Iemand tips om een internetverbinding te versterken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een technicolor TC2710 modem (bij ziggo), echter vind het signaal zwak en het bereik is ook niet heel goed. Het 2,4 GHz signaal werkt niet goed, en ik het 5 GHz komt niet zo ver als verwacht. Want soms zegt hij dan dat ik verbinding heb, alleen dan kan ik niet mijn twitter laden of een appje sturen. Heeft er iemand tips om het signaal sterker te maken en het signaal verder te laten komen?

Thanks voor reacties en tips :D

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:50
5GHz signalen hebben significant meer last van muren dan je 2.4GHz signaal. Dat gezegd hebbende:
  • Bedraad aansluiten is altijd het best.
  • Second best: Bedraad aansluiten middels Powerline
  • Third best: Een WiFi versterker via Powerline, waarbij de andere kant bedraad is aangesloten op het Technicolor ding (zoals de TP-LINK TL-WPA4220).
Waarom niet Wifi repeater op je bestaande WiFi signaal? Omdat daarmee je snelheid dramatisch achteruit gaat. Powerline had ik geen hoge pet van op, maar de huidige sets zijn best wel OK. Mijn schoonpa had eenzelfde situatie als jij. Daar werkt het nog steeds niet vol gas, maar een ruime voldoende heeft hij wel.

http://nl.tp-link.com/products/details/TL-WPA4220.html
Zie het plaatje onderaan :) Er zijn er vast meer, maar daar mag je dan zelf even naar zoeken. Zoek dan naar Powerline of Homeplug in combinatie met WiFi extender of zo ...

Welkom bij Tweakers overigens!

[ Voor 16% gewijzigd door Houtenklaas op 13-06-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Ik weet niet hoe het met de Technicolor modems is gesteld van Ziggo, maar de wifi chip van de Ubee en oudere Cisco modems van Ziggo waren waardeloos. Ik heb me tegenwoordig voorgenomen om de modems van Ziggo lekker alleen modem te laten, en Wifi met m'n eigen apparatuur te regelen.

Ja, dit kost helaas centen, maar zo laat je wel elk apparaat het gene doen waar ze goed in zijn.
Simpele tip: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/extra-wifi-punt/. Voor ongeveer de helft van de prijs krijg je een TP-Link Archer C7 met custom firmware van Ziggo waardoor het alleen als AP te gebruiken is (originele firmware is er op te flashen, staat ergens een topic van hier op GoT).

Je kan dan altijd nog spelen met de plaatsing van het AP en eventueel toch wifi aan te laten staan op de Technicolor. Dan zul je ongetwijfeld een beter bereik en meer stabiliteit hebben.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allereerst: dit heeft niets met de internetverbinding te maken, maar met de WiFi-verbinding binnenhuis. Hou dat onderscheid scherp. Vooral ook omdat alles rondom de internetverbinding zelf 100% verantwoordelijkheid is voor je provider. Als daar iets mis is, moeten zij het gewoon voor je oplossen. Dat is hier alleen niet aan de orde.

Of toch wel?

Begin eens met een PC of laptop bedraad op de modem aan te sluiten en op een goede site (bijv die van Ziggo of KPN) je snelheid te meten. Is dat op orde? Zo nee, contact opnemen met Ziggo. Zo ja, pas dan verder gaan met WiFi bekijken.
EricNL schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 07:54:
Ik weet niet hoe het met de Technicolor modems is gesteld van Ziggo, maar de wifi chip van de Ubee en oudere Cisco modems van Ziggo waren waardeloos. Ik heb me tegenwoordig voorgenomen om de modems van Ziggo lekker alleen modem te laten, en Wifi met m'n eigen apparatuur te regelen.
Is hier laatst nog een topic over geweest. De TC7210 heeft een BCM4360 3x3 chip voor 5GHz en een 2x2 MiMo geval voor 2.4GHz. In de 5GHz is dit dus dezelfde chip die je bijv in de Asus RT-AC68U of Netgear R7000 aantreft.

