Internet keuze voor m'n nieuwe woning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luther
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 15:16
Binnenkort ga ik naar mijn pas gekochte eerste woning verhuizen (super spannend), en daar zoek ik nu nog internet voor.
Nu heb ik mijn ouders altijd geholpen met dit soort keuzes, maar nu ik er zelf voor sta, is het toch wel fijn om het te overleggen met mensen die er verstand van hebben... ;)

Ik ga verhuizen naar zuid Utrecht, volgens breedbandwinkel.nl zo'n 2896 meter van de wijkcentrale en 606 meter van de straatkast.
Fourstack geeft dit weer als maximale snelheid:
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/draclbnad/Fourstack.png
Nu is mijn ervaring met de beloofde internetsnelheid halen niet zo heel goed, maar ik hoop dat dit wel redelijk betrouwbaar is.

Ik zit nu te twijfelen tussen deze twee aanbieders:
Afbeeldingslocatie: http://s31.postimg.org/wogqjjckr/Keuzes.png
We hadden vroeger Tele2 thuis, en was daar altijd prima tevreden mee. Maar Fiber is wel een toffe aanbieding (mits de snelheden gehaald gaan worden, natuurlijk.)
Alleen zocht ik net eens wat beoordelingen van Fiber, en daar was iedereen flink ontevreden. Is het echt zo'n drama? Of valt het wel mee (, zolang het allemaal soepeltjes gaat)?

En hoe reëel zijn die snelheden?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 23:33
Geen coax aanwezig? Dan kun je 300/30 afsluiten namelijk.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:50

Speedmaster

Make my day...

Jim423 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:32:
Geen coax aanwezig? Dan kun je 300/30 afsluiten namelijk.
Losse flodder is leuk, maar onderbouw dat ook even met een juiste prijsstelling, anders heeft de TS er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:53
Je moet vooral niet naar de ervaringen op websites waar reviews worden geplaatst kijken, mensen die klagen hoor je meestal maar mensen die tevreden zijn zie je nergens.

Ziggo is misschien ook een optie? Ben ik namelijk erg tevreden over, misschien even bij de buren informeren wat zei daar hebben en of dat een beetje werkt. 9 van de 10 keer werkt het het op jouw adres dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De snelheid qua download is in elk geval vrij reeel met VDSL. Qua provider zou ik dan niet Tele2 nemen, en eerder wel Fiber of KPN (of Telfort). Bij KPN heb je het voordeel dat alles in-house is, dus bij storingen maar ook onderhoud en upgrades doet KPN alles intern zelf. Andere providers moeten KPN lief aankijken en hopen dat het schikt of met de volgende beurt mee kan.

KPN heeft als nadeel dat het geen kiloknaller is, en niet perse de goedkoopste. Telfort is dan weer een beetje KPN's budget merk, zelfde netwerk enz. maar dan dus goedkoper. Je krijgt er standaard ook een (dacht ik) unlocked modem bij zodat je je netwerk fatsoenlijk kan instellen en opties als bridge mode hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 23:33
Speedmaster schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:43:
[...]

Losse flodder is leuk, maar onderbouw dat ook even met een juiste prijsstelling, anders heeft de TS er niets aan.
Mag toch hopen dat we op GoT wel een prijs op kunnen zoeken. Maargoed, 150/15Mb/s is 3mnd 34,95 daarna 49,95. Heb je wel 30 digitale kanalen erbij al weet ik niet of dat een voordeel is. Het gaat me meer om de optie, of die aanwezig is, coax kan namelijk ook interessant zijn.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luther
Bedankt voor de reacties!

Mijn budget is niet zo groot dat er veel ruimte over blijft voor het duurdere segment, dus ik hou het voorlopig toch even bij de "kiloknallers".
Ik heb geen idee of er coax aanwezig is.

Dus zo dramatisch als al die sites me doen geloven is Fiber niet? Ook hier op Tweakers is niet iedereen even enthousiast, als ik het zo een beetje doorblader.
Mja, waarschijnlijk ga ik de gok dan toch wagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 16:28

WoBBeL

*zwaai*

Ik lever wekelijks meerdere VDSL verbindingen op en heb er tot nu toe slechts 1 gehad die zijn beloofde snelheid welke op fourstack staat niet heeft kunnen halen, dus 99% kans dat je die 75 Mbit gewoon haalt met een vectoring geschikt modem :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-10 20:18

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Luther schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:38:

Ik heb geen idee of er coax aanwezig is.
Wil je ook TV? hoe ga je dat doen? zoek dat even na, want als je TV via coax wilt, dan is Ziggo behoorlijk concurrerend met een alles in 1 pakket. En als je in utrecht zuid gaat wonen dan is de kans dat er coax aanwezig is zo'n 99%..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luther
Ik heb zelf eigenlijk geen behoefte aan TV. Kijk nu hooguit een halfuurtje per maand, dus heb niet zo'n behoefte daar veel geld aan te besteden.

