MSI K7T PRO doet heel raar... kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Ik had de laatste paar dagen al last bij het opstarten van mijn pc. Ik moest toen als eerste de powerknop indrukken en daarna 1 keer de reset-knop -> anders starte hij gewoonweg niet op! :? Nu wilde ik hem vanmiddag na een shutdown van windows gelijk weer opstarten en toen bleef hij helemaal hangen bij het opstarten... dus als ik de powerbutton ingedrukt heb hoor ik natuurlijk mijn fans aangaan, de lampjes van power, keyboard en muis (optisch) gaan effe aan (daarna is keyboard lampje weer uit). en vervolgens hoor ik even mijn HD opstarten.... daarna gebeurt er gewoon helemaal NIETS! :( Als ik op de diagnostic-led kijk dan zie ik dat ze allemaal op rood blijven staan (alles rood = system power on). Reset-button heeft geen enkele zin...

Ow ja -----> mijn bios resetten via mijn jumper op mijn mobo heeft ook geen effect gehad!!! :(

HELP HELP HELP want ik heb die pc gewoon nodig!! Wat is er nu aan de hand dan? Wat kan ik evt nog proberen en hoe kan dit in godsnaam gebeuren?

Specs:
Voeding: A-open 235 Watt
Mobo: MSI K7T pro (MS-6330)
AMD Athlon 800 MHz (was eerst 950 MHz na OC'n, maar dat ging niet meer om een of andere reden)
Video: Riva TNT 2 M64
Netwerk: Realtek (standaard 10 Mbit kaartje)

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Verwijderd

de K7T266 Pro is de MS-6380 (http://tw.msi.com.tw/product/main_show.asp?pro_name=MS-6380) en de MS-6330 is een K7T Turbo. Ikzelf heb een K7T Turbo. In een aantal manuals van de K7T Turbo staan de plaatjes van bios reset en bios normaal omgedraaid.
CLEAR BIOS is volgens mijn manual (K7T Turbo) JBAT1 op 1-2 en normaal bios zou 2-3 moeten zijn. dat is voor de K7T Turbo (althans de mijne) onjuist.

bij mij fixte het het boot-probleem door die jumper op 1-2 te zetten.

ik weet niet precies welk bord je hebt, aangezien je er twee door elkaar haalt. bij het booten staat er bijna gelijk op je scherm iets van MS-<nummer>, als je zover uberhaupt al zou komen.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 15:27
toevallig geen nieuwe hardware er bij geprikt? 235wat voeding is niet al te veel en daar kan het misschien aan liggen.

voor de rest gewoon alles eruit halen behalve je video kaart en kijken wat ie dan doet. als je monitor helemaal geen input krijgt kan het ook zijn dat je videokaart gaar is.

of blijft je powerknop misschien hangen?(hehe je weet maar nooit was bij mij een keer en dat zag je niet, pas als je het voorpaneel los maakte)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:04
Op maandag 25 juni 2001 17:42 schreef DarthRaider het volgende:
de K7T266 Pro is de MS-6380 (http://tw.msi.com.tw/product/main_show.asp?pro_name=MS-6380) en de MS-6330 is een K7T Turbo. Ikzelf heb een K7T Turbo. In een aantal manuals van de K7T Turbo staan de plaatjes van bios reset en bios normaal omgedraaid.
CLEAR BIOS is volgens mijn manual (K7T Turbo) JBAT1 op 1-2 en normaal bios zou 2-3 moeten zijn. dat is voor de K7T Turbo (althans de mijne) onjuist.

bij mij fixte het het boot-probleem door die jumper op 1-2 te zetten.

ik weet niet precies welk bord je hebt, aangezien je er twee door elkaar haalt. bij het booten staat er bijna gelijk op je scherm iets van MS-<nummer>, als je zover uberhaupt al zou komen.
|:(
hij heeft een MSI K7T Pro!!!!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 17:45 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

|:(
hij heeft een MSI K7T Pro!!!!
LEES
en dat zijn echt 2 verschillende!

• Ramon
Op maandag 25 juni 2001 17:47 schreef DarthRaider het volgende:

[..]

