Mede tweakers,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanging van mijn huidige PC ( https://tweakers.net/gallery/83665/inventaris/) En nu de 1070/1080 kaarten dan ook eindelijk daar zijn (nog niet helemaal, maar bijna
) Wordt het toch echt tijd om eens iets bij elkaar samen te stellen, uitdaging blijft de beschikbaarheid van de videokaart maar dat zal binnen nu en een paar weken (hoop ik) beter zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, de rest is niet noemenswaardig. Denk hierbij aan Doom, Warhammer total war en Star Wars Battlefront games
Wat mag het systeem gaan kosten?
De echte MAX die ik wil aanhouden is 2000,- Ik hoop ook nog wat terug te krijgen voor mijn oude PC waarmee ik de begroting rond krijg
.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, zit echt te denken aan een compleet nieuw systeem. Ik vermoed namelijk dat het makkelijker verkopen is als ik een totaalsysteem + windows verkoop dan losse onderdelen gezien de leeftijd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Wil minimaal over naar 1440P gamen dus de monitoren moeten zowiezo vervangen worden en 27 inch heeft de voorkeur.
- Wil klaar zijn voor de komende jaren maar wil ook zeker stellen dat als mijn videokaart toch weer een bottleneck gaat vormen ik het moet kunnen uitbreiden naar een SLI setup.
- Toetsenbord/muis etc. hou ik dus wil ik geen nieuwe.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Door de jaren heel wat PC's gebouwd en dus ook een sterke voorkeur voor merken. Primair is dat ASUS. Ik moet alleen toegeven dat ik MSI de laatste jaren ook ben gaan volgen dus dat is zeker ook een optie.
- Voor de videokaart is EVGA wat mij betreft ook prima.
- Intel / Nvidia zijn een pre. Ik wil niet overstappen op AMD/ATI.
- Slechte ervaring met XFX en Asrock, die komen er ook niet meer in
Ga je overklokken?
Nee, verwacht ik niet, ook nooit gedaan overigens (draai nu ook stock). Mogelijk dus wel in SLI in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag advies willen ophalen bij jullie of dit systeem zo goed en gebalanceerd is samengesteld en waar jullie toch nog iets zouden aanpassen. Al het advies (zolang het beschaafd is) is meer dan welkom, ik wil graag een goed systeem samenstellen waar ik de komende jaren weer plezier van kan hebben.
Bij voorbaat dank voor jullie onderbouwde mening
Wat heb je tot nu toe zelf uitgezocht?[i]
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanging van mijn huidige PC ( https://tweakers.net/gallery/83665/inventaris/) En nu de 1070/1080 kaarten dan ook eindelijk daar zijn (nog niet helemaal, maar bijna
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, de rest is niet noemenswaardig. Denk hierbij aan Doom, Warhammer total war en Star Wars Battlefront games
Wat mag het systeem gaan kosten?
De echte MAX die ik wil aanhouden is 2000,- Ik hoop ook nog wat terug te krijgen voor mijn oude PC waarmee ik de begroting rond krijg
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, zit echt te denken aan een compleet nieuw systeem. Ik vermoed namelijk dat het makkelijker verkopen is als ik een totaalsysteem + windows verkoop dan losse onderdelen gezien de leeftijd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Wil minimaal over naar 1440P gamen dus de monitoren moeten zowiezo vervangen worden en 27 inch heeft de voorkeur.
- Wil klaar zijn voor de komende jaren maar wil ook zeker stellen dat als mijn videokaart toch weer een bottleneck gaat vormen ik het moet kunnen uitbreiden naar een SLI setup.
- Toetsenbord/muis etc. hou ik dus wil ik geen nieuwe.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Door de jaren heel wat PC's gebouwd en dus ook een sterke voorkeur voor merken. Primair is dat ASUS. Ik moet alleen toegeven dat ik MSI de laatste jaren ook ben gaan volgen dus dat is zeker ook een optie.
- Voor de videokaart is EVGA wat mij betreft ook prima.
- Intel / Nvidia zijn een pre. Ik wil niet overstappen op AMD/ATI.
- Slechte ervaring met XFX en Asrock, die komen er ook niet meer in
Ga je overklokken?
Nee, verwacht ik niet, ook nooit gedaan overigens (draai nu ook stock). Mogelijk dus wel in SLI in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag advies willen ophalen bij jullie of dit systeem zo goed en gebalanceerd is samengesteld en waar jullie toch nog iets zouden aanpassen. Al het advies (zolang het beschaafd is) is meer dan welkom, ik wil graag een goed systeem samenstellen waar ik de komende jaren weer plezier van kan hebben.
Bij voorbaat dank voor jullie onderbouwde mening
Wat heb je tot nu toe zelf uitgezocht?[i]
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 141,95 | € 141,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 518,50 | € 518,50 |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Blauw | € 63,95 | € 63,95 |
| 2 | Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart | € 318,50 | € 637,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 68,95 | € 68,95 |