Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:29
Mijn vraag

Mijn vrouw heeft sinds kort een nieuwe telefoon, een LG K4. Prima, simpel toestel. Bevalt goed en doet geen rare dingen. Op één ding na...
Het belgeluid als je iemand aan de telefoon hebt, is verdomd hard. Hij lijkt voluit te staan. (ook in vergelijking met mijn Nexus 5x) Als je hem zachter drukt, gaat ie niet zachter, en staat het indicator balkje in het scherm ook op laagste volume. Wanneer je tijdens het gesprek het geluid harder zet, zeg 10x omhoog drukken, gaat ie maar iets harder. Als je hem daarna dempt, gaat ie wel normaal tot een zacht niveau. Opnieuw iemand bellen resulteert weer in een hard belvolume...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Stock Android 5.1.1 LMY47V met LG's skin

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- gevonden dat je als je eerst harder zet daarna wel kan dempen
- geprobeerd custom software te vinden... Is alleen niet heel veel beschikbaar voor een K4...
- geprobeerd verschillende apps voor volume instellingen te gebruiken.

Iemand die me hierin kan helpen? T lijkt me een software bugje, maar kan dr ook niets verder over vinden....

[ Voor 5% gewijzigd door caspervc op 13-06-2016 21:45 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Move - > Android telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Probeer eerst eens de telefoon naar fabrieksinstellingen te herstellen? Dit kan in de menu opties van Android. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Satch schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:50:
Probeer eerst eens de telefoon naar fabrieksinstellingen te herstellen? Dit kan in de menu opties van Android. :)
Vind dat wel een hele rigoureuze oplossing en zou die dan ook altijd gebruiken als laatste optie.
caspervc schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:44:
Iemand die me hierin kan helpen? T lijkt me een software bugje, maar kan dr ook niets verder over vinden....
Wat is er nu precies te hard? Het meldingengeluid wat je krijgt als je gebeld wordt. Of de oor speaker terwijl je aan het bellen bent?

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 14-06-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
rens-br schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:12:
[...]

Vind dat wel een hele rigoureuze oplossing en zou die dan ook altijd gebruiken als laatste optie.

[...]
Je kan bij LG heel mooi een back-up maken naar je SD kaart en daarna weer terugzetten. Dan heb je al je apps nog gewoon zoals ze waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
rens-br schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:12:
[...]

[...]

Wat is er nu precies te hard? Het meldingengeluid wat je krijgt als je gebeld wordt. Of de oor speaker terwijl je aan het bellen bent?
De oorspeaker. Wel irritant dus. Telefoon is nog niet zo oud, dus factory reset is niet erg. Ga ik vanavond proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Even een update: vanavond net LG backup gemaakt en factory reset gedaan.

Direct na de reset leek het probleem weg te zijn. Hierna backup teruggezet en het probleem is weer terug.. Echter ik snap er niets van. staan wat simpele apps op maar niets dat invloed heeft op belprofielen, volumes etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

caspervc schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:20:
Even een update: vanavond net LG backup gemaakt en factory reset gedaan.

Direct na de reset leek het probleem weg te zijn. Hierna backup teruggezet en het probleem is weer terug.. Echter ik snap er niets van. staan wat simpele apps op maar niets dat invloed heeft op belprofielen, volumes etc...
Waarschijnlijk zit er dan toch een of andere instelling niet goed. Weet je zeker dat je geen 'vage' audio apps hebt geïnstalleerd?
Pagina: 1