55 inch televisie gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazella
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-11-2018
Ik ben op zoek naar een 55" led tv als vervanger voor mijn oude LG 42LF75 pricewatch: LG 42LF75

Eisen :
- Het liefst onder de €800
- Goed geluid
- mooi beeld

En nu kwam ik in de folder deze tegen : http://www.mediamarkt.nl/...lg-55uh600v-1449656.html#

Is het wat? zag al dat er weinig hdmi poorten zijn maar dat is geen probleem want heb geen consoles oid dus 2 moet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Lees vooral dit even door: Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

En nee, de UH600V heeft geen 100Hz paneel. De specificaties van de Media Markt zijn hier niet correct - zoals wel vaker gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Het is geen NL/BE model. Dat hoeft geen bezwaar te zijn. Evt. vragen of die met je zenderleverancier overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazella
oei is er veel verschil tussen 60hz en 100hz zo voor de huis tuin keuken gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
RAAF12 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:36:
Het is geen NL/BE model. Dat hoeft geen bezwaar te zijn. Evt. vragen of die met je zenderleverancier overweg kan.
Hoezo niet? Als de MM het verkoopt is het een NL model ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:44
apis29 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:05:
[...]

Nee, dan is het een model wat in NL wordt verkocht. Het hoeft niet een model te zijn wat specifiek is gemaakt voor de NL markt. Dit heeft met name te maken met ondersteuning van CI+ kaarten en dergelijke volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

apis29 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:05:
[...]

Het staat er duidelijk bij dat het geen NL model is...,..
pricewatch: LG 55UH600V (buitenlands model) Zilver, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
D'r staan wel vaker fabeltjes in de pricewatch O-)
MADG0BLIN schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:18:
[...]

Nee, dan is het een model wat in NL wordt verkocht. Het hoeft niet een model te zijn wat specifiek is gemaakt voor de NL markt. Dit heeft met name te maken met ondersteuning van CI+ kaarten en dergelijke volgens mij.
Zo kan je het ook stellen maar een import model is het niet. Er zijn ook geen 'NL' modellen van LG, die hebben allemaal een EU code ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazella
dan nu het dilemma, bij de MM en pricewatch staat allebei 100hz
Diemens zegt dat het geen 100hz heeft en in de manual staat 60hz bij 4k

doet hij dan HD in 100hz en 4k in 60hz?
ik ben echt een leek als het op tv aankomt dus kan iemand het me uitleggen? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazella
MADG0BLIN schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:18:
[...]

Dat komt wel goed, ik zit bij Telfort dus gaat via HDMI met een Arcadyan tv ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
azazella schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 00:53:
dan nu het dilemma, bij de MM en pricewatch staat allebei 100hz
Diemens Dimens zegt dat het geen 100hz heeft en in de manual staat 60hz bij 4k

doet hij dan HD in 100hz en 4k in 60hz?
ik ben echt een leek als het op tv aankomt dus kan iemand het me uitleggen? :$
De televisie is in staat om een maximale frequentie van 60Hz te tonen. Bij televisie-uitzendingen is dit overigens 50Hz omdat de zenders hier in Nederland op 50Hz uitzenden. Eigenlijk spreek je dus over 50/60Hz en 100/120Hz televisies, maar voor het gemak gebruiken we 50Hz en 100Hz als we over panelen spreken.

Net zoals voorgaande jaren, telt LG een techniek met de naam Black Frame Insertion op bij de frequentie van het beeld en dat is fout. Hierdoor krijg je een pseudo 100/120Hz paneel. In de praktijk staat deze techniek niet gelijk aan een echt 100/120Hz paneel. Helaas specificeert LG en daarmee dus ook de Media Markt het onterecht als 100/120Hz.

Het toestel komt overigens ook nog met een aantal andere nadelen.

Geen UHD
Dit toestel is in werkelijkheid geen UHD-televisie en kan dus niet correct UHD-materiaal weergeven. Sterker nog, ook het weergeven van FHD-content zal hieronder lijden aangezien het de kleurreproductie niet ten goede komt. Dit komt door het gebruik van een WRGB-paneel waarbij een pixel niet over een correct aantal subpixels beschikt.

Artikel van HDTVTest.co.uk over deze pixelstructuur

IPS
Het toestel komt met een IPS-paneel. Nu is IPS op zichzelf geen slechte techniek, echter valt het contrast in televisies met IPS-panelen echt ontzettend tegen. Het contrast wordt gezien als het belangrijkste eigenschap voor een goede beeldkwaliteit. Een toestel kan een hoge resolutie hebben, perfecte kleurweergave en een uitstekende beelduniformiteit, een laag contrast zal het beeld direct minder indrukwekkend maken. En aangezien het toestel qua resolutie en kleurweergave dus ook niet goed presteert, is het inleveren van contrast heel erg zonde.

