Hij heeft het nergens gehad over dat hij meer fps wil. In principe heeft hij voor Skylake nieuwe cpu/ram/mobo nodig en vooor broadwell alleen cpu/mobo. En die voeding is wel aan vervanging toe, dus die zou ik ook vervangen. De rest kan hij in principe hergebruiken.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Alle reacties

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:46
Schone windows instalatie ben je vergeten ;)

Ligt een beetje er aan of je Ddr4 gaat gebruiker anders kan je je oude ram ook niet mee nemen.
CPU + moederbord vervangen is nodig inderdaad.

Verwijderd

Topicstarter
dylan111111 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:28:
Schone windows instalatie ben je vergeten ;)

Ligt een beetje er aan of je Ddr4 gaat gebruiker anders kan je je oude ram ook niet mee nemen.
CPU + moederbord vervangen is nodig inderdaad.
ja verrek, windows! En RAM is ook een goed aandachtspunt. Dankje!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 20:13

Praetextatus

the dutch_paki

Wat is je budget en waarvoor wil je het systeem gebruiken?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De kast en de ssd kan je meenemen.
En juist als je met spiksplinternieuwe hardware gaat werken, en dat stop je dan allemaal in je oude kast, ook zonde (zou ik zeggen, looks doen me niet veel maar een mooie nieuwe kast bij nieuwe hardware vind ik toch wel passend).
Dus eigenlijk kan je alleen je ssd meenemen. Heet het dan nog een upgrade? eigenlijk zoek je een nieuw systeem.

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

De videokaart kan hij ook prima meenemen? Misschien niet meer het nieuwste van het nieuwste, maar veel games zullen nog wel prima draaien. SSD kan je inderdaad ook meenemen. Voeding zou ik niet doen, kast is eigen smaak.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
adamvansanten schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:59:
De videokaart kan hij ook prima meenemen? Misschien niet meer het nieuwste van het nieuwste, maar veel games zullen nog wel prima draaien.

We weten helemaal niet wat voor een pc het moet worden, en welke eisen eraan gesteld worden, behalve dan dat hij wel een intel cpu wil.

Acties:
  • Beste antwoord

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Reepje schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:04:
[...]

Hij wilt weten waar hij rekening mee moet houden als hij overstapt van AMD naar Intel. Een nieuwe GPU hoeft hij geen rekening mee te houden hiervoor. Hij heeft het nergens gehad over dat hij meer fps wil. In principe heeft hij voor Skylake nieuwe cpu/ram/mobo nodig en vooor broadwell alleen cpu/mobo. En die voeding is wel aan vervanging toe, dus die zou ik ook vervangen. De rest kan hij in principe hergebruiken.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Wat je écht nodig hebt is een CPU met bijpassend moederbord en bijpassend geheugen.

De rest werkt en hoeft dus niet perse vervangen te worden.

Je voeding kan dus ook prima mee, mits je niet gaat overklokken. Want het houdt niet over als het gaat om wattage.

[ Voor 15% gewijzigd door ocf81 op 18-06-2016 10:06 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Pagina: 1