Toon posts:

Problemen met HP.....

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sjongejongejongejonge wat word ik ziek van HP. Hier een korte samenvatting van mijn belevenissen in de wereld van HP:

Anderhalve maand terug gaat mijn scanner kapot. Ach... kan gebeuren, apparaatje werd niet meer herkend door mijn pc. Ding geprobeerd op een andere pc, zelfde probleem. Ander OS, zelfde probleem. T dingske had gewoon de geest gegeven :'( . Dus ikke bellen naar het HP Servicecentre. Krijg een kerel aan de foon waarmee ik diverse standaardhandelingen verricht heb, we komen tot de conclusie dat mijn trouwe HP3300C defect is en hij vertelt me dat ik teruggebeld wordt. Netjes toch? ...Nou... lees maar verder dan...!!

Na een week of anderhalf niet teruggebeld te zijn (voor een afspraak) bel ik nog even terug met mijn HP Dossiernummer bij de hand (kies of draai een 2 om verder te gaan).
Nou krijg ik een raarpratende flapdrol aan de telefoon van wie ik nog 6(!) keer dezelfde handelingen moest verrichten die ik voorheen ook al met zijn collega had uitgevoerd. Ik sjagrijnig, en 1,5 uur later waren we nog geen steek verder gekomen. Ik hem verteld dat ik alles al verschillende keren geprobeerd heb, dat ik echt wel weet hoe ik een scanner aan moet sluiten, dat het probleem vaker voorkomt, dat de drivers niet op de win98 cd staan maar op de cd van hp, dat de cd van hp niet defect is en dat ik zowel een 2e drivercd (franstalig) als nieuwe drivers van internet heb geprobeerd, enz. enz. enz.

Nou, op een gegeven moment wordt die kerel een beetje geirriteerd en maakt een afspraak om mij een nieuwe scanner te geven (voor de 11e). Netjes.... dacht ik...... Maar de 11e kwamen ze niet opdagen, de 13e ook niet, ik gebeld.... Had ik een 84WN-nummer gekregen (dat is voor klanten uit belgie). Goed, nieuwe afspraak gemaakt, dit keer in Nederland. Kwamen ze weer niet opdagen. Vervolgens weer gebeld, bleek mijn postcode volgens hun niet te kloppen (klopt wel!), en ik zou een dag van te voren niet thuis geweest zijn.

Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat als ik 's maandags niet thuis ben volgens de koerier, op dinsdag mijn postcode niet met mijn straat overeenkomt??

Goed, weer gebeld.... nieuwe afspraak gemaakt, weer niemand.

Ik gebeld, nieuwe afspraak gemaakt. Afgewacht... weer niemand.

Toen heb ik ze gebeld..... verschillende keren aangehoord dat het niet normaal is, krom is van de vervoersbedrijven enz enz.

Ik het vervoersbedrijf gebeld, die geeft HP de schuld en vice versa.

Vandaag weer gebeld voor een nieuwe afspraak. Ik heb de hoop opgegeven. Hoe kan ik een bedrijf vertrouwen wat binnen 2,5 week 7 keer haar afspraken niet nakomt?

Oh nee wacht.... 10 keer... ze hebben me ook 3 keer niet teruggebeld.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen met HP? Ik wordt hier een beetje sim-pel |:(

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
das kut ja, ik heb een brander al 3 jaar van hp, en verschillende printers, nooit problemen.

Maar goed, ik zou dat soort spul gewoon in de winkel kopen (of heb je dat gedaan?) ipv bestellen op internet. dan ken je gewoon terug gaan en zeggen; hier dit ding deugt niet, nieuwe!

Verwijderd

Topicstarter
ik BEN de winkel.... da's t probleem, klant heeft al een nieuwe... kon 't niet maken om m zo lang te laten w88

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wel een beetje vreemd ja.
De service van HP is meestal perfect, daar betaal je dan ook voor.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik ken het probleem er is van kennissen van mij ook al een cd-schrijver bij hen al 5 maanden en hij heeft amper 14 dagen gewerkt.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
Ja... ik snap er geen zak meer van... ze moeten toch na kunnen kijken waar het fout gaat of niet dan? Volgens HP niet iig.

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 16:27
Ik heb een keer gehad dat mijn brander het na een jaar begaf. Ik had na het weekend hp gebeld en ik kreeg binnen een week een nieuwe ;) .Wat ik wel vaag vond dat ze mijn oude (kapotte) brander na 3 a 4 weken pas op kwamen halen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik heb ondertussen iets van 7 afspraken gemaakt... maakt me nie uit wanneer ze komen, als ze maar op de afgesproken datum komen.

