Samsung aanschaf TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superspinnie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-03-2023
Beste Tweakers forumleden,

Ik sta op het punt om een nieuwe TV te kopen. Daarbij krijg ik de indruk (via diverse testen van o.a. de Consumentenbond) dat Samsung erg goed uit de bus komt. Mijn budget gaat tot 800 euro. Daarvoor zou ik graag een 50 inch televisie aanschaffen.

Ik heb mij tijdens mijn eerste oriëntatie vooral gericht op Samsung omdat ik denk dat dat het moet worden gezien de positieve testen. Tenzij iemand vind dat ik beter een ander merk kan kiezen in mijn prijsklasse natuurlijk!

Ik kom tot deze modellen:

- Samsung UE50J6200 (het goedkoopst maar geen 4K)
- Samsung UE50JU6400
- Samsung UE50JU6800

Vooral de verschillen tussen de twee laatst genoemde modellen krijg ik niet echt helder. Diverse vergelijkingswebsites (Hardware.info, Tweakers, Televisie.nl etc) geven eigenlijk allemaal andere specs weer. Óf de helft van de specs is niet ingevuld! Ik kan dus geen eenduidige vergelijking vinden.

Wellicht is er iemand op het forum die alle verschillen (echt) kent tussen deze drie modellen en die mij kan adviseren welke het beste is. Ik neig toch naar een 4K model aangezien ik bang ben dat ik over een paar jaar spijt krijg als ik nu een paar honderd euro wil besparen en voor een Full HD televisie ga. Of is dat niet terecht?

Ik hoor graag, alvast bedankt voor de moeite zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-09 13:12
ik zou er een paar honderd bij doen (door sparen) voor een JS8000. met een beetje goed onderhandelen moet je die toch wel voor 1250 kunnen krijgen (55inch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superspinnie
harley2009 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:16:
ik zou er een paar honderd bij doen (door sparen) voor een JS8000. met een beetje goed onderhandelen moet je die toch wel voor 1250 kunnen krijgen (55inch)
Kun je ook aangeven waarom deze beter is?
Via diverse prijsvergelijkingen zie ik dat deze minimaal 1599 euro moet kosten, dat is me teveel en helaas geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
superspinnie schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:38:
Ik neig toch naar een 4K model aangezien ik bang ben dat ik over een paar jaar spijt krijg als ik nu een paar honderd euro wil besparen en voor een Full HD televisie ga. Of is dat niet terecht?
Lees vooral dit even door: Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Aangezien het hier een aankoopadvies betreft schopje naar CEA.

TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superspinnie
Oké dank! dus misschien na het lezen van dit stuk is de J6200 full HD wel een betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
superspinnie schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:19:
[...]

Oké dank! dus misschien na het lezen van dit stuk is de J6200 full HD wel een betere keuze?
Als het op bewegingsscherpte aan komt, dan ja. 50Hz UHD-televisies zijn een beetje onzin en zijn er vooral voor de marketing.

Ik zou je wel adviseren om je niet blind te staren op een merk. Mogelijk heeft een ander merk een toestel dat beter bij je wensen past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-09 13:12
superspinnie schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:32:
[...]

Kun je ook aangeven waarom deze beter is?
Via diverse prijsvergelijkingen zie ik dat deze minimaal 1599 euro moet kosten, dat is me teveel en helaas geen optie.
heeft O.A 10 bit. HDR (via update) en heeft hier goede reviews. (en elders ook) .nieuwe modellen komen mondjes maat uit, dus deze zal binnenkort nog wel wat in prijs zakken..
Pagina: 1