Toon posts:

sli gtx 970 G1 gaming framedrops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb sinds kort en nieuwe game pc samengesteld

die bestaat uit

MB = gigabyte 990fxa-ud3 American Megatrends Inc. F3 bios
cpu = AMD FX(tm)-9590 Eight-Core Processor
werkgeheugen = 12 gb
gpu = 2x NVIDIA GeForce GTX 970 van gigabyte G1 gaming
1 tb hdd

ik krijg bij voorbeeld bij the witcher 3 bij max setting flinke frame drops
net als bij fallout 4

wat kan ik hier het beste aan doen ?

ik zelf heb weinig verstand van computers dus ik hoor het graag
mvg

Verwijderd

Het moederbord heeft een 8+2 powerfase design. Dat is voor een 220w cpu te weinig, 10+2 fase is dan toch wel het minimum. De fases worden nu te heet en de cpu wordt teruggeklokt met framedrops als gevolg. Als lapmiddel zou je er een ventilator op kunnen zetten om de fases te koelen maar beter is het een geschikt moederbord te halen, wat zeg ik: stap over op Intel. Betere prestaties met een kwart van het stroomverbruik.

Op de supportlist van het moederbord wordt de FX9590 overigens niet vermeld. Had je dat gecheckt dan had je jezelf deze ellende en miskoop kunnen besparen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:39

Nemesizz

Untouchable

Vrees het ook, zijn bar weinig moederborden die een FX9000 (goed) supporten vanwege de belachelijk hoge stroomverbruik.

Hoe dan ook is een FX9000 slecht qua prijs/prestatie, de processor is te duur (meeste non-K i5'jes zijn sneller en vaak ook goedkoper), werkt alleen met vaak dure moederborden (met genoeg en kwalitatieve VRM's), al met al had je beter afgeweest met en non-K i5 waarschijnlijk (als zit je misschien met het ontbreken van SLi op goedkopere borden, maar dat terzijde, nu heb je er immers ook niks aan).