Toon posts:

Miro TV kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Miro PCTV pro kaartje, die onder win2k gewoon fullscreen wil draaien (1024x768), terwijl dit niet wil in win98. Nu heb ik al gemaild naar die pinnacle dudes maar zij geven als oplossing gewoon de resolutie op 800x600 te zetten. Maar hier schiet ik geen kont mee op, want 800x600 zuigt. Weet iemand de oplossing? Btw mijn videokaart is een Asus v3800.

Verwijderd

MOet je hem op overlay modus zetten, dan kan het wel

Verwijderd

Topicstarter
niet dus, die moet ik juist uitzetten onder win98, anders geeft hij nog eens schokkend beeld

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:27
'k heb het zelfde kaartje en ik ken het probleem. Onder win 9x dan doet ie het niet zo goed maar als je een driver update uitvoert en er voor zogt dat dat kaartje een 100% vrij irq krijgt dan kan je het oplossen. Video kaart heeft er eigenlijk niets mee te maken als ik het eerlijk mag zeggen.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heeft het wel, want mijn onder mijn vorige videokaart (Ati rage 128) deed hij het wel. Hij is overigens IRQ vrij

• Felicia
Vreemd... Dan zou ik eens kijken op een andere verhouding (dat hij dus niet met 4:3 werkt maar 16:9 ofzo)... misschien geeft je dat wat meer....

Verwijderd

Topicstarter
Lukt ook niet, maar wat ik niet kan bevatten is dat dat ding wel onder win2k werkt?!?!

Verwijderd

Topicstarter
met driver update bedoel je trouwens die versie 4.02?

• Felicia
4.03 of 4.13 is al uit dacht ik (heb hem op mijn 2e bak staan dus weet het niet uit mijn hoofd)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik heb die kaart ook wat een zuigding

maarja ik heb wel fullscreen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt! De oplossing was iets toevoegen aan het register. De kwaliteit van het beeld is wel minder, maar kben al blij dat ik fullscreen kan kijken. Nu kan ik eindelijk lekker gaan slapen.

• Felicia
Kan je lekker met full screen gaan slapen :9

Maar wat had je dan precies toegevoegd??? (handig voor het UTFS statement en voor mezelf natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
Kweet het niet precies meer, maar gebruik de search (had ik misschien ook eerder moeten doen)

Verwijderd

Ik heb ook zo`n miro ding, nou das eens en NOOIT meer, altijd kutten met dat ding, in 1 keer werken waarom zou hij.

kut ding, sorry

ik heb hetzelfde probleem gehad, na een hoopkutten deed hij het ineens

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb zelf een oude Miro kaart (zo'n 3 jaar nu). Draait zelfs op 2048*1536 full screen. Ligt wel aan overlay of primary. Ook geeft hij wel eens problemen met de PCI sloten waardoor hij niet altijd wil werken (op mijn 2e bak dan). Op mijn hoofdsysteem heb ik nog NOOIT problemen gehad die veroorzaakt werden door die kaart (afkloppen op die plank voor mijn kop :9

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op dinsdag 26 juni 2001 15:40 schreef Rocabo het volgende:
Kweet het niet precies meer, maar gebruik de search (had ik misschien ook eerder moeten doen)
Sjezus... "Gebruik de Search"

:( |:(

• Haywire
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2025

Haywire

Ik heb die kaart ook en gebruik al een tijd DScaler als TV-applicatie. Voordeel: je hoeft geen drivers te installeren (DScaler installeert tijdelijk zijn eigen drivers) en het werkt zonder enig probleem. Ook nog eens open source en gewoon een supergoeie TV-app (prima bediening en gave software-matige de-interlacing). Kijk op http://deinterlace.sourceforge.net/
Pagina: 1