LEES
en dat zijn echt 2 verschillende!
Als hij zegt dat hij een MSI K7T Pro heeft, dan heeft hij een MSI K7T Pro. En dat is de MS-6330. Volgens mijn manual in ieder geval.

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 17:50 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

Als hij zegt dat hij een MSI K7T Pro heeft, dan heeft hij een MSI K7T Pro. En dat is de MS-6330. Volgens mijn manual in ieder geval.
volgens mijn manual k7t turbo is de k7t turbo de ms-6330. ANDERS KLIK JE DIE LINK FF AAN DIE IK GEPOST HEB!!
Waarom zou msi nou ooit 1 nummer hanteren voor 2 moederborden?! slimpie :)

hier http://www.msi.com.tw/support/manual/main.htm heb je anders nog een link.. kun je ook nog s kijken

ben nu trouwens ff eten

• Ramon
tsss...

toch vreemd dat er op mijn mobo MSI MS-6330 V1.0 staat gedrukt dan.... :?

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
nou ik heb gewoon de standaard MS-6330 Versie 1.0 dus... en nee ik kom niet zo ver dat ik mijn bios opstartscherm kan zien...

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Misschien Cpu stuk. Heb vorige week hele week last gehad van rare errors, vastslaan,opnieuw starten.
Gisteren 7x achter elkaar vast, en toe nada noppes niks meer. 4 rode ledjes, dus even ander moederbord gepakt en cpu verwijderd. Ja cooler eraf wat blijkt core beschadigd(slechts heel lichtjes aan de rand). Heb deze cpu er vorig jaar november erin gezet en nooit meer aangezeten gewoon standaard gedraaid(AMD TB 1Ghz) en nu plots overleden. Misschien ook jou probleem, hoop het niet.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Ramon
Afbeeldingslocatie: http://www.cantera.net/ramon/Untitled.gif
ok het zit dus zo. de MSI K7T Pro en de MSI K7T Turbo heten allebei MS-6330 maar de Turbo is versie 3 en de Pro is versie 1.
Opgehelderd?

Wat ik trouwens zou proberen is alles eruit halen en dan de pc proberen met alleen geheugen, proc en videokaart. Kijk 's wat ie dan doet...
je kan ook je moederbord uit je kast halen en op een antistatisch matje uitproberen.

Verwijderd

MSI K7T Turbo MS6330 is rev 3.0, wellicht heeft het daar mee te maken.

Maarja wel raar dat voor hetzelfde type twee verschillende namen worden gebruikt.

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 18:06 schreef CiPHER het volgende:
MSI K7T Turbo MS6330 is rev 3.0, wellicht heeft het daar mee te maken.

Maarja wel raar dat voor hetzelfde type twee verschillende namen worden gebruikt.
vinnik ook, maar nu is t probleem tenminste opgelost :)

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 18:06 schreef Tampie2000 het volgende:
[afbeelding]
ok het zit dus zo. de MSI K7T Pro en de MSI K7T Turbo heten allebei MS-6330 maar de Turbo is versie 3 en de Pro is versie 1.
Opgehelderd?

bedankt!

Wat ik trouwens zou proberen is alles eruit halen en dan de pc proberen met alleen geheugen, proc en videokaart. Kijk 's wat ie dan doet...
je kan ook je moederbord uit je kast halen en op een antistatisch matje uitproberen.

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
nou euhmm ik ga morgenvroeg gelijk alles uit mijn pc rukken en met minimale dingen proberen op te starten.... Alvast bedankt... je hoor nog wel of het gelukt is!

Alleen nog 1 vraag, als mijn CPU stuk zou zijn... waarom komt hij dan niet verder dan 4 rode lampjes, want anders moet hij gewoon stoppen bij cpu initialization... toch :?

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Nou ik heb net geprobeerd om mijn pc opnieuw op te starten met 1 andere geheugenkaart en alleen het video-kaartje, maarre hij is echt onwiese pittig zeg... het werkt gewoon niet!! Ook al mijn powerswitch er even af gehad (zodat het niet het geval kan zijn dat mijn powerknop blijft hangen) maar dat heeft ook weinig effect. Morgenvroeg douw ik er effe een andere (PCI) videokaart in om te kijken of dat werkt... maar anders wordt eht terug naar de winkel, kheb nog garantie :P

Verwijderd

Ik had laatst ook een probleem met mijn msi bord.
de d-led gaf toen ook alles rood aan.
Alles rood betekent cpu niet goed geinstalleerd en niet system power on.

