Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wie heeft tips?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik wil voornamelijk surfen, mailen en voor werk/studie aan de slag, maar dit is voornamelijk in tekstverwerkers. Ik zal ook wel af en toe een filmpje/serie streamen (of elke dag), maar dit heeft geloof ik meer te maken met je WiFi.. Belangrijkste software is SPSS en op het werk werken we in een cloud, ik weet niet wat dat doet met je geheugen etc, maar ik werk toch weinig thuis.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tussen de 400 en 600 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja! Ik ga een master doen in een andere stad, dus een beetje werken in de trein zal ongetwijfeld gebeuren, daarnaast werk ik bijna nooit thuis, dus een goede accu is wel gewenst

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Nee.. Ik had hiervoor een Asus die er na 18 maanden mee op hield, dus zou top zijn als ie iets langer mee gaat. Dit was de Asus X200MA-CT055H, hij had 4gb werkgeheugen, een touchscreen en was 11,6inch (maar een maatje groter zou ook mogen!). Wat ik vooral belangrijk vindt is dat een laptop minstens 4gb heeft (omdat 2gb me iets te vaak wordt afgeraden), dat hij handelbaar is (dus niet groter dan 13,3 inch en niet te zwaar), dat de accu goed is en touchscreen is geen must maar vond ik wel erg prettig! Oh en ik wil graag een zwarte.. (grapje ;) )

Ik had even gekeken en had de volgende laptops gezien die wellicht aansluiten op mijn wensen:

pricewatch: HP Pavilion x360 13 -S181ND

pricewatch: HP Pavilion x360 13-u090nd (al snap ik niet helemaal wat het verschil is tussen deze twee)

pricewatch: Asus X302LA-FN223T (maar die heeft geen touchscreen geloof ik)

pricewatch: HP Pavilion x2 10 n110nd (maar hierbij las ik iets over weinig geheugen op de tablet, zit er dan meer geheugen in het "toetsenbord"?)

Thanks for your help! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2016 09:54 ]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:58
En dan de vraag der vragen.. Wat heb je zelf al gevonden en waarom voldoen deze wel/niet?

Hier een pre-selectie..
http://tweakers.net/categ...EwlVEwWSmclpr-JZliIkeP4wc

[ Voor 61% gewijzigd door DonJunior op 14-06-2016 08:28 ]

*sowieso

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-11 17:47
en wat zijn de eisen van de opleiding qua software

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Verwijderd

Topicstarter
DonJunior schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:25:
En dan de vraag der vragen.. Wat heb je zelf al gevonden en waarom voldoen deze wel/niet?
Hele goede vraag, maar ik raak een beetje verdwaald in het aanbod, vooral omdat ik letterlijk 0 verstand heb van wat ik nodig heb.. Volgens mij zijn de verkopers in de mediamarkt etc altijd heel blij met me, want ik geloof ze op hun woord als ze me iets aansmeren :|

Verwijderd

Topicstarter
mell33 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:28:
en wat zijn de eisen van de opleiding qua software
De spannendste software die ik voor mijn opleiding moet gebruiken is spss, verder is het echt alleen microsoft word

• DonJunior
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:30:
[...]

Hele goede vraag, maar ik raak een beetje verdwaald in het aanbod, vooral omdat ik letterlijk 0 verstand heb van wat ik nodig heb.. Volgens mij zijn de verkopers in de mediamarkt etc altijd heel blij met me, want ik geloof ze op hun woord als ze me iets aansmeren :|
Begrijpelijk.. maar helaas heeft Tweakers.net wel een soort van beleid (niet om vervelend te willen doen, sorry)
Maar lees even deze post (en dan met name puntje 3)
LAA beleid

Punt is namelijk dat we op basis van die informatie een beetje gerichter kunnen zoeken dan wat we nu kunnen. Met de huidige informatie kunnen we helaas niet veel meer dan de verkopers van de MediaMarkt en is de kans groot dat je straks met iets opgescheept zit waar je eigenlijk niet zo blij mee bent.

*sowieso

Verwijderd

Topicstarter
DonJunior schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:32:
[...]

Begrijpelijk.. maar helaas heeft Tweakers.net wel een soort van beleid (niet om vervelend te willen doen, sorry)
Maar lees even deze post (en dan met name puntje 3)
LAA beleid

Punt is namelijk dat we op basis van die informatie een beetje gerichter kunnen zoeken dan wat we nu kunnen. Met de huidige informatie kunnen we helaas niet veel meer dan de verkopers van de MediaMarkt en is de kans groot dat je straks met iets opgescheept zit waar je eigenlijk niet zo blij mee bent.
Ik heb het wat aangepast.. Let me know als het uitgebreider moet! Ik ben niet super veeleisend, dus vindt het lastig om eisen te vinden..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2016 09:39 ]

• DonJunior
Ik heb wat opmerkingen in het dik gedrukt erbij geschreven.. hoop dat je er wat mee kan.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:23:
[..]

Ik had even gekeken en had de volgende laptops gezien die wellicht aansluiten op mijn wensen:

pricewatch: HP Pavilion x360 13 -S181ND

pricewatch: HP Pavilion x360 13-u090nd (al snap ik niet helemaal wat het verschil is tussen deze twee)

De 2e is iets nieuwer en heeft een SSD in plaats van een reguliere hardeschijf. De eerste heeft daarentegen weer meer werkgeheugen maar ik denk dat je van een SSD net iets meer plezier hebt (iets betere laadtijden dan een reguliere harddisk) dan van meer werkgeheugen.

pricewatch: Asus X302LA-FN223T (maar die heeft geen touchscreen geloof ik)
Deze heeft inderdaad geen touchscreen, wel een SSD + 6GB werkgeheugen .. helaas ook een iets lagere resolutie (1366x768)

pricewatch: HP Pavilion x2 10 n110nd (maar hierbij las ik iets over weinig geheugen op de tablet, zit er dan meer geheugen in het "toetsenbord"?)
Deze zou ik sowieso afraden, alleen al vanwege het gebrek aan werkgeheugen en de lage display resolutie. Daarnaast is het zo dat je maar 32GB opslag hebt tenzij je het toetsenbord eraan hebt geklikt. Ik heb zelf geen idee hoe Windows reageert als je een programma open hebt (en het bestand dat je aan het bewerken bent staat op de hardeschijf van het toetsenbord) en je verwijderd vervolgens het toetsenbord (dus het bestand is dan 'weg' want de hardeschijf is weg)..

*sowieso

Verwijderd

Topicstarter
Ah top bedankt!!
Ik vind het lastig dat ik over de HP pavillion nog geen reviews kan vinden en dat deze een i3 processor heeft en geen i5.. Ik zag nu deze: pricewatch: Asus X302LA-FN140T-BE
Heeft iemand daar ervaring mee?

• DonJunior
Je moet jezelf afvragen waarom je denkt een i5 nodig te hebben boven een i3. Als je voornamelijk Word gebruikt .. dan voldoet een i3 prima namelijk.

De laatste Asus die je aangeeft heeft ook weer die vreemde resolutie, kleiner dan Full-HD (1920x1080) en een trage hardeschijf ipv SSD.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/487921;485807/

*sowieso

Pagina: 1