Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10 19:17
Ben op zoek naar iemand die wel eens duwi zw esj heeft geschakeld met een zonwering. ik kom maar niet eruit hoe dit aan te sluiten. Ik begin eigenlijk te twijfelen of deze schakelaar wel geschikt is voor mijn zonwering ( gewoon zo een oranje uitklapscherm waar 3 draadjes uitkomen.

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Beste antwoord (via ThinkPad op 30-07-2016 22:36)

• roborobbie
Probleem opgelost, ik moest de com met L bridgen.

de lichtschakelaars in Appartementen worden tegenwoordig alleen van schakeldraad voorzien waardoor het dus lastig is om een fibaro module in te bouwen. je moet dan de blauwe draad vanuit het lichtpunt doortrekken naar je schakelaar. maar is het ook mogelijk om de module bij het lichtpunt te plaatsen, waardoor je dus niet meer een draad hoeft door te trekken?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• roborobbie
Probleem opgelost, ik moest de com met L bridgen.

de lichtschakelaars in Appartementen worden tegenwoordig alleen van schakeldraad voorzien waardoor het dus lastig is om een fibaro module in te bouwen. je moet dan de blauwe draad vanuit het lichtpunt doortrekken naar je schakelaar. maar is het ook mogelijk om de module bij het lichtpunt te plaatsen, waardoor je dus niet meer een draad hoeft door te trekken?

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:46
ja je kan het ook bij het lichtpunt zetten.
Ik heb dit bij 1 licht in de hal gedaan waar de blauwe draad voor geen meter ertussen kwam.
wel een wat grotere plafoniere nodig om weg te werken.
En 1 in de badkamer omdat de inbouwdoos een hele smalle is waardoor deze niet weg gewerkt kon worden.
relay voor ventilatie en 1 voor lichtpunt.
zelf even schema tekenen van het origineel naar jou situatie komt alles goed