Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop ICT Beheerder Niveau 4.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allemaal,

Ik ben hier nieuw en heb een vraag over mijn laptop.

Ik begin volgend jaar met mijn ICT opleiding, ICT beheerder niveau 4, daarvoor moet ik een geschikte laptop hebben, specificaties aangegeven door school; quad core met minimaal 8 gb ram enz.

Alleen heb ik zelf al een laptop maar weet eigenlijk niet of die wel voldoende is voor mn2 opleiding.

Ik heb zelf een Samsung RC-530, i5 2430M (dual core) met 8 GB ram. Mijn vraag is of nou de eisen van school heel serieus moet nemen en een nieuwe laptop moet aanschaffen of dat deze laptop genoeg is (mede door de cpu).

Alvast bedankt.

Kemy

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2016 23:52 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Als je virtuele machines moet draaien op je laptop voor je opleiding dan is veel geheugen handig om te hebben. Ik zou dan toch snel het geheugen uitbreiden naar 16GB. Check ook of je genoeg schijfruimte hebt, een Windows virtuele machine zal toch gauw 25GB storage nodig hebben plus nog ruimte voor extra zaken.

De processor zal wat minder relevant zijn. Een Core i5 uit de Sandy Bridge generatie is een dual-core die dankzij hyperthreading 4 threads tegelijk kan doen. De CPU zou je veilig in dit geval kunnen over comitten. Controleer wel of je CPU alle virtualisatie technieken ondersteund. Dat is een eis van VMWare Workstation en Hyper-V.

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11 14:57
Zou het hoe dan ook aankijken.
Nieuwe laptop : vandaag besteld = morgen binnen. Vraag het even na bij een docent welke software er gebruikt gaat worden en installeer het. Als het lukt niks aan het handje. Mocht je tijdens je opleiding toch gelimiteerd worden kun je alsnog bestellen.

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
TIP: download 2012 R2 evaluation even en installeer deze 2 maal + een windows 7/8/10 machine en draai ze alle drie tegelijk, als jij het dan nog werkbaar vind dan is je huidige laptop prima.

Indien je windows 7 gebruikt of een niet pro variant van windows kan je virtualbox gebruiken voor je VM's: https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Of als je over Windows 8/10 pro beschikt kan je Hyper-V gebruiken: https://technet.microsoft...ry/hh846766(v=ws.11).aspx

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle antwoorden en tips, ik ga er even mee bezig!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-11 07:32
Zo spannend is het niet wat je nodig hebt voor de opleiding. Wanneer je een Exchange server naast een aantal andere servers moet gaan draaien zou ik me pas zorgen gaan maken over meer dan 8 GB werkgeheugen.

Ikzelf had een flinke machine aangeschaft maar bleek achteraf gemakkelijk met een mindere machine uit de voeten te kunnen. Meerdere klasgenoten hadden een simpele i3/i5 met 4 tot 8 GB RAM, dit voldeed in de meeste zaken.

Je gaat waarschijnlijk veel werken met een client/server omgeving, deze draaien beide prima op 2/3 GB RAM ;).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie ak0nnmgn, heb toch besloten om een nieuwe te kopen mede dankzij mn ouders haha :) Word een Lenovo Y510P waar ik ook nog wat spelletjes op kan spelen. Maar toch bedankt allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Wat een ellende zeg.. Koop ik voor de eerste keer een 'refurbished' laptop bij bol blijkt hij defect te zijn. Dvd speler opent niet, laptop laad niet op.. Meteen retourmelding gemaakt. Ben nu dus nog steeds opzoek naar een redelijke laptop..

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-11 07:32
Dat die laptop refurbished is betekend niet dat alle laptops van dat type slecht zijn. Of zocht je een laptop voor een prikkie? Zorg gewoon dat je een systeem hebt die nieuw is, met alle garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Nee uiteraard ik bedoel niet dat ze allemaal slecht zijn, was voor een redelijke prijs en ik had nog een cadeaubon bij bol.com die ik kon gebruiken vandaar. Maar ben al naar iets anders opzoek :)
Pagina: 1