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 15:56
Ze zouden een voorbeeld kunnen nemen aan Plextor. Gemailed met het probleem, nr. gekregen, opgebeld naar koeriersdienst met als klantennr. Plextor. EEN HALF UUR!! later staat er een wagentje die dat ding komt ophalen en na 2 dagen had ik de reader weer terug :D
Dat noem ik pas service.

Helaas is het blijkbaar met HP anders gesteld, suc6 iig!

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:25
Als jij de winkel bent dan is dat toch geen probleem!? Tenminste als jij een erkend HP reseller bent.

Bij ons komen ze ze gewoon binnen 3 dagen ophalen en worden ze gecrediteerd. Nooit gezeur over probeer het zus of zo eens.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 20:07 schreef crazyhorse het volgende:
Als jij de winkel bent dan is dat toch geen probleem!? Tenminste als jij een erkend HP reseller bent.

Bij ons komen ze ze gewoon binnen 3 dagen ophalen en worden ze gecrediteerd. Nooit gezeur over probeer het zus of zo eens.
Ik ben niet zo heel lang winkel... ik lever wel hardware, maar dat is niet mijn core business om 't zo maar ff te zeggen, klant van mij wilde een nieuwe configuratie en die heb ik geleverd --> resultaat is dus dat de garantieafhandeling ook voor mij is. Crediteren gaan volgens mijn niet omdat ik geen officiele dealer ben (en ook niet meer wil worden na dit voorval)

Verwijderd

Ik werk bij en bedrijf waar we dus wel een dealer zijn van HP. Ma als het aan de technicie( ik ook dus) ligt is dat in de toekomst over en leveren wij geen HP meer.

wij hebbe VEEL problemen met HP.
1 voorbeeldje. We hebben een DOA (Dead on arrivel) printer, deskjet 840C. ok kan gebeuren. dus ik bellen met HP, Wil die idioot mij eerst een hele bende testjes laten uitvoeren die ik toch echt zelf al wel geprobeerd heb, ja zegt ie probeert u dat maar, wij hebben de ervaring dat als je de printer 5x schoonmaakt, dat ie het bij de 6e x kan doen :?
Kom op hee, HET IS EEN NIEUWE PRINTER!. ik werd een beetje pissig. Nou na veel schelden en zeuren dat ik de manager wilde spreken (die was zogenaamd niet aanwezig), heb ik gewoon om de directeur gezeurt. ee die hielt zich niet bezig met dit soort zaken. Ok, uiteindelijk heb ik dus wel de manager aan de telefoon gekregen. Blijkbaar had die eikel in het systeem gekeken voor HOEVEEL wij wel nie bestellen daar. De manager poeslief, ze kwamen zelfs de printer ophalen :, nou ik denk begint eineldeijk ergens op te lijken.
zo gezegd zo gedaan, printer is opgehaald en voor reparatie een weekje weg geweest. Komt dat ding weer terug, dus ik testen, EXACT HETZEFDE PROBLEEM, oftwel die flikkers hebben er NIX aan gedaan!!

dus toen was ik echt pised en heb ze even duidelijk gemaakt dat ze dit niet weer moesten flikken. Mijn manager heeft HP even lichtelijk duidelijk gemaakt dat dat soort geintjes afgelopen moesten zijn ( diverse soortgelijke problemen gehad).

de printer is uiteindelijk nog een x opgehaald en kwam 2 dagen later gerepareerd weer terug.
Ik heb al diverse producten ter reparatie aangeboden bij HP, en het lijkt wel alsof je eerst kwaad moet worden voordat je ook mar iets voor mekaar krijgt daar.
Wat dat betreft is het met compaq heel wat beter geregelt. Daar is het eenbelletje naar de service provider in de buurt, wordt een klachtomschrijving genoteerd en je kun het ding opsturen...

kortom, een hoop gezeik met HP.
Producten zijn op zich prima, maar als er wat mee mis is (wat kan gebeuren) dan kunnen ze zo moeilijk doen.

Verwijderd

HAHAHAHAHA Ik moet nu zo verschrikkelijk lachen he. :+ ROTFL HAHA. Ja sorry dat ik lach hoor maar ik heb al vanaf Januari dit jaar problemen met HP. Eerst DVD-speler kapot duurde heel lang voordat die gemaakt was. Daarna terug voor problemen vast lopen door koelingsproblemen (moest ik zelf achter komen) . Hebben ze er niks aan gedaan staat er op het formulier uw DVD speler is weer ok. Nu weer druk met HP aan het bellen over vervanging van deze pc voor een andere hun zien er ook geen brood meer in om hem te maken. Dit zou toch niet mogen gebeuren koelingsproblemen? Dus nu wachten voor een nieuwe pc. Na na 6 maanden hoop ik van het gezeur af te zijn en heb lekker 3jaar garantie dus ik zal ze zolang blijven teisteren. Nou ik koop nooit meer een HP pc.

