Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntdrukker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 08:27
Ik stap binnenkort over van Vodafone naar Telfort 4G. Heb momenteel 3 jaar de Xiaomi Mi2S naar volle tevredenheid gebruikt. Nu ik de overstap maak naar 4G ben ik in twijfel gekomen welke telefoon ik nu moet kiezen.

Mijn ogen zijn gevallen op de Sony Xperia XA of weer een Xiaomi model (Mi4C/ Redmi 3 pro,S) in elk geval rond de €300,-. Na een zoektocht om een kleiner nieuwer model te vinden kom ik toch elke keer weer uit op een 5 inch model wat ik ook acceptabel vind.

Mijn twijfel om weer een Xiaomi model te nemen is omdat de modellen niet de 800 mhz band ondersteunen. Ik woon in het noorden van het land (stadskanaal) en zie wel dat er dekking is van 4G, maar maak hier niet aan op met welke banden dit gebeurt.

Wie kan mij helpen om ervaringen te delen van een Xiaomi model op het Telfort 4G netwerk in het noorden van het land?

Mvg, Pepijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:13
Telfort heeft geen eigen netwerk, dus je moet zoeken naar mensen op het KPN netwerk. Die groep is veel groter omdat ook de KPN en Xs4all klanten, alsmede Simyo en andere MVNO's dat netwerk gebruiken.

In zijn algemeenheid zal de vraag zijn wat je nodig hebt, de 800 Mhz band bied 4G en bied een grotere regio dekking dan een hogere band 4G, maar tegen een lagere snelheid, ook penetreerd het signaal huizen beter op de 800 Mhz. Grofweg komt het er op neer dat zodra je de stad verlaat en in weilanden of bossen terecht komt je terugvalt op 4G via de lagere banden als de 800 Mhz band, en je in huis betere 4G dekking hebt als je ook 800 Mhz ondersteuning hebt.
Heb je binnen altijd Wifi (thuis, op school, op het werk, bij bekenden, etc.) en reis je weinig buiten de stad, maakt die 4G weinig uit, je hebt hooguit dat je telefoon wat meer stroom kwijt is aan signaal zoeken. Echter kom je veel op plekken waar die 4G wel van belang is en geregeld buiten de stad, ben je beter uit met een toestel dat alle gangbare frequenties hier ondersteund.

Hier een overzicht van de banden per provider: http://www.4g.nl/4g-netwerk/4g-frequenties/
En het KPN 4G netwerkdekking kaartje: https://www.kpn.com/prive...atie/4g/dekkingskaart.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntdrukker
swhnld,

Bedankt voor je reactie!
Inderdaad is het net wat ik nodig ben, ik mis 4G nu niet omdat ik er geen ervaring mee heb. Ik weet dat Xiaomi de 800 mhz band niet ondersteunt, ik ga er van uit dat dit wel zo is bij de Xperia XA.

Mischien is er nog iemand die ervaring heeft in het noorden van het land met het KPN netwerk samen met een Xiaomi model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
ik woon zelf in veendam. maar over het algemeen heb je met kpn redelijk bereik. heb wel dat zo gauw je de weilanden ingaat dat je snel van 4g naar 3g gaat. (met mijn xperia c5 ultra)

[ Voor 8% gewijzigd door androidfreaker op 14-06-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntdrukker
androidfreaker,

Ook bedankt voor de reactie, ik had zelf wel verwacht dat er buiten de grotere dorpen minder bereik is. Goed om te weten dat je met de C5 redelijk bereik hebt in het noorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
Puntdrukker schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 07:46:
androidfreaker,

Ook bedankt voor de reactie, ik had zelf wel verwacht dat er buiten de grotere dorpen minder bereik is. Goed om te weten dat je met de C5 redelijk bereik hebt in het noorden.
bereik is voor de rest goed mijn ouders hebben dan telfort en ik kpn. maar we zijn over algemeen dik tevreden. weet dat de sony xperia xa goed bereik heeft. verder is sony dichter bij stock android. al zijn ze met updates erg traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 21:12

woutur

Klauwtjes uit!

Leuk, ik kom ook van de Mi2S en ik twijfel nog. Dit toestel is eigenlijk gewoon een prima toestel maar de software is ruk. Batterijduur is drastisch afgenomen. Dus als ik dat weet op te lossen hoef ik geen nieuwe telefoon.

Mocht ik er wel een willen dan kwam ik alleen de Sony Z5 compact tegen die hetzelfde formaat heeft en de moeite waard is. Van de grotere toestellen zou ik nu voor de Xiaomi Redmi 3S of Pro gaan. Ik woon dan ook in een stad, waar 4g op de hogere frequenties beschikbaar is.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntdrukker
Ben uit gekomen op een Xiaomi MI5, via MP.

Ben momenteel in het proces om de bootloader te unlocken heb hem nog niet echt in gebruik.

De 4G functie vind ik toch iets minder belangrijk als eerst, en ben ook maar overgestapt op een groter model als de MI2S. Ik zal het ondervinden of het me bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 21:12

woutur

Klauwtjes uit!

Puntdrukker schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:30:
Ben uit gekomen op een Xiaomi MI5, via MP.

Ben momenteel in het proces om de bootloader te unlocken heb hem nog niet echt in gebruik.

De 4G functie vind ik toch iets minder belangrijk als eerst, en ben ook maar overgestapt op een groter model als de MI2S. Ik zal het ondervinden of het me bevalt.
Volgens mij is dat een toestel waar je je qua kwaliteit geen buil aan kan vallen. Kan je dit toestel in je broekzak vervoeren?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntdrukker
Woutur,

Het toestel bevalt me goed, ondertussen is het unlocken van de bootlouder ook gelukt. Niet zonder problemen , moest veel inlezen en proberen om de juiste roms te gebruiken. Hij is wel aardig groot (kom ook van een MI2S) hier is wel aan te wennen. Hij past tot nu toe nog in alle broekzakken.

Ik kan nog geen resultaat geven van het 4G netwerk omdat het abonnement nog niet in is gegaan.

Als je nog iets wilt weten vraag gerust.
Pagina: 1