Iets beter lezen wat een o en een 1 betekent :)

235 watt op een duron is te weinig neem minimaal 300watt.

Toen ik een peltier aansluitte op mijn mobo deed ie ongeveer hetzelfde.
Hij wou alleen aan als ie helemaal uit was.

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Nou ik kan heel goed lezen hoor!! Het betekent wel degelijk System Power On!!!!!! dus... ik ben niet dom! dus......

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hoe had jij je CPU overklokt dan, want er zit geen multiplier setting op dat board. Of heb je bruggen lopen snijden?

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 14:38 schreef KillerAce_NL het volgende:
Hoe had jij je CPU overklokt dan, want er zit geen multiplier setting op dat board. Of heb je bruggen lopen snijden?
Ja ik had idd in mijn CPU lopen snijden enzo >:) Haha, ben jij daar bang voor dan :P Maarre daar lag het ongeveer wel aan, ik ga vanmiddag nog even bison electro kopen zodat mijn potloodstrepen niet vervagen.... ik heb um nu namelijk origineel lopen en dat hou ik zo! Maar nu is het probleem nog niet helemaal over omdat als ik mijn pc aanzet ik toch weer op de reset-button moet drukken.... :(

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 26 juni 2001 15:18 schreef freaky20 het volgende:

[..]

Ja ik had idd in mijn CPU lopen snijden enzo >:) Haha, ben jij daar bang voor dan :P Maarre daar lag het ongeveer wel aan, ik ga vanmiddag nog even bison electro kopen zodat mijn potloodstrepen niet vervagen.... ik heb um nu namelijk origineel lopen en dat hou ik zo! Maar nu is het probleem nog niet helemaal over omdat als ik mijn pc aanzet ik toch weer op de reset-button moet drukken.... :(
Moet je ff in de kt7 faq kijken op www.viahardware.com, daarin staat wat over coldboot problems..

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
ik kan het niet vinden hoor op die site! Raar, maar waar! Vertel eens precies waar -> URL :?

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 16:57 schreef freaky20 het volgende:[/b]
Specs:
AMD Athlon 800 MHz (was eerst 950 MHz na
235watt is veel en veel te weinig... weten jullie wel dat (voorbeeld) een zware geforce ultra kaart bij volle belasting tot 17ampere over de AGP poort trekt ? Zelfs een 'gewone' TNT2 kaart zuipt redelijk wat stroom bij degelijk gebruik... 7200rpm disks verbruiken ook meer (start) stroom dan 5400rpm modellen... om nog maar te zwijgen over een extra 256mb latje dat je er snel even bijprikt... :) etc etc... wat ik wil zeggen, je voeding is een heel belangrijk component in snelle/zware/uitgebreide systemen...

Verwijderd

235 W is inderdaad heel krap of te weinig. Heb je trouwens die gele jumper wel op de 100 FSB stand staan?

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 18:56 schreef App het volgende:
235 W is inderdaad heel krap of te weinig. Heb je trouwens die gele jumper wel op de 100 FSB stand staan?
Ik heb maar 1 jumper volgens mij en die is voor het resetten van de bios dus, zoiets heet jumperloos moederbord :9

Verwijderd

Hallo, ik had hiervoor ook een msi k7t pro, en ik had ***** precies hetzelfde probleem, ik moest hem altijd opstarten door powerknop en dan reset, een flinke crash in windows liet hem vastlopen op een dag, en jaja, 4 rooie ledjes, balen. Dus ik bios batterijtje vervangen, nix, nieuwe processor, nix. Dus heb ik maar k7t turbo gekocht met 1,2 ghz tbird. Ik heb ook nieuwe kast gekocht, dat moest toch en daar zat 300 watt voeding in, dus dat is het ook niet!! Die gele jumper van die gast van 3 berichies hierboven ist ook niet, zit niet opd e pro, alleen turbo, pro loopt op 200 mhz. Ik ben ook zeer benieuwd wat het nou is, anders kenk er nog een paar centjes voor krijgen :7