Dit geldt overigens voor alle series 6 UHD-televisies van LG. Ook voor de toestellen uit 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazella
Dimens schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:38:
[...]

De televisie is in staat om een maximale frequentie van 60Hz te tonen. Bij televisie-uitzendingen is dit overigens 50Hz omdat de zenders hier in Nederland op 50Hz uitzenden. Eigenlijk spreek je dus over 50/60Hz en 100/120Hz televisies, maar voor het gemak gebruiken we 50Hz en 100Hz als we over panelen spreken.

Net zoals voorgaande jaren, telt LG een techniek met de naam Black Frame Insertion op bij de frequentie van het beeld en dat is fout. Hierdoor krijg je een pseudo 100/120Hz paneel. In de praktijk staat deze techniek niet gelijk aan een echt 100/120Hz paneel. Helaas specificeert LG en daarmee dus ook de Media Markt het onterecht als 100/120Hz.

Het toestel komt overigens ook nog met een aantal andere nadelen.

Geen UHD
Dit toestel is in werkelijkheid geen UHD-televisie en kan dus niet correct UHD-materiaal weergeven. Sterker nog, ook het weergeven van FHD-content zal hieronder lijden aangezien het de kleurreproductie niet ten goede komt. Dit komt door het gebruik van een WRGB-paneel waarbij een pixel niet over een correct aantal subpixels beschikt.

Artikel van HDTVTest.co.uk over deze pixelstructuur

IPS
Het toestel komt met een IPS-paneel. Nu is IPS op zichzelf geen slechte techniek, echter valt het contrast in televisies met IPS-panelen echt ontzettend tegen. Het contrast wordt gezien als het belangrijkste eigenschap voor een goede beeldkwaliteit. Een toestel kan een hoge resolutie hebben, perfecte kleurweergave en een uitstekende beelduniformiteit, een laag contrast zal het beeld direct minder indrukwekkend maken. En aangezien het toestel qua resolutie en kleurweergave dus ook niet goed presteert, is het inleveren van contrast heel erg zonde.

Dit geldt overigens voor alle series 6 UHD-televisies van LG. Ook voor de toestellen uit 2015.
Bedankt voor de uitleg! stukken duidelijker zo.
Mijn moeder was echter zo nieuwsgierig dat ze de tv heeft aangeschaft en ik krijg het beeld idd niet echt goed ingesteld. Alles lijkt een roze/paarse tint te hebben en krijg het maar niet weg zonder ook verlies te krijgen op donkere kleuren. Dat is dus het nadeel van de paneel waar je het over hebt?

En nu vraag ik me af hebben de samsung UHD modellen van 55" in ong een prijsklasse rond de 800 een beter paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
azazella schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:06:
[...]

Bedankt voor de uitleg! stukken duidelijker zo.
Mijn moeder was echter zo nieuwsgierig dat ze de tv heeft aangeschaft en ik krijg het beeld idd niet echt goed ingesteld. Alles lijkt een roze/paarse tint te hebben en krijg het maar niet weg zonder ook verlies te krijgen op donkere kleuren. Dat is dus het nadeel van de paneel waar je het over hebt?
Dat zou inderdaad het gevolg kunnen zijn van het WRGB-paneel dat gebruikt wordt. Middels een professionele kalibratie is dit vermoedelijk wel wat recht te krijgen, maar dan moet je veel geld uitgeven aan een toestel dat van nature al niet goed presteert.
En nu vraag ik me af hebben de samsung UHD modellen van 55" in ong een prijsklasse rond de 800 een beter paneel?
Met een budget van € 800,- moet je geen 55" UHD-televisie kopen. Daarmee koop je alleen 50Hz UHD-televisies en dat is gewoon zonde van je geld.

Je kunt met dat budget beter naar een 100Hz FHD-televisie kijken zoals de pricewatch: Samsung UE55J6200AW Zwart of pricewatch: Panasonic Viera TX-55CS630 Zilver. Door het budget te verhogen of te kiezen voor een kleiner model als 50", maak je ook weer meer keus vrij zoals de Sony W75 en Sony W8 of, als je echt graag een 100Hz UHD-televisie wil, een Panasonic CX700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazella
Dimens schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:15:
[...]

Dat zou inderdaad het gevolg kunnen zijn van het WRGB-paneel dat gebruikt wordt. Middels een professionele kalibratie is dit vermoedelijk wel wat recht te krijgen, maar dan moet je veel geld uitgeven aan een toestel dat van nature al niet goed presteert.

[...]

Met een budget van € 800,- moet je geen 55" UHD-televisie kopen. Daarmee koop je alleen 50Hz UHD-televisies en dat is gewoon zonde van je geld.

