Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken?
Programma's voor het maken van flyers, posters etc. Photoshop, Illustrator, Indesign.
Operating system liefst gewoon windows.

Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?[/i]
Ik game redelijk veel, nieuwe games zoals overwatch/league of legends.
Foto's, video's bewerken en flyers/posters maken (niet op professioneel niveau)

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ongeveer €950-€1050 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ik gebruik hem ook voor mijn studie, simpele dingen zoals aantekeningen maken, mailen, word/powerpoint. Van plan hem veel mee te nemen, gewicht vind ik op zich geen probleem (lichter natuurlijk wel handiger) zolang de batterij maar een beetje lang meegaat met simpele dingen doen zoals aantekening typen, beetje op internet surfen en mail kijken.
Liefst 15,6 inch scherm.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Liefst een i7 processor, goede nvidia videokaart en een goed koelsysteem/ventilatie ook wel handig aangezien de laptops die ik had altijd redelijk warm werden (heb ook een coolmaster coolingpad dus hoeft niet perse heel sterk te zijn.

Heb zelf ook nog gezocht en kwam de volgende laptops tegen:
- Asus N552VX-FY186T
- Asus ROG GL552VW-CN471T (las dat de batterij snel leeg was, weet niet of dit klopt en of het ook zo is tijdens simpele dingen doen?)
- MSI GP72 2QE 056NL Leopard Pro (deze heeft wel groter scherm geloof ik, misschien andere MSI versie?)

Kan iemand mij advies geven, mensen ervaring met deze laptops? Of weet iemand een laptop die perfect bij me past? :9 Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxthabest
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:10:
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken?
Programma's voor het maken van flyers, posters etc. Photoshop, Illustrator, Indesign.
Operating system liefst gewoon windows.

Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?[/i]
Ik game redelijk veel, nieuwe games zoals overwatch/league of legends.
Foto's, video's bewerken en flyers/posters maken (niet op professioneel niveau)

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ongeveer €950-€1050 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ik gebruik hem ook voor mijn studie, simpele dingen zoals aantekeningen maken, mailen, word/powerpoint. Van plan hem veel mee te nemen, gewicht vind ik op zich geen probleem (lichter natuurlijk wel handiger) zolang de batterij maar een beetje lang meegaat met simpele dingen doen zoals aantekening typen, beetje op internet surfen en mail kijken.
Liefst 15,6 inch scherm.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Liefst een i7 processor, goede nvidia videokaart en een goed koelsysteem/ventilatie ook wel handig aangezien de laptops die ik had altijd redelijk warm werden (heb ook een coolmaster coolingpad dus hoeft niet perse heel sterk te zijn.

Heb zelf ook nog gezocht en kwam de volgende laptops tegen:
- Asus N552VX-FY186T
- Asus ROG GL552VW-CN471T (las dat de batterij snel leeg was, weet niet of dit klopt en of het ook zo is tijdens simpele dingen doen?)
- MSI GP72 2QE 056NL Leopard Pro (deze heeft wel groter scherm geloof ik, misschien andere MSI versie?)

Kan iemand mij advies geven, mensen ervaring met deze laptops? Of weet iemand een laptop die perfect bij me past? :9 Alvast bedankt!
De Asus ROG's hebben allemaal korte accuduur heb ik gehoord. Ik belde met een bedrijf die ze verkoopt en die vertelde mij dat. Ik kreeg wel te horen dat ik de accu kon vervangen maar uiteindelijk er niet veel op vooruit zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maxthabest schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:03:
[...]

De Asus ROG's hebben allemaal korte accuduur heb ik gehoord. Ik belde met een bedrijf die ze verkoopt en die vertelde mij dat. Ik kreeg wel te horen dat ik de accu kon vervangen maar uiteindelijk er niet veel op vooruit zal gaan.
Hm niet heel handig idd. Enige ervaring met de andere laptops of advies voor me? In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of de Topstar GS510 GTX 960M (pricewatch: Topstar GS510 GTX 960M wel iets duurder.

of Clevo N170RF GTX 965M (pricewatch: Clevo N170RF (wel 17,3 inch helaas)

of Clevo P650SA Barebone (pricewatch: Clevo P650SA (voor 870 plus uit te bereiden op de website waar hij te koop is, misschien dat een goede optie?)