Ik heb nu op mijn huidige adres trouwens ook geen TV abonnement, maar toen we een kabel in de aansluiting stopten, ontvingen we wel TV. Gebeurt dat vaker, of was dit een toevalstreffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-10 21:59
Luther schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:06:
Ik heb zelf eigenlijk geen behoefte aan TV. Kijk nu hooguit een halfuurtje per maand, dus heb niet zo'n behoefte daar veel geld aan te besteden.

Ik heb nu op mijn huidige adres trouwens ook geen TV abonnement, maar toen we een kabel in de aansluiting stopten, ontvingen we wel TV. Gebeurt dat vaker, of was dit een toevalstreffer?
Blijkbaar heb je dus inderdaad een coaxaansluiting voor tv. :)

Het gebeurt vaker dat de aansluiting nog actief is als je in een huis trekt. Dit kan komen doordat de vorige bewoners hun abonnement laat hebben laten verhuizen, Ziggo heeft nog geen tijd gehad om monteur langs de eindversterker te sturen of ze zijn het gewoon vergeten. In het laatste geval kan het zijn dat je jarenlang tv signaal hebt zonder een abonnement. :P

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Luther schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:06:
Tja, in dat geval sec kijken naar wat de internetabo kost. Kan nog steeds zijn dat coax op bepaalde snelheid goedkoper is, maar zeker op de lagere snelheden is dat onwaarschijnlijk. Neem Ziggo dus mee in je keuze, maar negeer alle TV-zaken die je niet gaat gebruiken. Idem voor evt vaste telefonie of ander zooi dat de DSL-boeren in de koppelverkoop mee doen dat je niet gaat gebruiken :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luther
timmie1 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:14:
Blijkbaar heb je dus inderdaad een coaxaansluiting voor tv. :)
Dit ging over m'n huidige (dus niet de nieuwe) woning ;)
Maar ik heb inderdaad wel zo'n doosje aan de muur zien hangen. Had die link ff niet bedacht 8)7

Dan ga ik voor die Fiber aanbieding!
Is voor wat ik kan vinden het goedkoopst, en lijkt me qua snelheden meer dan voldoende (doe het nu met iets van 11Mbit/s (op een abo van 30Mbit/s, dus vandaar ook mijn onzekerheid), dus ga er al flink op vooruit!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:06
Wat wil je gaan doen met je nieuwe verbinding? Misschien is dat eerst de vraag die gesteld moet worden voordat je daadwerkelijk gaat bestellen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luther
shure-fan schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:06:
Wat wil je gaan doen met je nieuwe verbinding? Misschien is dat eerst de vraag die gesteld moet worden voordat je daadwerkelijk gaat bestellen
Geen heel speciale dingen, gewoon internetten, beetje video streamen, downloaden, etc.
Niet meer dan ik nu doe, en nu red ik het prima met 30/3, waarvan we ongeveer 11/1 daadwerkelijk krijgen.

Veel goedkoper dan dit ga ik niet vinden, dus minder Mbit/s lijkt me niet nuttig.
En sneller wordt alleen maar duurder, wat ik waarschijnlijk toch niet kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:06
Kijk dan ook even bij online.nl,

Ik heb daar zelf een 4/1 abo, en betaal daar niet veel voor, maar voldoende voor mijn internet gebruik

Afgezien van een landelijke storing van vanochtend, heb ik al 5 jaar met plezier deze verbinding

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luther
We zitten nu ook bij Online, dus die ken ik ;)
Maar zulke abonnementen zijn, volgens mij, niet meer te krijgen. Het begint nu allemaal vanaf 30 Mbit/s.
En die zijn allemaal vergelijkbaar qua prijs, dus dan is die van Fiber een leuke aanbieding.

Offtopic: ahh, een storing... vandaar dat m'n internet het vanochtend niet deed!
Pagina: 1