Nu zegt de chip zelf niet alles, je moet er ook goede antennes bij hebben en die antennes moeten goed geplaatst zijn. Dit apparaat heeft interne antennes, wat best-case minder gunstig is dan externe (zoals genoemde Asus en Netgear apparaten), maar je kunt ze iig niet verprutsen (verkeerde orientatie of kabels er tussendoor oid).

Kortom, minimaal redelijke hardware. Ik denk dat het probleem ergens anders ligt. Eerst en vooral: waar staat dat ding? En hoe ziet het huis en de omgeving eruit?

In de meterkast, tussen alle leidingen en vaak weggestopt tov de ruimtes waar je WiFi-dekking wilt hebben, gaat geen enkel AP goed presteren. Staat dat ding in de woonkamer? Dan vaak op de grond achter TV etc. Ideale plek voor een AP is juist centraal in huis, zo hoog mogelijk in de ruimte in vrij zicht. Durf m'n hand in het vuur te steken dat die modem niet op een goed punt staat - of eenvoudig kan staan, gezien het ook met korte coaxkabel aan eerste coaxaansluiting in huis aangesloten moet worden.

Dat, en niet evt technische tekortkomingen van de apparaten zelf, is waarom geen modem met ingebouwde WiFi (ongeacht provider) het goed lijkt te doen, tenzij je woont in een klein appartementje waar je alles kunt dekken vanaf een goede plek bij de TV in de woonkamer.

Nu, als ik de (helaas vrij summiere) omschrijving lees, lees ik vooral twee dingen:

1) 2.4GHz is onbruikbaar ongeacht afstand. Dat betekent hoogstwaarschijnlijk veel verstoring van andere netwerken of non-WiFi apparaten. Evt kun je met kanaal proberen te spelen, en sowieso kanaalbreedte op 20MHz zetten (als het er niet al op staat), maar kans is groot dat hier gewoon geen eer te behalen is. Dus verder met 5GHz.
2) 5GHz werkt prima, maar op grotere afstand van de TC7210 is dekking niet goed.

Eerste stap: kan de TC7210 beter geplaatst worden? Als je (zoals ik) een uitpandige meterkast hebt, dan is het antwoord bijvoorbaat 'nee', maar als je de modem in de woonkamer aangesloten hebt kun je vaak veel winnen door het weg van de vloer, weg van de muur en vrij in zicht neer te zetten. Dat kan al meerdere dB schelen waardoor je in die ruimte veel snellere/stabielere verbinding hebt en vaak het verschil maken tussen wel of geen verbinding in ruimtes eromheen.

Tweede stap: staat de TC7210 zo goed als haalbaar en is de dekking in andere ruimtes nog steeds onvoldoende, dan moet je naar een ander AP kijken. Dan is dit prima advies:
Ja, dit kost helaas centen, maar zo laat je wel elk apparaat het gene doen waar ze goed in zijn.
Simpele tip: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/extra-wifi-punt/. Voor ongeveer de helft van de prijs krijg je een TP-Link Archer C7 met custom firmware van Ziggo waardoor het alleen als AP te gebruiken is (originele firmware is er op te flashen, staat ergens een topic van hier op GoT).

Je kan dan altijd nog spelen met de plaatsing van het AP en eventueel toch wifi aan te laten staan op de Technicolor. Dan zul je ongetwijfeld een beter bereik en meer stabiliteit hebben.
Dat laatste vooral. Je gaat met een C7 pal naast de TC7210 weinig winnen, en alles op TC7210 uitzetten is kindje met badwater weggooien. In een typisch eengezinswoning dek je met modem op begane grond de hele begane grond redelijk, maar wordt het op 1e verdieping twijfelachtig en op 2e verdieping werkt het (bijna) niet. Dan wil je de C7 (of ander AP) op zolder neerzetten en de TC7210 beneden laten. Daarmee heb je overall betere dekking dan als je alleen de C7 gebruikt en die halverwege neerzet.

Oslik blyat! Oslik!