*Zie dat bij de 3 laptops hierboven nog een aantal kosten bij komen doordat je windows etc er nog bij moet bestellen 8)7

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2016 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasC88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-04 18:56
Die Clevo is leuk, maar moet je natuurlijk nog wel wat bijleggen, zeker die laatste die je noemt. Ook de eerste die N170RF zit nu nog geen RAM of harde schijf in, dus zal je ook al gauw rond de 1050 zitten. Ten minste neem aan dat je er in ieder geval een kleine SSD in wil voor het OS enzo (dat zit er ook nog niet bij overigens), dus dan zeker rond de 1050.

Als je die 17 Inch niet fijn vindt hebben ze in feite ook nog hetzelfde model in 15.6 inch overigens:
Clevo N150RF én Clevo N150RD

Die eerste is eigenlijk hetzelfde als jouw model maar dan 15.6 Inch en 70 euro goedkoper. Beiden hebben in de basis verder dezelfde componenten inclusief als basisprocessor i5-6440HQ die nog up te graden is naar de i7-6700HQ. De tweede is net iets anders, ook 15.6 inch, maar met een iets lichtere grafische kaart de 960M ipv de 965M en ook een iets lichtere i5-6300HQ die 300MHz lager geklokt is dan de 6440HQ (zowel standaard als Turbo). Dit maakt dat hij ook wel weer nog iets goedkoper is (ongeveer 60 euro minder dan de N150RF).

Overigens zou je ook bijvoorbeeld bij BTO kunnen kijken. Die maken in principe custom laptops maar gebruiken daar Clevo modellen als basis voor. Deze bijvoorbeeld is in feite ongeveer hetzelfde als de Clevo N150RF:
BTO X-Book 15CL73

Alleen begint deze met een combinatie 960m en i5-6440HQ en kan je de 965M alleen krijgen als je er ook een i7-6700HQ in laat zetten. Dan zit er wel standaard een 8GB ram en een 128gb SSD in en heeft die basiscombinatie een prijs van 950. Dus tenzij de grafische kaart per se een 965M moet zijn (weet niet of dit veel verschil maakt, ben zelf ook aan het kijken naar deze en zie hier en daar staan dat de 965 wel iets sneller is, maar dat zijn 2GB video RAM op de lange termijn ervoor zorgt dat het verschil met de 960m niet groot is.) of tenzij je per se de i7 erin wil is dit misschien een redelijke optie?
Mocht je er toch de i7 in willen hebben dan komt ie wel iets duurder uit, ook net iets duurder dan de Clevo met een vergelijkbare configuratie, maar dan heb je wel nog garantie en support bij BTO. En dat zit als bedrijf gewoon helemaal in Nederland, dus dat is dan misschien nog het overwegen waard.

PS: Inderdaad je moet nog wel het OS erbij halen. Nu ja je 'm voor de studie gebruiken dus kijk even goed of je via je instelling misschien Windows (neem aan dat het Windows wordt) met korting kan krijgen. Hetzelfde geldt voor Office pakketten trouwens, die kan je soms voor paar euro (letterlijk) per jaar krijgen via je instelling)

[ Voor 6% gewijzigd door SebasC88 op 15-06-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super heel erg bedankt voor de info, er komt idd nog redelijk wat bij dus.
Zelf samenstellen is niet echt iets voor mij, wat dat betreft heb ik er te weinig verstand van, maar die X-Book van BTO zal ik in mijn achterhoofd houden!

Kwam de MSI GE62 6QC-Apache-235NL, 15.6" notebook (https://www.alternate.nl/...t/1271281?tk=6044&lk=6065) en voldoet eigenlijk aan alle eisen, kan alleen nergens review vinden. Iemand toevallig ervaring met deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de spam, haha. Ben nog hard rond aan t kijken en denk dat ik uit deze 3 wil gaan kiezen (alle drie voor €999:
Dell's Inspiron 15 7559
MSI GE62 6QC-Apache-235NL
Lenovo IdeaPad Y700-15ISK

Heb gekeken op notebootcheck en de laptops vergeleken: http://www.notebookcheck....ecs[]=29696&specs[]=28243

Overall scores op de laptop:
Lenova 83%
MSI 79%
Dell 79%

De lenova en MSI staan beschreven als Gaming laptops en worden hier ook op beoordeeld, de Dell als multimedia (maar bij de review staat: very good gaming and application performance).

De MSI heeft net als de Asus ROG maar een hele korte batterij duur wat niet zo handig is voor het studeren/aantekeningen maken in colleges, de Lenova en Dell daarentegen stukken langer mee.
WiFi Surfing v1.3: MSI 2.5u, Lenova 6u en Dell 4u Ook op temperatuur scoort de Lenova het best.

