Ik heb een heel vreemd probleem met mijn videokaart (MSI 280X) en/of beelscherm (LG 34U87C). Wanneer ik bijvoorbeeld een YouTube/Vimeo/dumpert video bekijk op full screen en vervolgens full screen sluit, komen er allemaal artefacten op het scherm. Elke keer wat anders. Soms groenen strepen, soms grijze balken, soms delen van het scherm, andere keer weer het hele scherm. Het gebeurt alleen na een tijdje full screen, 5 seconden ofzo. En tot nu toe alleen bij webplayers. Games in full screen verlaten geeft geen problemen. Ook MPC geen probleem.
Het uit een aan doen van het scherm laat de artefacten verdwijnen, maar verhelpt het probleem niet. De PC is verder ook aangelosten op een TV via HDMI, en daar zijn juist geen problemen mee. De monitor is aangeloten via een miniDP -> DP kabel. Ik heb een andere kabel getest, DP -> DP met een miniDP -> DP adapter ertussen, maar dat gaf dezelfde problemen.
Aangezien het niet waarschijnlijk is dat het aan de kabel ligt, en de TV geen problemen geeft, dus ook niet aan de videokaart, zou het aan de monitor moeten/kunnen liggen. Maar wat is de oorzaak en, nog belangrijker, wat is de oplossing?
Kan iemand me helpen?
Het uit een aan doen van het scherm laat de artefacten verdwijnen, maar verhelpt het probleem niet. De PC is verder ook aangelosten op een TV via HDMI, en daar zijn juist geen problemen mee. De monitor is aangeloten via een miniDP -> DP kabel. Ik heb een andere kabel getest, DP -> DP met een miniDP -> DP adapter ertussen, maar dat gaf dezelfde problemen.
Aangezien het niet waarschijnlijk is dat het aan de kabel ligt, en de TV geen problemen geeft, dus ook niet aan de videokaart, zou het aan de monitor moeten/kunnen liggen. Maar wat is de oorzaak en, nog belangrijker, wat is de oplossing?
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.