Samenvatting
Samsung SM951+PCI-E card wordt wel herkend door MSI Z77A-G45 moederbord, maar kan er niet van booten met UEFI
Probleem
Ik heb een MSI Z77A-G45 moederbord met Crucial M4 SSD en Win7. Werkt voortreffelijk. Aangezien ik wilde upgraden een Samsung SM951 gekocht, samen met een Delock PCI-E express card om mijn M2 SSD aan te kunnen sluiten.
Boel aangesloten, en de M2 wordt gezien in windows als extra schijf, en werkt gewoon. Nu wil ik upgraden naar Win10.
Als ik vervolgens de USB bootdisk verwijder, wil mijn systeem niet booten van de M2.
Wat heb ik al geprobeerd:
Samsung SM951+PCI-E card wordt wel herkend door MSI Z77A-G45 moederbord, maar kan er niet van booten met UEFI
Probleem
Ik heb een MSI Z77A-G45 moederbord met Crucial M4 SSD en Win7. Werkt voortreffelijk. Aangezien ik wilde upgraden een Samsung SM951 gekocht, samen met een Delock PCI-E express card om mijn M2 SSD aan te kunnen sluiten.
Boel aangesloten, en de M2 wordt gezien in windows als extra schijf, en werkt gewoon. Nu wil ik upgraden naar Win10.
- USB bootdisk met Win10aangemaakt.
- Oude crucial M4 losgetrokken.
- Bios geupdate.
- UEFI boot aangezet.
Als ik vervolgens de USB bootdisk verwijder, wil mijn systeem niet booten van de M2.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Bios update
- Internet nagezocht. Voornamelijk problemen dat een M2 SSD niet geselcteerd kan worden om Windows op te installeren. Dat had ik eerst ook, maar met alle andere randappartuur lostrekken is dat opgelost
- Bios reset
- Spelen met instellingen in bios
- Bios reset
- Google search
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.