weet iemand hoe het instellen van een firewall het best kan gebeuren als er op de pc ook een ftp server draaid, het gaat erom dat de ftp server 'een poort'pakt voor de verdere comunicatie en dat die dan dicht blijken te staan en verdere com. spaak loopt
Als je de FTP server gewoon op poort 21 draait hoef je alleen maar te zorgen dat verkeer op poort 20 en poort 21 wordt doorgelaten, verder zijn er geen aanpassingen noodzakelijk.
Verwijderd
Wordt misschien een beetje lastig met de firewall op die server.Op maandag 25 juni 2001 17:46 schreef HermeS het volgende:
of alleen port 21 en pasieve transfer gebruiken.
Bij Passive ftp wordt de data-poort richting de server door de client geinitieerd (vandaar het woordje passive
Dit gebeurt op een hoge poort bij de server. Waarschijnlijk zal dit probleempjes op gaan leveren met je firewall
Bij non-passive ftp (de meest gebruikte) moet je gewoon Negotiator's advies op volgen. (ftp-control(=21) en ftp-data(=20) opgen gooien)
Verwijderd
om ftp scans te voorkomen zet um op poortje 22001 ofzo
... wordt niet gebruikt en ook niet gescanned!
wat ik heb gedaan is een range van poorten open zetten (60000 - 60200).
en ik heb mij ftp-server verteld dat hij deze poorten moet gebruiken.
in bijvoorbeeld glftpd moet je dit in de config zetten:
pasv_ports 60000 60200
en ik heb mij ftp-server verteld dat hij deze poorten moet gebruiken.
in bijvoorbeeld glftpd moet je dit in de config zetten:
pasv_ports 60000 60200
Allemaal goede antwoorden, dus Mr. Topic-Poster moet zelf maar ff kijken of er een antwoord tussenzit wat bruikbaar is voor wat hij/zij er mee wil.
Zolang je dat niet weet blijft het gokken...
Zolang je dat niet weet blijft het gokken...
Verwijderd
Gewoon eens gaan stoeien met Winroute Pro en dan je poort 21 rerouten naar bv 30021
werkt bij mij perfect en ik moet wel want Sonera zet poort 21 standaard dicht.:±
werkt bij mij perfect en ik moet wel want Sonera zet poort 21 standaard dicht.:±
Pagina: 1