Welke DJ heeft al met de Numark CDN88 gewerkt?

Pagina: 1
Acties:

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Aloha 8-)

Zoals je wellicht weet uit eerdere posts draai ik vrijwel alleen nog maar met CD's.

Daarvoor gebruik ik de Numark CDN 34, een heerlijke speler, maar er is een nieuwe uit; de CDN 88.

Afbeeldingslocatie: http://store5.yimg.com/I/djgear_1638_8099271

Ik heb er net mee gespeeld, en ik moet zeggen... dat ding ROCKS!!!

Aanvankelijk wilde ik niet geloven dat je met een CD speler kunt scratchen, maar jawel hoor, no problemo, en hetzelfde als met vinyl.

Verder zitten er talloze features op, holle buis effector, echo, achterstevoren draaien echt van alles.

Maar een probleempje...

Waar haal ik zo snel dik 3 mille vandaan???

Maar wat ik me dus afvroeg, zijn er Tweakers die al ervaring met dit discospeeltje hebben?

Verwijderd

ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb wel veel goeie dingen over gehoord :)

Verwijderd

Volgens mij kun je die 3 mille beter aan andere dingen uitgeven.. Die effecten zijn leuk, maar daar staat je publiek in eerste instantie niet op te wachten... Bovendien ben je er zelf zo op uitgekeken.

Als je 3000 piek overhebt koop dan een Denon 2700F.

Verwijderd

Ziet er lekker uit.

Verwijderd

met 3000 piek zou ik 2x CDJ-500 S (CDJ-700) halen :) Als ik CD spelers zou kopen that is..

[compleet van de topic]
Ik zou 2 Vestaxen (Of numarks ;)) platendraaiers halen :)

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hij zal wel geweldig zijn, maar ik vind em persoonlijk ontzettend lelijk.
Die vorige van Numark in die champagne achtige kleur was veel mooier. Heb ik weleens mee gespeeld, zat een hele leuke loop functie op, was ik alleen niet zo goed in, maar jah, leuk was et wel. 8-)

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 19:10 schreef leuf het volgende:
hij zal wel geweldig zijn, maar ik vind em persoonlijk ontzettend lelijk.
Die vorige van Numark in die champagne achtige kleur was veel mooier. Heb ik weleens mee gespeeld, zat een hele leuke loop functie op, was ik alleen niet zo goed in, maar jah, leuk was et wel. 8-)
Boeiuh dat ie lilluk is... 't gaat er niet om hoe het beestje d'r uitziet, maar om wat je ermee kan.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Mooi...lelijk, ach, tis maar wat je er van vindt he! Ik vond em er wel cool uit zien.
Volgens mij kijkt leuf meer naar uiterlijk dan naar de specs. :+

En lush... Ik heb jaren een Denon gehad. Als je een keer met een Numark gaat spelen wil je nooit meer anders! :)

Mmmm... maar eens wat minder geld uit gaan geven de komende tijd en lekker doorsparen. :)
(leuk om draaitafels er bij te halen, maar daar heb ik geen zin meer in)

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Hij is idd wel cool maaaaaaaaaaaar mijn Pro TT1 platenspelers zijn nog veel mooier ;)

Enne numark maakt idd goede cd spelers dus als je geld over hebt voor zo'n ding dan zou ik um zeker kopen. Alleen zou ik nooit aan cd spelers gaan om de doodeenvoudige reden dat alles eerst op vinyl uitkomt voordat het op cd verschijnt, Als het ooit op cd verschijnt

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Je kan ook vinyl kopen en dan op CD zetten...maar aan de andere kant kan je dan net zo goed platendraaiers kopen :)

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Scheelt je een hoop moeite alleen heb je dan ook geen last van slijtage met platen en das natuurlijk wel weer een voordeel.
Maar ut kraakje hier en daar hoort erbij dus ik ga voor vinyl

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

hehe jep...maar ik was vanavond ff een setje aan het draaien en er lag gewoon bijna een baksteen-formaat deeltje (volgens mij een stuk van de platenhoes ofzo) op een plaat..*PLOK* zei het plaatje, en de beatjes waaren niet meer sync ;) maar hoort erbij eh

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:11
Help, zoveel knopjes!
Kun je daar nog wat mee doen in het donker?
En met iets dikkere vingers?
En als het snel moet gaan?

En er staat zoveel op dat display, ik zou er niet onmiddellijk wijs uit geraken denk ik.

Hij is anders wel mooi vind ik en zal ook wel supergoed zijn.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Nou, ik heb ook redelijk dikke poten, maar ik stond vanmiddag een beetje te klooien (=mixen) met dat ding bij Dijkman in Ameterdam (veel te duur, maar nooit te beroerd om alles aan te sluiten om uit te proberen om later ergens anders aan te schaffen 8-) ) en er kwamen toch een paar lui kijken WTF ik voor gave dingen met die bak aan het doen was!

ik moest wel ff wennen aan alle features, maar...

Met dikke vingers gaat het heel okee,
Als het snel moet ook,

En als het gaaf moet helemaal! :)

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

waar ik heb gewerkt hadden ze ook net 3 weekjes zo'n ding staan, ideaal om lekker mee te draaien, maar om echt goed frames op te zoeken heb ik toch liever gewoon drukknopjes, aangezien het draaiwieletje nog al snel aan braad wil gaan, das nou jammer van dat soort dingen, verder is realtime scratching heel stoer om te doen..

[ervaring van mezelf]
klant> eej, ben je met vinyl bezig ????
keez> no way, numark power !! 8-)
[/ervaring van mezelf]

gewoon super om te doen, en geen gekraak meer van plaatjes !!!!

ook leuk, van pitch 0% af draaien, daar geilt het publiek van !!!

Deze plek is te koop.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Grappig, ik vind een wieltje juist veel makkelijker om een cue punt op te zoeken.

WTF is aan braad gaan? :?

Verwijderd

Damn, ik word hier ook vri nieuwsgierig van...

Echt scratchen? Dan lijkt me vrij moeilijk om te doen, met zo'n klein wieltje, maar dat is een kwestie van oefenen en kunst baren...

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ik geloofde het ook eerst niet, en het is wel wat lastiger dat het wieltje wat kleiner is, maar het voordeel is weer dat er niks overspringt.

Ik hoop em binnen twee weken te hebben in elk geval! :)

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Op zaterdag 07 juli 2001 14:21 schreef MisterDon het volgende:
Grappig, ik vind een wieltje juist veel makkelijker om een cue punt op te zoeken.

WTF is aan braad gaan? :?
ja sorry, maare, friese uitdrukking ;)
nee dat wieletje gebruiken om cue points te maken/op te zoeken is imo iets lastiger, maar ben er al aardig aan gewend. alleen hij wil nog wel eens stuk gaan

wat wel ideaal is trouwens, die nieuwe van numark, die mp3 shit. iemand ervaring ??

Deze plek is te koop.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ik heb de CDN88 nu hier staan!

Heb je al meegemaakt dat ie stuk ging??? ow jeee.... moet ik me zorgen gaan maken?

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

haha, nee hoor, daar hoef je je geen zorgen om te maken, laat alleen de console niet donderen ;) dan heb je wel degelijk een probleempje, daardoor is het wieletje iets naar binnen geschoten (uit zijn spreekwoordelijke baan) dus draait ie niet meer lekker en slaat ie wel eens frames onder

Deze plek is te koop.

Pagina: 1