Ik loop al een tijdje (naja, jaren) met het idee om een webwinkel te starten.
Technisch ben ik aardig op de hoogte, dus de webwinkel zelf neerzetten is niet zo'n probleem. Webruimte, domeinnaam en aan het prutsen slaan met webshop software en iDeal+Paypal, mag geen probleem zijn.
Het zal dus voorlopig echt een soort van bijbaantje zijn waarmee ik initieel waarschijnlijk nog geen 100 euro per maand verdien (WINST). Leuk zakcentje, zeg maar.
Een startkapitaaltje zal in de orde van €100-€200 zijn.
Omdat ik nu zo'n lage startkapitaal heb, zou ik dus willen starten met dropshippen. Ik heb nog compleet geen idee omtrent welke producten ik wil dropshippen.
Ik dacht zelf aan T-shirts, coffee mugs, petten en hoodies met een custom design, maar het probleem is dat ik geen dropshipper kon vinden die ook nog eens aan custom design deed met acceptabele shipping costs waardoor ik dan ook nog KAN verkopen. Ik had een paar gevonden, maar die liggen buiten Europa waardoor mijn verkoopprijs voor de producten (van t-shirts tot aan coffee mugs) €30 zou moeten zijn en dan zou niemand meer wat kopen..
Wat ik inmiddels op een rij heb, in chronologische volgorde:
-Alvast aan de pruts gaan met webshop software/design e.d. op eigen testbakkie
-KvK inschrijving (eenmanszaak)
-BTW nummer aanvragen
-Bedrijfsbankrekening? (is dat echt nodig? wss wel ivm iDeal en PayPal?)
-Domein+webspace huren
Klopt dat allemaal een beetje? Of sla ik de plank compleet mis?
Ik heb wel hulp nodig! Bij deze alvast bedankt!
Technisch ben ik aardig op de hoogte, dus de webwinkel zelf neerzetten is niet zo'n probleem. Webruimte, domeinnaam en aan het prutsen slaan met webshop software en iDeal+Paypal, mag geen probleem zijn.
Het zal dus voorlopig echt een soort van bijbaantje zijn waarmee ik initieel waarschijnlijk nog geen 100 euro per maand verdien (WINST). Leuk zakcentje, zeg maar.
Een startkapitaaltje zal in de orde van €100-€200 zijn.
Omdat ik nu zo'n lage startkapitaal heb, zou ik dus willen starten met dropshippen. Ik heb nog compleet geen idee omtrent welke producten ik wil dropshippen.
Ik dacht zelf aan T-shirts, coffee mugs, petten en hoodies met een custom design, maar het probleem is dat ik geen dropshipper kon vinden die ook nog eens aan custom design deed met acceptabele shipping costs waardoor ik dan ook nog KAN verkopen. Ik had een paar gevonden, maar die liggen buiten Europa waardoor mijn verkoopprijs voor de producten (van t-shirts tot aan coffee mugs) €30 zou moeten zijn en dan zou niemand meer wat kopen..
Wat ik inmiddels op een rij heb, in chronologische volgorde:
-Alvast aan de pruts gaan met webshop software/design e.d. op eigen testbakkie
-KvK inschrijving (eenmanszaak)
-BTW nummer aanvragen
-Bedrijfsbankrekening? (is dat echt nodig? wss wel ivm iDeal en PayPal?)
-Domein+webspace huren
Klopt dat allemaal een beetje? Of sla ik de plank compleet mis?
Ik heb wel hulp nodig! Bij deze alvast bedankt!