Je kunt met dat budget beter naar een 100Hz FHD-televisie kijken zoals de pricewatch: Samsung UE55J6200AW Zwart of pricewatch: Panasonic Viera TX-55CS630 Zilver. Door het budget te verhogen of te kiezen voor een kleiner model als 50", maak je ook weer meer keus vrij zoals de Sony W75 en Sony W8 of, als je echt graag een 100Hz UHD-televisie wil, een Panasonic CX700.
Ik ben bang dat dit model dan terug gaat naar de media markt.

Ze vonden het overigens een top toestel en beter krijg je niet voor onder de 1000 euro en RGBW was volgens de medewerker ook echt juist top! en echt 4k UHD en juist door de witte pixels krijg je super beeld :? .

Ik ga erover nadenken en even goed de modellen die je linkte vergelijken want het is ook echt meer voor mijn moeder van mij hoeft het niet zo nodig aangezien we dus de oude 42" LG FHD tv hebben en die geeft prima beeld en geluid.
maar ze wou heel graag een plattere met nog mooier beeld en het liefst 55" want dan ziet ze alles mooi groot op het beeld.

Heb ondertussen ook nog verder rond gezocht en werd ook aangeraden door om even te wachten op een aanbieding oid en dan de Sony Bravia KD-55X8005C aanschaffen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt door de bomen het bos niet meer zie en bij de media markt voel ik me niet serieus genomen |:( en verder zijn er in de buurt geen andere winkels om tv advies te vragen of om ze te bekijken ( nu scheer en foppen ook failliet is ) ook geen idee hoe lang wachten op eventuele andere modellen of korting dan verstandig is want je wordt steeds maar platgegooid met nieuwe modellen/ prijzen en dan begint het gezoek en vergelijken opnieuw. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
azazella schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:53:
[...]

Ik ben bang dat dit model dan terug gaat naar de media markt.

Ze vonden het overigens een top toestel en beter krijg je niet voor onder de 1000 euro en RGBW was volgens de medewerker ook echt juist top! en echt 4k UHD en juist door de witte pixels krijg je super beeld :? .
Het is allemaal marketingpraat. In zekere zin geeft zo'n witte subpixel inderdaad voordeel, maar dan dient het wel op de juiste manier ingezet te worden door de witte subpixel toe te voegen aan de rood/groen/blauw subpixel en niet in de plaats van een van de kleuren waardoor alle problemen ontstaan. Dit hebben ze wel bij OLED-televisies gedaan en daar werkt het goed. Hier is het gewoon slimme manier om goedkoop een UHD-televisie te produceren terwijl het dat in werkelijkheid eigenlijk niet is.
Ik ga erover nadenken en even goed de modellen die je linkte vergelijken want het is ook echt meer voor mijn moeder van mij hoeft het niet zo nodig aangezien we dus de oude 42" LG FHD tv hebben en die geeft prima beeld en geluid.
maar ze wou heel graag een plattere met nog mooier beeld en het liefst 55" want dan ziet ze alles mooi groot op het beeld.

Heb ondertussen ook nog verder rond gezocht en werd ook aangeraden door om even te wachten op een aanbieding oid en dan de Sony Bravia KD-55X8005C aanschaffen.
Ook dit model is af te raden. Deze beschikt eveneens over een 50Hz UHD-paneel. Kijk dan liever naar de pricewatch: Sony Bravia KDL-55W805C Zwart welke wel over een 100Hz paneel beschikt. In de praktijk geeft dit toestel een betere scherpte bij bewegingen dan het toestel wat jij benoemt en heeft tevens een aantal andere voordelen zoals het correct weergeven van films (24p-ondersteuning). Hoe dat werkt, staat eveneens uitgelegd in de eerder geposte linkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazella
Dimens schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:50:
[...]

Ook dit model is af te raden. Deze beschikt eveneens over een 50Hz UHD-paneel. Kijk dan liever naar de pricewatch: Sony Bravia KDL-55W805C Zwart welke wel over een 100Hz paneel beschikt. In de praktijk geeft dit toestel een betere scherpte bij bewegingen dan het toestel wat jij benoemt en heeft tevens een aantal andere voordelen zoals het correct weergeven van films (24p-ondersteuning). Hoe dat werkt, staat eveneens uitgelegd in de eerder geposte linkt.
Echt super bedankt voor alle info op mijn vragen! _/-\o_
als dit model in de aanbieding komt dan wordt het hem.

oeps heb toch nog een inieminie vraagje, de LG 55UH600V heeft echt extreem veel glare ( bijna een spiegel bij donker beeld/standby ).
Hebben de sony's wel een matter scherm? ( weer geen showmodel bij de plaatslijke MM )