Lenova is voor mij een beetje een onbekend merk, weet niet of er toevallig mensen zijn die ervaring hebben met deze laptop of de andere 2? Of mensen die veel verstand hebben van de specs en ernaar willen kijken ( http://www.notebookcheck....ecs[]=29696&specs[]=28243). Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2016 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metal Earth
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-08 16:40
Toevallig ben ik zelf ook aan het kijken naar een nieuwe laptop met ongeveer dezelfde eisen en prijskaartje. Ik ben geen expert, maar ik wil best mijn mening geven natuurlijk. :)

Ik had zelf bijna de Asus ROG GL552VW-CN471T gekocht voor een goede prijs, maar los van de slechte batterij heeft deze laptop nog meer nadelen. De bouwkwaliteit schijnt behoorlijk matig te zijn, dat wordt bevestigd hierzo: YouTube: Asus ROG GL552VW review - a solid multimedia laptop

Er is ook een metalen variant, maar die is uiteraard een stuk duurder. Daarnaast is de laptop 3,4 cm dik, wat naar mijn mening echt te dik is, wil je de laptop enigszins meenemen.

Met betrekking tot de drie modellen die jij noemt, Lenovo is een zeer bekend en gerenommeerd merk. Ze staan bekend om de zakelijke laptops Thinkpads (tak overgenomen van IBM), de bouwkwaliteit en het keyboard zijn subliem. Qua consumentenlaptops is het vaak een beetje een hit or miss, qua bouwkwaliteit en scherm. De Y700 heeft een IPS scherm (voorganger had een TN paneel), maar komt niet bijzonder goed uit de verf, zie uitgebreide review hier: http://laptopmedia.com/re...ar-gaming-hit-lenovo-y50/

Daarnaast weegt de laptop 2.9 kg en je hebt zelf aangegeven dat gewicht niet zo veel uitmaakt, maar geloof me in de praktijk gaat het wel een verschil maken als een laptop 2,9 kg is of 2,3 kg. Het is denk ik wel iets om rekening mee te houden. Voor de rest komt de laptop goed uit de test.

Wat betreft de overige twee, volgens mij ligt het dichtbij elkaar en hangt het af van wat je eigen voorkeur heeft. Ik heb geen ervaring met beide modellen, dus daar kan ik je niet veel over vertellen. Ik zou je willen aanraden om te kijken of deze laptops te verkrijgen zijn in een winkel in de buurt, zodat je zelf kan beoordelen.Het is ook van belang om voor jezelf te bedenken wat het belangrijkste voor je is, in deze prijsklasse zul je altijd concessies moeten maken en de vraag is waarop je dat zou willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee bedankt voor je reactie! Vind de Lenova er ook niet heel mooi uit zien, dat klopt inderdaad.
De asus en msi vallen voor mij al af dan wat betreft batterij duur.
Geloof de Dell en de Lenova hebben allebei een stuk langere batterij duur, ik heb nog een goed zitten kijken naar de dell laptop en deze heeft geen SSD, alleen een HDD. Een SSD is wel makkelijk toe te voegen heb ik gelezen, zou dit nodig zijn? Zou dit negatieve gevolgen hebben voor het gamen, geen SSD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:30:
Hee bedankt voor je reactie! Vind de Lenova er ook niet heel mooi uit zien, dat klopt inderdaad.
De asus en msi vallen voor mij al af dan wat betreft batterij duur.
Geloof de Dell en de Lenova hebben allebei een stuk langere batterij duur, ik heb nog een goed zitten kijken naar de dell laptop en deze heeft geen SSD, alleen een HDD. Een SSD is wel makkelijk toe te voegen heb ik gelezen, zou dit nodig zijn? Zou dit negatieve gevolgen hebben voor het gamen, geen SSD?
Niet direct op fps maar natuurlijk wel veel op de laadtijden. Voor een +-70 euro heb je al 256gb ssd. De Dell is overigens nu met 7% korting te verkrijgen wat de prijs 930 euro maakt. De Dell vind ik er in ieder geval een stukje mooier uit zien. Rode accenten maar niet zo schreeuwerig als de lenovo. Overigens is er batterij van de lenovo volgens mij niet vervangbaar en die van de Dell volgens mij wel.

off-topic: ik zie je een paar keer lenova zeggen maar het is lenovo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxthabest
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 18:02:
[...]

Hm niet heel handig idd. Enige ervaring met de andere laptops of advies voor me? In ieder geval bedankt!
Nee voor de rest geen ervaring. Heb nu trouwens zelf net een nieuwe Asus RoG GL552VW CN470T en ik kan de accuduur bevestigen x)
Pagina: 1