Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdebruijn
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-08-2021
Beste mensen,

Ik heb met veel plezier 6 jaar lang genoten van mijn oude game pc maar moet nu toch over op een nieuw systeem. graag jullie advies hierbij!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, denk hierbij aan the Witcher 3, WoW, Overwatch, Dark Souls III etc. Mijn voorkeur is dat ik altijd kan alt-tabben in game om even te gaan internetten o.i.d. zonder dat mijn systeem daar moeite bij heeft. Frame drops etc uit den boze, verder heb ik op dit moment moeite met hitte problemen, dit heb ik uiteraard liever met mijn nieuwe systeem niet!

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 800 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, monitor, speakers & headset heb ik al, verder heb ik een behuizing van cooler master alleen geen idee welke, ik vermoed dat deze ook prima is.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart en processor zodat mijn systeem altijd op en top presteert, moederbord zit ik te denken aan een Z170 Pro Gaming van Asus.
Dit is een op set die ik verwacht nodig te hebben, voor de processor twijfel ik tussen een 6600k I5 en een I5 6400.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 239,70€ 239,70
1Asus Z170 PRO GAMING€ 141,95€ 141,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 298,80€ 298,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 680,45

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia heeft bij de videokaart de voorkeur, ik heb nu een AMD en dat is niet erg bevallen. Intel voor processor.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo zuinig mogelijk energieverbruik, niet al teveel geluid maar geluid kan ik mee leven.

Ga je overklokken?
Geen ervaring met overklokken, heeft dit echter heel veel profijt bij mijn nieuwe systeem is het wel iets waar ik mij in wil gaan verdiepen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Tips en advies over wat ik moet gaan kopen om een zo goed mogelijk systeem te hebben voor mijn budget.

[ Voor 31% gewijzigd door tdebruijn op 14-06-2016 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:29
De FPS gains met een 6600K zijn niet heel bijzonder.

YouTube: Intel i5 6400 vs Intel i5 6600K vs Intel i5 4690K - BENCHMARKS / GAM...

Als je in het stadium bent dat je nog niet weet dat je gaat overklokken. Koop dan geen K processor. Futureproof achtige aankopen zijn leuk voor het bewustzijn, maar minder voor jouw portemonnee.
Het scheelt je 62 euro. Investeer dat in een goede videokaart. Ik zou wachten op de AMD RX 480.

Overklokken vereist goede coolers etc. Met jouw 700 budget moet je daar niet aan beginnen.

[ Voor 7% gewijzigd door goodfella op 14-06-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
precies wat goodfella zegt ik zou met jouw budget niet gaan overclocken ik zou voor een i5-6400/6500 gaan met goed b150 of h170 mobo.

Ik zie dat je voorkeur heeft aan nvidea alleen momenteel is de 970 geldverspilling en de 1070 is voor jou te hoog geprijst amd is eigelijk je enige optie de rx480 gaat naar verwachting tussen de 970 en 980 presteren voor 200-250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 09:43
Amd doet het de laatste tijd erg goed en daarom zijn de verwachtingen ook zo hoog gespannen. Volgens de laatste benchmarks is de 480 zelfs sneller dan de 980.
http://nl.hardware.info/n...n-uit-sneller-dan-gtx-980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Het is wel handig om te weten welke kast je nu hebt... merk zegt niets.
Straks kies je een ATX moederbord met lange GPU terwijl dat niet past.

Ook je huidige voeding is van belang. Kan na 6 jaar misschien wel aan vervanging toe zijn.

Voor beide is dus het exacte model van belang.

Informaticus of vakkundig Googler?