[ Voor 5% gewijzigd door azazella op 15-06-2016 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 18:21

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik verplaats je even naar CEA ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
azazella schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 00:11:
[...]

oeps heb toch nog een inieminie vraagje, de LG 55UH600V heeft echt extreem veel glare ( bijna een spiegel bij donker beeld/standby ).
Hebben de sony's wel een matter scherm? ( weer geen showmodel bij de plaatslijke MM )
LG presteert op dit vlak met de LCD-televisies dan ook wel erg slecht: http://uk.rtings.com/tv/t...n-finish-matte-and-glossy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazella
Voor de liefhebbers en geïnteresseerden even een album gemaakt met foto's van de glare en de kleur in vergelijking met mijn oude tv.

http://imgur.com/a/V5dZn

Ik heb niet de beste camera in mijn telefoon maar ik hoop dat het verschil een beetje duidelijk is, over de nieuwe Tv zit dus een vreemde doffe/blauwige waas heen die niet weg te krijgen is en hij staat op max brightness enz. en de glare kan je gebruiken als spiegel voor selfies ;)

Wat ik gisteren ook opmerkte is dat hij het slecht doet bij mensen met shirts met ruitjes/smalle streepjes in de uitzending.
het beeld lijkt dan te haperen en krijg je vreemde schokkerige witte streepjes/vlakjes op de stof te zien.

Conclusie : echt een slechte koop! :/

[ Voor 23% gewijzigd door azazella op 15-06-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazella
Ik zoek een?
een 55" tv met RGB paneel ipv GRBW het liefst 100hz ipv 50hz en zo mooi mogelijk contrast en kleurweergave, en zo min mogelijk glare want heb een hele lichte woonkamer

Wat is je budget?
max 900 euro ( na cashback van de MM of andere site ;)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
normale tv uitzendingen te kijken, streamen naar de tv toe via kodi/ chromecast, HD films kijken vanaf dvd en usb stick

Wat heb je zelf al gevonden?
door veel gezoek en advies kwam ik erachter dat Sony waarschijnlijk de beste keuze is om aan te schaffen en ik twijfel nu tussen 3 modellen :
SONY Bravia KDL-55W805C
SONY Bravia KDL-55W807C
SONY Bravia KD-55X8005C

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke van de 3 zou het beste beeld geven? ik geef niet om 3D want ik krijg er hoofdpijn van dus het gaat me echt puur om de kijkbeleving van normale films/tv uitzendingen en films in HD/bluray kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 560174

Kijk ook eens naar: pricewatch: Sony Bravia KDL-55W755C Zwart
100hz Paneel, wel full-hd i.p.v. 4k. Zit geen 3D op, dus je betaalt er ook niet voor zoals bij de andere TVs.

Qua glare weet ik niet zeker of ik het je zou kunnen aanraden. Ik heb ook een redelijk lichte woonkamer en bij donkere scènes in films en series kan ik mezelf soms zien in de TV (mijn weerspiegeling).

Voor de rest geniet ik zeker weten van de TV!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azazella
Klinkt goed qua prijs en specs maar ben bang dat de weerspiegeling dat echt erg gaat zijn bij mij :( ( bijna alles is wit in de woonkamer )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Deze twee toestellen zijn inhoudelijk identiek met een ander uiterlijk. Die W807C is dan ook nog eens een exclusief model van de Media Markt waardoor er minder marktwerking is en het toestel duurder blijft. Is alleen maar een nadeel dus.
Dit toestel heeft een 50Hz paneel. Een afrader dus.
Momenteel is dit toestel niet meer interessant omdat de prijs over het algemeen hoger ligt dan dat van de W805C. Je betaalt momenteel dus niet meer voor 3D op de W805C maar krijgt er als het ware geld voor terug.

Waarom ben je trouwens niet gewoon verder gegaan in je oude topic? Is de LG 55UH600V een goede tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb je LG-topic en Sony-topic samengevoegd en een meer algemene titel gegeven. Het gaat nog altijd om dezelfde zoektocht naar een nieuwe tv. Het is niet de bedoeling om rondom elk idee een nieuw topic te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazella
Excuses niet aan gedacht, sorry! ( nieuw hierop )

Ik ga proberen om de Sony KDL-55W805C live ergens te bekijken hoe het met de glare zit :) en als het meevalt dan wordt het hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 560174

Dimens schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 23:10:
[...]

Momenteel is dit toestel niet meer interessant omdat de prijs over het algemeen hoger ligt dan dat van de W805C. Je betaalt momenteel dus niet meer voor 3D op de W805C maar krijgt er als het ware geld voor terug.
Nouja, ik heb hem voor 699 gekocht bij Amazon.de, vandaar. Maar dat klopt, de prijs is inderdaad hoger in NL.
Pagina: 1