Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Interne netwerkkaart zichtbaar krijgen in netwerkverbindinge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een notebook met daarin een ingebouwde netwerkkaart.

'vroeger' heeft tie altijd netjes gewerkt maar volgens mij sinds ik er Windows7 opgezet heb werkt deze niet meer. Via Drivermax heb ik wel windows7 drivers er op gezet maar zonder resultaat.

Bij de netwerkverbindingen is de LAN-verbinding zichtbaar via de Realtek PCIe FE Family Controller. Deze staat bij apparaatbeheer netjes onder Netwerkadapters.

De WLAN kaart staat bij apparaatbeheer echter onder Systeemapparaten. In de netwerkverbindingen is deze WLAN kaart 3DSP WLAN and Bluetooth Card niet te zien.

Hoe krijg ik de WLAN kaart wel zichtbaar onder netwerkverbindingen. Als ik dat voor elkaar heb zal deze wellicht ook gewoon weer werken.

Bovenstaand verhaal heeft mijn voorkeur, want het is handig als de netwerkkaart intern zit. Als tussenoplossing wilde ik gebruik maken van een RT73 USB draadloze LAN-kaart. Deze usb kaart werkt op al mijn andere PC"s maar op deze notebook geeft ook dit apparaat problemen. Hij is wel in apparaatbeheer onder netwerkadapters en onder netwerkverbindingen zichtbaar en hij ziet mijn hotspots ook maar als ik verbinding wil maken wil hij geen verbinding maken en blijft om netwerkbeveiligingssleutel vragen en als ik de goede intoets geeft tie aan Het sleutelwoord of de wachtwoordzin is onjuist.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Over wat voor notebook heb je het überhaupt en wat voor OS draaide je daarvoor ?

Daarnaast lijkt "drivermax" iets van een automatische driver installeren en deze werken vaak niet goed. Ga naar de website van de fabrikant/leverancier van je notebook en download/installeer daar de juiste Windows 7 drivers die bij je hardware hoort

[ Voor 61% gewijzigd door Breezers op 13-06-2016 21:18 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een xxodd notebook met Windows 7 er op

De fabrikant bestaat niet meer dus dat wordt lastig om iets te gaan downloaden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ga dan na welke chips het exact betreft en ga naar de website van de chipset vendor (bij bijv Intel of Realtek), naar de onofficiele website van de chipset vendors die het niet officieel doen (bijv bij Qualcomm/Atheros) of bij de nare gevallen (Broadcom, Quantenna, Celeno etc) op zoek gaan naar andere apparaten met zelfde chip en daarmee eea proberen.

Makkelijkste manier om chip te vinden is om in Device Manager te kijken naar Unknown Devices. Daar kun je een PCI ID achterhalen (vendor en device). Met vendor ID kun je de chipfabrikant vinden, met device ID vaak de exacte chip :)

Lukt dat niet, dan kun je het beste je laptop open schroeven en kijken op de WiFi-module. Vaak is de chip direct zichtbaaar erop. Als je de chip niet kunt zien kun je het vaak via naam van de module achterhalen (denk aan FCC ID of gewoon een modelnr waar je op kunt googlen).

Oslik blyat! Oslik!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als je nu ook even het modelnummer opzoekt, dan kan je met een beetje geluk nog bij Clevo (leverancier van de basis) enkele drivers downloaden ?

http://www.clevo.com.tw/clevo_down.asp?lang=en

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga even zoeken op Clevo, ter informatie, het volledige modelnummer is xxodd xni610a 10inch

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:06
als ik een beetje ga googlen op het typenummer, dan kom ik op deze uit: pricewatch: XXODD XNi610a N270 500GB

je zou dus kunnen proberen om van de intel site de Intel 945GSE chipset driver te downloaden en te installeren

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het is dus een chip van fabrikant 3DSP.
Volgens donny007 zit er een mini-PCIe form factor kaart in de XXODD XNi610a.
Het is alleen de vraag of het een variant is met PCIe signaling (dan zit er Bluew-2310x chip op) of USB signaling (Bluew-2310u chip).

Klik met rechtermuisknop op "3DSP WLAN and Bluetooth Card", Eigenschappen, tabblad Details. Staat er "PCI\" of "USB\"?
Pagina: 1