Verwijderd

En als je die jumper op resetten zet, en je start compie op, dan doet ie niet veel :P, probeer maar es

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Op maandag 25 juni 2001 16:57 schreef freaky20 het volgende:

Specs:
AMD Athlon 800 MHz (was eerst 950 MHz na OC'n, maar dat ging niet meer om een of andere reden)
Video: Riva TNT 2 M64
Netwerk: Realtek (standaard 10 Mbit kaartje)
hmmz, je moet wel en k7t rev 3.0 hebben want de k7t pro v1.0 (b) kan niet via multiplier oc'en, (en anders mag je me wel even vertellen hoe je dat doet :P )wanneer heb je em gekocht?

http://www.gjpvanwesten.nl

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Oeps , nog niet alles gelezen :)

http://www.gjpvanwesten.nl

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op woensdag 27 juni 2001 19:25 schreef Gerrit83 het volgende:

[..]

hmmz, je moet wel en k7t rev 3.0 hebben want de k7t pro v1.0 (b) kan niet via multiplier oc'en, (en anders mag je me wel even vertellen hoe je dat doet :P )wanneer heb je em gekocht?
Best al een oud plankje hoor :)
heb er ook nog eentje liggen om me bios mee te hot swappen als het nodig is..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 19:23 schreef klaze het volgende:
En als je die jumper op resetten zet, en je start compie op, dan doet ie niet veel :P, probeer maar es
Ja niet dus he!! ik ben niet gek he! :)

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Maarre tweakies, het probleem is totaly gefixed door mijzelf!! ;) Ik heb dus mijn hele pc helemaal tot aan jumpertjes toe uit elkaar gehaald ennu toen heb ik als eerste mijn batterij uit mijn mobo gehaald plus dat jumpertje op 'Clear Data' gezet(ongeveer 3 uur laten staan :P ) Toen heb ik in de tussentijd Bison electro-kit gekocht en daarmee mijn gekraste bruggen netjes geschilderd! (nu kan het er nooit 'zomaar' eraf gaan!!) Toen heb ik voor de zekerheid mijn voeding nog maar even losgehaald en even alles gechecked... (draadje wat ik ooit gebruikt had en dus open lag even netjes opnieuw aan elkaar gesoldeerd en met isolatietape bewerkt :9 . Daarna heb ik mijn moederbord er weer ingezet, IDE-kabels aangesloten, Fans :) aangesloten, kaartjes erin (video en netwerk, meer heb ik niet! :) ), toen pas de voeding erin! stekkertjes aangesloten (behalve Mobo-stekker). Geheugen erin, jumper op 'Keep Data' gezet, en mobo-stekker erin.

Toen ik alles netjes opgeruimd had :o toen alles kabels achterin inpluggen (behalve 220V stekker). Daarna de schakelaar op '0' gezet en toen de 220V stekker erin.... schakelaar op '1', knop indrukken en WERKEN DIE HAP!!!!!!!! Effe in mij bios de optimized settings kiezen -> daarna opnieuw opgestart en mijn eigen voorkeuren in bios bewerkt!

Nu ben ik wel redelijk blij :D alles werkt weer netjes dus.... Hulde voor mezelf dan maar he ;)

En jullie bedankt voor je support/help/medeleven....

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 19:21 schreef klaze het volgende:
Hallo, ik had hiervoor ook een msi k7t pro, en ik had ***** precies hetzelfde probleem, ik moest hem altijd opstarten door powerknop en dan reset, een flinke crash in windows liet hem vastlopen op een dag, en jaja, 4 rooie ledjes, balen. Dus ik bios batterijtje vervangen, nix, nieuwe processor, nix. Dus heb ik maar k7t turbo gekocht met 1,2 ghz tbird. Ik heb ook nieuwe kast gekocht, dat moest toch en daar zat 300 watt voeding in, dus dat is het ook niet!! Die gele jumper van die gast van 3 berichies hierboven ist ook niet, zit niet opd e pro, alleen turbo, pro loopt op 200 mhz. Ik ben ook zeer benieuwd wat het nou is, anders kenk er nog een paar centjes voor krijgen :7
Dus Klaze, aan de slag :P

