just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone
Vraag
Beste antwoord (via ThinkPad op 30-07-2016 22:36)
Probleem opgelost, ik moest de com met L bridgen.
de lichtschakelaars in Appartementen worden tegenwoordig alleen van schakeldraad voorzien waardoor het dus lastig is om een fibaro module in te bouwen. je moet dan de blauwe draad vanuit het lichtpunt doortrekken naar je schakelaar. maar is het ook mogelijk om de module bij het lichtpunt te plaatsen, waardoor je dus niet meer een draad hoeft door te trekken?
de lichtschakelaars in Appartementen worden tegenwoordig alleen van schakeldraad voorzien waardoor het dus lastig is om een fibaro module in te bouwen. je moet dan de blauwe draad vanuit het lichtpunt doortrekken naar je schakelaar. maar is het ook mogelijk om de module bij het lichtpunt te plaatsen, waardoor je dus niet meer een draad hoeft door te trekken?
Alle reacties
Probleem opgelost, ik moest de com met L bridgen.
ja je kan het ook bij het lichtpunt zetten.
Ik heb dit bij 1 licht in de hal gedaan waar de blauwe draad voor geen meter ertussen kwam.
wel een wat grotere plafoniere nodig om weg te werken.
En 1 in de badkamer omdat de inbouwdoos een hele smalle is waardoor deze niet weg gewerkt kon worden.
relay voor ventilatie en 1 voor lichtpunt.
zelf even schema tekenen van het origineel naar jou situatie komt alles goed
Ik heb dit bij 1 licht in de hal gedaan waar de blauwe draad voor geen meter ertussen kwam.
wel een wat grotere plafoniere nodig om weg te werken.
En 1 in de badkamer omdat de inbouwdoos een hele smalle is waardoor deze niet weg gewerkt kon worden.
relay voor ventilatie en 1 voor lichtpunt.
zelf even schema tekenen van het origineel naar jou situatie komt alles goed