Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 18:09
Geachte tweakers leden,
Aangezien jullie waarschijnlijk een stuk slimmer zijn als mij kom ik hier naar toe aangezien ik er niet echt uit kom door middel van Google.
Ik ben momenteel leerling bij een bedrijf (Via school opleiding) en mijn contract is daar bijna afgelopen voor de periode van de opleiding (2 jaar). Nu heb ik een aanbod gekregen van 3 maanden contract verlenging.
Maar daarmee kom ik op het volgende punt;
Ik heb momenteel daar ongeveer 38 vakantiedagen/ 302,93 vakantie uren openstaan

Kan ik aan mijn werkgever (niet het bedrijf zelf, de werkgever is een soort ja hoe zeg je dat.. detacheerder? Ook niet echt een detacheerder maar een bedrijf/organisatie die leerlingen helpt met problemen/betalen van de loon etc) vragen om deze uit te laten betalen in plaats van ze op te nemen?
Aangezien ik echter niet van plan ben om op vakantie te gaan, en het liefst mijn werkweken gewoon nog vol te maken (En het extra geld wel goed kan gebruiken ivm rekeningen...)

Hebben jullie hier meer informatie over voor mij? Of kunnen jullie mij een zetje in de juiste richting geven?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En, wat zegt "de detacheerder" of hoe je het ook noemen wil... Neem aan dat je exact dezelfde vraag ook al bij jouw contactpersoon daar hebt neergelegd?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Standaard vakantie-uren mogen niet worden uitgekeerd in loon. Gemaakte overuren die zijn opgeteld bij vakantie-uren in plaats van uitgekeerd in loon mogen wel alsnog worden omgezet.
Hou er ook rekening mee dat vakantie-uren naar rato verrekend worden.

Dus waar komen die 300 uur vandaan? Stond je aan begin van het jaar op nul en is dat toen op 300 gezet dan is dat voor een heel jaar en niet uitkeerbaar als loon. Zou je dus op ongeveer 200 uur komen als je nu nog drie maand blijft werken zonder vakantie op te nemen.

Komt die verlenging dus goed uit want de laatste 1,5 maand zal verplichte vakantie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:11
De wettelijke vakantiedagen (20 per jaar) kun je niet laten uitbetalen, de dagen daarboven (bovenwettelijke) wel. Je moet in de 2 jaar dus tenminste 40 dagen gebruikt hebben of nog gaan gebruiken, de rest mag men uitbetalen. Maar het is geen recht ofzo, om ze uit te laten betalen.Duss de werkgever mag weigeren uit te betalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 18:09
Heb inderdaad de vraag ook al bij mijn contactpersoon neer gelegd, maar wou ook graag alvast wat extra informatie inwinnen :)

Wel vergeten erbij te zeggen dat ik de 3 maanden verlenging Heb gekregen is omdat ze de aankomende periode (zomervakantie) zoveel mensen tekort komen voor het werk dat ik haast betwijfel dat ze mij sie verplichte 1,5 maand vakantie kunnen/zullen geven.

Ik heb in bijna 2 jaar tijd misschien 1 week vakantie genomen, de rest eigenlijk alleen maar gewerkt. Ik moet nog even verder wachten op reactie, maar weet nu momenteel even voldoende naar aanleiding van jullie reacties (zover ik ze correct begrijp)

Bedankt :)

[ Voor 24% gewijzigd door kokkie20 op 14-06-2016 04:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Niet opgenomen vakantiedagen vervallen tegenwoordig een half jaar na het jaar waarin ze zijn opgebouwd.

Oftewel, per 1 julie 2016 ben jij je wettelijke vakantiedagen over 2015 gewoon kwijt!

Bovenwettelijke vakantiedagen hebben een houdbaarheid van 5 jaar.

https://www.rijksoverheid...ijn-vakantiedagen-opnemen

[ Voor 12% gewijzigd door dragon2 op 14-06-2016 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

En volgens dat stuk kan je de wettelijke vakantiedagen gewoon laten uitbetalen aan het einde van een contract.

Vakantiedagen laten uitbetalen

Bovenwettelijke vakantiedagen die u niet heeft opgenomen, mag u door uw werkgever laten afkopen. U en uw werkgever kunnen elkaar hier niet toe verplichten.

Wettelijke vakantiedagen die u niet heeft opgenomen, mag u niet laten uitbetalen. Alleen aan het eind van uw contract is dit wel toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 12:01
Stel je mag ze niet laten uitbetalen. Dan laat je detacheerder toch je contract langer doorlopen en neem je betaald verlof (= vakantiedagen) aan het einde op?

Dit geeft je hetzelfde resultaat als vakantiedagen uitbetalen.
Pagina: 1