Webdesigner worden met wix.com (platform)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje begonnen met het maken van een eigen website via wix.com, het bevalt me erg goed en krijg veel positieve reacties van mijn omgeving. Ik vind dit een leuke hobby en aangezien ik binnenkort stage ga lopen en veel vrije tijd over zal hebben wil ik mijzelf hier meer in verdiepen. Ik heb een cursus gekocht over webdesign en wil graag in mijn vrije tijd websites maken voor kleine bedrijven, vrienden, zzp'ers.

Hiervoor wil ik mijn account op wix.com upgraden om alle functies uit te kunnen voeren. Hoewel ik geen verstand heb van het diepe programmeren vind ik dit een leuk alternatief.

Mijn vraag was; Is het verstandig om geld te verdienen van het maken van websites op wix.com?
Als ik een domein naam koop, staat er dan nog steeds wix tussen de website link?

Heb hier geen ervaring mee en zou het fijn vinden om wat tips of feedback te krijgen
...

Relevante software en hardware die ik gebruik ; wix.com
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb ; mocht ik het idee door gaan zetten ben ik van plan om een "premium" account te kopen voor meer mogelijkheden.
...

Wacht op jullie respons! :)

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je wat wil verdienen met websites bouwen dan zou ik ook echt leren websites te bouwen, en niet simpelweg templates in elkaar klikken. Dat is niet zo moeilijk, maar als het dan niet werkt, en je moet er support op leveren, of mensen willen iets dat niet in een standaard template zit dan wordt het al lastig als je vastzit aan zo'n sitebuilder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En mag je die templates uberhauot wel commercieel gebruiken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Websites van wix.com doen het niet op mijn Webbrowser ivm Incognito instellingen.

Het is goed dat je het wilt leren en dat kan prima door websites voor vrienden en jezelf te maken.
Maar blijf weg van Wix en anderen, en ga het echt doen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hangt er een beetje vanaf. Wil je als een soort reseller aan de slag om eigen websites te gaan maken voor klanten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk alleen niet dat je met tools als Wix de mogelijkheden hebt om de speciale wensen van klanten uit te kunnen voeren. Klanten willen toch vaak net dat ene kleine dingetje net even anders (kan van alles zijn) en ik denk niet dat Wix daar support voor heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH40S schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:54:
Ik denk alleen niet dat je met tools als Wix de mogelijkheden hebt om de speciale wensen van klanten uit te kunnen voeren. Klanten willen toch vaak net dat ene kleine dingetje net even anders en ik denk niet dat Wix daar support voor heeft.
ben ik het zeker mee eens! Wix levert voor zover ik weet geen maatwerk wanneer je speciale wensen hebt bij het maken van je eigen website. Ook zijn de mogelijkheden beperkter ten opzichte van bv Wordpress.. Als lange termijn oplossing zou ik als ik jou was daar voor gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WordPress is an sich interessant, maar ik verwacht niet dat WordPress op de lange termijn ook iets blijvends is, ook WordPress heeft immers haken en ogen. ;) Daarnaast lijkt het me, dat WordPress ook veel van hetzelfde word en natuurlijk veel herhaling zal worden. Als opstapje of om mee te beginnen allicht interessant, maar uiteindelijk zit het meeste denk ik echt in de custom tools en websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CH40S schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 00:07:
WordPress is an sich interessant, maar ik verwacht niet dat WordPress op de lange termijn ook iets blijvends is, ook WordPress heeft immers haken en ogen. ;)
Nouja, WordPress bestaat al 13 jaar, er zijn bergen plugins en themes, en de community eromheen is echt gigantisch. Ik zie WP niet zo snel verdwijnen hoor, ik zou dat iig een stuk veiligere gok vinden dan iets met Wix in elkaar klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TERW_DAN schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:20:
[...]

Nouja, WordPress bestaat al 13 jaar, er zijn bergen plugins en themes, en de community eromheen is echt gigantisch. Ik zie WP niet zo snel verdwijnen hoor, ik zou dat iig een stuk veiligere gok vinden dan iets met Wix in elkaar klikken.
Ik zie het ook zeker niet verdwijnen, maar ik zie wel dat de meeste developers het na een paar jaar wel zat zijn om te developen voor / op / met WordPress, omdat men dan toch wel wat haken en ogen tegenkomen, dat is meer wat ik bedoelde en vandaar dat ik het aanduid dat het leuk is om ermee te beginnen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Of het nou verdwijnt of niet, het is een betere basis dan Wix. Mensen kunnen echt zelf wel een simpele website in elkaar klikken met Wix.

Als je niets wil leren dan kom je ook nergens, laat staan dat je er geld mee verdient. Pak een studie of een cursus mee en begin met een goeie basis :) Paar jaar later kun je er smakelijk om lachen dat je met wix bezig was.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
CH40S schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 00:07:
WordPress is an sich interessant, maar ik verwacht niet dat WordPress op de lange termijn ook iets blijvends is, ook WordPress heeft immers haken en ogen. ;) Daarnaast lijkt het me, dat WordPress ook veel van hetzelfde word en natuurlijk veel herhaling zal worden. Als opstapje of om mee te beginnen allicht interessant, maar uiteindelijk zit het meeste denk ik echt in de custom tools en websites.
Ik denk dat je door de vele verschillende plugins en theme's juist iets unieks kunt maken met Wordpress. Zeker meer dan met Wix. In mijn ogen is voor TS een goed idee om eens te verdiepen in Wordpress en de mogelijkheden hiervan.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MarvinG schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:08:
Ik denk dat je door de vele verschillende plugins en theme's juist iets unieks kunt maken met Wordpress. Zeker meer dan met Wix. In mijn ogen is voor TS een goed idee om eens te verdiepen in Wordpress en de mogelijkheden hiervan.
Ja, WordPress is een handige tool om mee te beginnen om websites te bouwen. ik zou niet mijn hele leven mijn brood willen verdienen met WordPress websites, omdat op een gegeven moment de ergernissen en dergelijke teveel gaan opspelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TERW_DAN schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:20:
[...]

WordPress is used by 59.5% of all the websites whose content management system we know. This is 26.4% of all websites.
Ik denk idd dat WP niet zomaar gaat verdwijnen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:09

H.Boss

Hugo Boss

Ik ben net als jij iemand die voor de fun voor mijn omgeving van alles maakt op het gebied van websites.
Doe dit inmiddels al een aantal jaren. Ik zou als ik jou was wel gewoon leren vanaf scratch te bouwen, omdat je dan zo veel meer kan. Ik heb geen cursus genomen of wat dan ook maar pure zelfstudie en verdiepen(youtube/google). Beheers nu HTML/CSS/PHP/MYSQL.

En als je er mee aan de slag gaat en de logica door krijgt dan zal je daar zoveel plezier aan beleven, omdat je dan onbegrensde mogelijkheden hebt.

Mocht je vragen hebben of tips willen kan je mij een berichtje sturen!

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Pagina: 1