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:25
Op maandag 25 juni 2001 20:57 schreef killerbolt het volgende:
Ik werk bij en bedrijf waar we dus wel een dealer zijn van HP. Ma als het aan de technicie( ik ook dus) ligt is dat in de toekomst over en leveren wij geen HP meer.

wij hebbe VEEL problemen met HP.
1 voorbeeldje. We hebben een DOA (Dead on arrivel) printer, deskjet 840C. ok kan gebeuren. dus ik bellen met HP, Wil die idioot mij eerst een hele bende testjes laten uitvoeren die ik toch echt zelf al wel geprobeerd heb, ja zegt ie probeert u dat maar, wij hebben de ervaring dat als je de printer 5x schoonmaakt, dat ie het bij de 6e x kan doen :?
TIP: Zeg gewoon dat de printer geen stroom krijgt lampjes branden niet en de voeding doet het wel op een andere printer.

Zijn ze snel uitgeluld. Je hebt natuurlijk nog weleens zo'n HP mongool die dan vraagt of je even een testpagina wil uitprinten. :) Het is natuurlijk ook vrij moeilijk om te begrijpen dat een printer die geen stroom krijgt niet kan printen he.

Kwestie van creatief met de waarheid omgaan dus. En als die printers bij hun binnenkomen gaan ze heus niet controleren of de klachtomschrijving wel of niet klopt.

Verwijderd

Mijn brander was stuk, ik die helpdesk bellen. Die gozers beweerden dat nero slecht was en dat ik het er helemaal vanaf moest halen en ez cd verneuker erop te zetten. Ik zei : "ik vertik het dat programma erop te zetten, het hoort met nero te werken, ik wil desnoods winoncd proberen, verder niet."
Nou dat kon dan nog. Toen waren Philips en Sony cd's opeens niet goed. Ik dus Hp cd-r's gebruiken, nog niet natuurlijk. Ik bel die gasten weer op, hoe komt u aan die rw meneer? Zat bij een fikker van een maat van me. O dat kan niet dan kwam het op neer.
Toen ben ik echt pissed geworden en vroeg welke cd-r's wel werken in die fikker. Eh ja, sony. Net werkte sony's niet hadden jullie het over. Eh ja, eh dan moet u hem maar opsturen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 20:57 schreef killerbolt het volgende:

Wat dat betreft is het met compaq heel wat beter geregelt. Daar is het eenbelletje naar de service provider in de buurt, wordt een klachtomschrijving genoteerd en je kun het ding opsturen...
Ja, alleen jammer dat je met een compaq niet zo goed kan printen.... Ik vind dit dus echt 3x nergens op slaan! Ik heb inmiddels mn 8e afspraak gemaakt, maar ik verwacht ze inmiddels niet meer.

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Op maandag 25 juni 2001 23:30 schreef crazyhorse het volgende:

[..]

TIP: Zeg gewoon dat de printer geen stroom krijgt lampjes branden niet en de voeding doet het wel op een andere printer.

Zijn ze snel uitgeluld. Je hebt natuurlijk nog weleens zo'n HP mongool die dan vraagt of je even een testpagina wil uitprinten. :) Het is natuurlijk ook vrij moeilijk om te begrijpen dat een printer die geen stroom krijgt niet kan printen he.

Kwestie van creatief met de waarheid omgaan dus. En als die printers bij hun binnenkomen gaan ze heus niet controleren of de klachtomschrijving wel of niet klopt.
Dat werkt niet ze krijgen allemaal een fout code mee. CSW 180 (geen stroom) worden ze alleen daarop gecontrolleerd en krijg je hem terug met de melding hij werkt gewoon.

Ik ken dit soort problemen ik heb er gewerkt. Het feit is gewoon dat de interne communicatie gewoon slecht is. De ene afdeling weet niet wat de andere doet en telefoonnummers van elkaar heb je niet want daar is de receptie voor.

Zodra het na een andere afdeling gaat moet je je er niet meer mee bemoeien en hopen dat die andere afdeling actie onderneemt. Doen ze dat niet kan jij er weinig aan doen.

Snap je het nog . . . daarom ben ik er weggegaan.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
Maar toch klopt er geen zak van...

Ikzelf woon in Eindhoven, bel naar A'dam, vervolgens geeft A'dam de klacht door aan Frankrijk. Frankrijk belt HP Veldhoven en Fedex, Fedex belt Correct Express om vervolgens vanuit A'dam mijn HP Scanner in Veldhoven te halen en naar Eindhoven te brengen.

PS: Veldhoven grenst aan Eindhoven.

Ik heb al voorgesteld om zelf die scanner op te komen halen, maar dat kon niet.

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

komt me bekend in de oren ja.

There is no art to find the minds construction in the face

Pagina: 1