Ik merkte al iets toen ik mijn bestanden van OneDrive wou downloaden.
Elke keer mislukte het. Lag dus of aan de servers van MS of mijn verbinding.
Nu ik met het online gamen ook bijna elke 5 minuten eruit wordt gegooid met een 'lost connection' of 'host etc' ga ik toch wel mijn eigen verbinding verdenken.
Even googelen laat zien dat meerdere mensen bij Ziggo er last van hebben.
Wat kan ik nog controleren/testen om er echt zeker van te zijn dat mijn verbinding wegvalt en hoe zou ik dit kunnen oplossen.
Er worden vee 'oplossingen' aangedragen, die daarna geen verbetering met zich meebrengen.
Enkel ene tot zover kunnen vinden:
Nu zul je vast snappen dat een extra router kopen nu niet echt iets is waar ik op sta te springen bij een normale Ziggo aankoop/netwerk.
Dit is niet mijn vertrouwde omgeving, maar een nieuw (bestaand) netwerk.
PC is draadloos verbonden met een CISCO EPS3928.
(ik zou 1 dezer dagen eens kunnen proberen om met draad te verbinden kijken of het probleem dan nog steeds blijft)
Elke keer mislukte het. Lag dus of aan de servers van MS of mijn verbinding.
Nu ik met het online gamen ook bijna elke 5 minuten eruit wordt gegooid met een 'lost connection' of 'host etc' ga ik toch wel mijn eigen verbinding verdenken.
Even googelen laat zien dat meerdere mensen bij Ziggo er last van hebben.
Wat kan ik nog controleren/testen om er echt zeker van te zijn dat mijn verbinding wegvalt en hoe zou ik dit kunnen oplossen.
Er worden vee 'oplossingen' aangedragen, die daarna geen verbetering met zich meebrengen.
Enkel ene tot zover kunnen vinden:
https://community.ziggo.n...-internet-verbinding-4721Update: Cisco in bridge modus (met user guide van deze site) zetten en eigen router (D-Link DIR 868L a €90) toevoegen lijkt het probleem te hebben opgelost. Tot zover 5 dagen aan stabiel internet. Latency lijkt wel iets hoger, maar dat is nauwelijks merkbaar (van 7-8 naar 17-20).
Vermoed dat om de slechte Cisco's heenwerken voor velen connectieproblemen zal oplossen. Reken in ieder geval niet op goede support bij de Helpdesk; ze erkennen niet dat ze slechte routers leveren.
Nu zul je vast snappen dat een extra router kopen nu niet echt iets is waar ik op sta te springen bij een normale Ziggo aankoop/netwerk.
Dit is niet mijn vertrouwde omgeving, maar een nieuw (bestaand) netwerk.
PC is draadloos verbonden met een CISCO EPS3928.
(ik zou 1 dezer dagen eens kunnen proberen om met draad te verbinden kijken of het probleem dan nog steeds blijft)
[ Voor 3% gewijzigd door NeutraleTeun op 14-06-2016 00:08 ]