Eerst wil ik even zeggen dat 'programmeren' in SQL helemaal nieuw voor mij is, normaal maak in alleen printlijsten/rapportages waarin ik gebruik kan maken van bekenden velden, query’s etc. dus als ik kreten en/of termen door elkaar haal of een onduidelijke vraagstelling heb alvast mijn excuses daarvoor.
Mijn vraag is, hoe kan ik vanuit twee velden, waarvan de waarden wijzigen en waarvan één veld ook berekend wordt, een nieuwe berekening maken welke op een rapport komt.
Ik zal hieronder uitleggen wat ik bedoel:
Op een rapport moeten een drietal gegevens komen: SBU (Studie Belasting Uren) per gekozen keuzedeel (bvekeuzedeel.SBU), totaal aantal verplichte SBU`s (SBU_keuzedeelverplichting) en resterend aantal verplichte SBU`s (SBU_resterend_keuzedeelverplichting).
Het veld bvekeuzedeel.SBU is een bestaand veld en haalt zijn gegevens vanuit een ander deel van het programma. (240 of 480 uren afhankelijk van het keuzedeel)
SBU_keuzedeelverplichting heb ik zelf gemaakt hiervoor heb ik de onderstaande calculatie/query gemaakt.
Op basis van het Crebo nr. waarin een student staat ingeschreven,- en bij twee Crebo`s op basis van opleidingsniveau, wordt het aantal uren bepaald.
SBU_keuzedeelverplichting - bvekeuzedeel.SBU = SBU_resterend_keuzedeelverplichting
Mijn vraag is, hoe kan ik vanuit twee velden, waarvan de waarden wijzigen en waarvan één veld ook berekend wordt, een nieuwe berekening maken welke op een rapport komt.
Ik zal hieronder uitleggen wat ik bedoel:
Op een rapport moeten een drietal gegevens komen: SBU (Studie Belasting Uren) per gekozen keuzedeel (bvekeuzedeel.SBU), totaal aantal verplichte SBU`s (SBU_keuzedeelverplichting) en resterend aantal verplichte SBU`s (SBU_resterend_keuzedeelverplichting).
Het veld bvekeuzedeel.SBU is een bestaand veld en haalt zijn gegevens vanuit een ander deel van het programma. (240 of 480 uren afhankelijk van het keuzedeel)
SBU_keuzedeelverplichting heb ik zelf gemaakt hiervoor heb ik de onderstaande calculatie/query gemaakt.
Op basis van het Crebo nr. waarin een student staat ingeschreven,- en bij twee Crebo`s op basis van opleidingsniveau, wordt het aantal uren bepaald.
Waar ik nu dus naar opzoek ben is een nieuwe berekening die ik SBU_resterend_keuzedeelverplichting wil noemen en welke de volgende berekening maakt:CASE WHEN (sis_bins.ow_code) IN (25153, 25155, 25162, 25132, 25134, 25138, 25139, 25151, 25152, 25498, 25499) THEN '720' WHEN (sis_bins.ow_code) IN (25477, 25478, 25480) THEN '960' WHEN (sis_bins.ow_code) IN (25475, 25476, 25484, 25485, 25486, 25491) THEN '720' WHEN (sis_bins.ow_code) = 23181 AND (Overeenkomst.Niveau) = 4 THEN '960' WHEN (sis_bins.ow_code) = 23181 AND (Overeenkomst.Niveau) = 3 THEN '720' ELSE '' END
SBU_keuzedeelverplichting - bvekeuzedeel.SBU = SBU_resterend_keuzedeelverplichting