Verwijderd

Ik ga hem een nacht clear Daten :P

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 17:59 schreef Rocky het volgende:
Misschien Cpu stuk. Heb vorige week hele week last gehad van rare errors, vastslaan,opnieuw starten.
Gisteren 7x achter elkaar vast, en toe nada noppes niks meer. 4 rode ledjes, dus even ander moederbord gepakt en cpu verwijderd. Ja cooler eraf wat blijkt core beschadigd(slechts heel lichtjes aan de rand). Heb deze cpu er vorig jaar november erin gezet en nooit meer aangezeten gewoon standaard gedraaid(AMD TB 1Ghz) en nu plots overleden. Misschien ook jou probleem, hoop het niet.

Verwijderd

Ik heb Precies het zelfde probleem! heeft hier iemand al een oplossing voor gevonden?

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik had vorige week ook zoiets vaags -> Na een reboot van windows bleef ie hangen en deed helemaal niks meer. Op nieuw opstarten en het duurde 5 Min voor ie alle IDE devices had gevonden en liep daarna vast.
Toen gaf ie m'n CPU niet meer aan. Daarna gaf ie alles IRQ 12 in de bios en liep ie dus ook geheid vast.

Nou ik begonnen 1 voor 1 onderdelen eruit te trekken en bij de eerste was het raak -> Netwerkkaart was brak. Dacht ik tenminste, maar toen ik hem er sávonds weer instak deed alles het gewoon prima. Oftewel erg vaag probleem wat zich na een middagje zonder batterij zelf opgelost heeft.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 09:40 schreef Reind het volgende:
Ik had vorige week ook zoiets vaags -> Na een reboot van windows bleef ie hangen en deed helemaal niks meer. Op nieuw opstarten en het duurde 5 Min voor ie alle IDE devices had gevonden en liep daarna vast.
Toen gaf ie m'n CPU niet meer aan. Daarna gaf ie alles IRQ 12 in de bios en liep ie dus ook geheid vast.

Nou ik begonnen 1 voor 1 onderdelen eruit te trekken en bij de eerste was het raak -> Netwerkkaart was brak. Dacht ik tenminste, maar toen ik hem er sávonds weer instak deed alles het gewoon prima. Oftewel erg vaag probleem wat zich na een middagje zonder batterij zelf opgelost heeft.
[OFFTOPTIC MODE]
Kan je een 1500+XP op je MSI-K7T PRO zetten?

Verwijderd

Mhh, mijn ervaring:

[topic=320631/1/25]

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik had dit probleem ook op m'n K7T Pro mobo.

Eerst had ik het probleem dat Power On knop het niet in een keer deed, maar dat ik ook nog eens de Reset knop in moest drukken om 'm te laten booten. Kort daarna reageerde het daar niet eens mee op. :(

Kast opengeschroefd, kaarten eruit behalve videokaart... Niets... Toen alles weer terug gezet en de stofzuiger er door heen gehaald... en toen deed-ie het weer. :)

Alleen betwijfel ik sterk of het aan het stofzuigen lag. :? Okay, er zat wel een laagje stof aan de binnenkant... maar zou dit echt het probleem hebben opgelost?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 22:03
Op woensdag 27 juni 2001 20:46 schreef freaky20 het volgende:
Maarre tweakies, het probleem is totaly gefixed door mijzelf!! ;) Ik heb dus mijn hele pc helemaal tot aan jumpertjes toe uit elkaar gehaald ennu toen heb ik als eerste mijn batterij uit mijn mobo gehaald plus dat jumpertje op 'Clear Data' gezet(ongeveer 3 uur laten staan :P ) Toen heb ik in de tussentijd Bison electro-kit gekocht en daarmee mijn gekraste bruggen netjes geschilderd! (nu kan het er nooit 'zomaar' eraf gaan!!) Toen heb ik voor de zekerheid mijn voeding nog maar even losgehaald en even alles gechecked... (draadje wat ik ooit gebruikt had en dus open lag even netjes opnieuw aan elkaar gesoldeerd en met isolatietape bewerkt :9 . Daarna heb ik mijn moederbord er weer ingezet, IDE-kabels aangesloten, Fans :) aangesloten, kaartjes erin (video en netwerk, meer heb ik niet! :) ), toen pas de voeding erin! stekkertjes aangesloten (behalve Mobo-stekker). Geheugen erin, jumper op 'Keep Data' gezet, en mobo-stekker erin.

Toen ik alles netjes opgeruimd had :o toen alles kabels achterin inpluggen (behalve 220V stekker). Daarna de schakelaar op '0' gezet en toen de 220V stekker erin.... schakelaar op '1', knop indrukken en WERKEN DIE HAP!!!!!!!! Effe in mij bios de optimized settings kiezen -> daarna opnieuw opgestart en mijn eigen voorkeuren in bios bewerkt!

Nu ben ik wel redelijk blij :D alles werkt weer netjes dus.... Hulde voor mezelf dan maar he ;)

En jullie bedankt voor je support/help/medeleven....
Mooie tijd voor een nieuwe mobo he FREAKY :p

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:47

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Misschien is het je voeding?

Nah, alles is al genoemd, als dat niet hielp, dan zal het wel stuk zijn :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Mede tweakers,

ik ben zelf in het bezit van zo'n befaamd 6330 bordje en heb dezelfde problemen.
Na intensief Googelen , ( werkwoord Googelen , ik googel , hij googeld , wij zullen goochelen) , kwam ik erachter dat dit een standaard probleem is bij de 6330 borden. Het schijnt zo te zijn dat een van de spanningsstabilisatoren voor de corespanning van mindere kwaliteit is, waardoor op een gegeven moment de boel niet lekker meer draait. Ik heb zelf die stabilisator wat beter gekoeld door er een mini ventilatortje op te richten en dat verbeterde de boel al aanmerkelijk. Een andere , niet door mij uitgeprobeerde tip is het verhogen van de vcore spanning in de bios.
De ervaring met bios clearen en tijdje laten staan heb ik ook , maar het heeft meer te maken met een tijdje uit laten staan dan met het clearen zelf . Bij mij was het op een gegeven moment zo , dat hoe langer ik hem uit liet staan , des te langer het duurde voordat hij klem liep. Na een nacht stilstaan deed hij gewoon weer alles. Dit probleem komt bij mij zo eens in de maand voor en dan laat ik hem gewoon een nachtje stilstaan en de volgende ochtend draai ik gewoon weer verder....
Een ding is zeker , mijn volgend mobo word geen MSI ....

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 13:45:
Mede tweakers,

ik ben zelf in het bezit van zo'n befaamd 6330 bordje en heb dezelfde problemen.
Na intensief Googelen , ( werkwoord Googelen , ik googel , hij googeld , wij zullen goochelen) , kwam ik erachter dat dit een standaard probleem is bij de 6330 borden. Het schijnt zo te zijn dat een van de spanningsstabilisatoren voor de corespanning van mindere kwaliteit is, waardoor op een gegeven moment de boel niet lekker meer draait. Ik heb zelf die stabilisator wat beter gekoeld door er een mini ventilatortje op te richten en dat verbeterde de boel al aanmerkelijk. Een andere , niet door mij uitgeprobeerde tip is het verhogen van de vcore spanning in de bios.
De ervaring met bios clearen en tijdje laten staan heb ik ook , maar het heeft meer te maken met een tijdje uit laten staan dan met het clearen zelf . Bij mij was het op een gegeven moment zo , dat hoe langer ik hem uit liet staan , des te langer het duurde voordat hij klem liep. Na een nacht stilstaan deed hij gewoon weer alles. Dit probleem komt bij mij zo eens in de maand voor en dan laat ik hem gewoon een nachtje stilstaan en de volgende ochtend draai ik gewoon weer verder....
Een ding is zeker , mijn volgend mobo word geen MSI ....
Check toch eens even of de condensatoren niet zijn gaan lekken..
Als ze bol staan is het ook niet goed trouwens..

[ Voor 5% gewijzigd door Laurenz op 11-06-2004 10:30 ]

Leave only footprints, take only memories

Pagina: 1