Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichte krachtpatser zakelijk

Pagina: 1
Acties:

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:34
Wat ga je met je laptop doen?

Zakelijk gebruik, waarbij merendeels demos op worden gegeven maar ook classifiers die wij bouwen die CPU en geheugen intensief zijn. Denk hier aan ocren van grote stapels documenten.

Wat is je budget?

2000,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ik heb nog een 850 evo 500GB SSD liggen. Kan eventueel mee :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Goede en slechte ervaringen gehad met Dell. Altijd goede ervaringen gehad met MSI.

Heb tevens zelf onderzoek gedaan en mijn eisen daarbij waren het volgende:

i7 Skylake
Minimaal 8 maar 16 GB gewenst
Minimaal 256 SSD met een 2e HDD of een 500 GB SSD
4K scherm
Toetsenbord verlichting
Minimaal 14 inch maximaal 15'6 inch scherm
Maximaal 2KG

De volgende laptops komen aanbod en vraag dan ook hulp qua ervaring met de kwaliteit tegenwoordig, normaal gezien koos ik voor dell maar de laatste 2 dells die ik had waren de scharnieren binnen 1 jaar kapot gegaan en de support vond ik om te huilen, zeker gezien ik de next business day pakket had afgesloten. Maar goed, de laptops:

pricewatch: MSI GS60 6QE-241NL (Ghost Pro)
pricewatch: Asus Zenbook Pro UX501VW-FJ024T

EDIT: http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications Kwam ook nog deze tegen, mindere videokaart maar grotere SSD en cheaper.

Ook nog even gekeken bij de:

Dell XPS 15
Dell Inspirion workstation

Nou heeft de MSI de betere videokaart (leuk voor een spelletje zo nu en dan) en een 2e opslag. De Asus heeft de grotere SSD en beide hebben Thunderbolt (bij MSI staat het op de website beschreven maar op tweakers niet?). De dells hebben dat touch screen gimmick wat aardig is maar of dat een added value is weet ik niet.

Mijn vraag dan ook is welke van de bovengenoemde hebben prijs-kwaliteit verhouding nu het beste voor elkaar? Ik heb namelijk 0,0 ervaring met Asus en neig nu richting de MSI gezien die behuizing bij mij nooit kapot zijn gegaan en mits ik die kleurschema van het toetsenbord kan uitschakelen naar alleen toetsenbord verlichting.

Hoop dat menige tweakers mij hierbij kunnen helpen en dank alvast voor jullie wijsheid _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Headblast op 13-06-2016 17:21 ]

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Is het bedrag inclusief of exclusief BTW?

Je noemt consumenten laptops, maar is zaken als bitlocker schijf encryptie ook niet handig? Daar heb je een TPM voor nodig, althans voor de meest eenvoudige implementatie. Indien je laptop kwijt of gestolen is zal de data tenminste veilig blijven.

De ASUS en de MSI die jij noemt hebben beiden zo te zien een GTX 960M. Die zal moeite hebben met 3D zaken op een 4K scherm.

Is eventueel een Dell Precision 7000 in 15 inch uitvoering niet iets?
http://www.dell.com/nl/be...c=xctop7510emea&ref=PD_OC

Met de opties die jij wil aangevinkt kom ik uit op een bedrag van 1855 EUR ex. BTW. Je hebt dan:
Core i7-6820HQ
16GB 2133MHz DDR4 RAM
256GB SSD
AMD Firepro W5170M
4K beeldscherm met premium panel guarantee.

Je kan bij deze laptop zelfs kiezen voor een mobiele Xeon CPU. De kwaliteit van de Precision laptops is altijd erg hoog.

• Headblast
CMD-Snake schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:46:
Is het bedrag inclusief of exclusief BTW?

Je noemt consumenten laptops, maar is zaken als bitlocker schijf encryptie ook niet handig? Daar heb je een TPM voor nodig, althans voor de meest eenvoudige implementatie. Indien je laptop kwijt of gestolen is zal de data tenminste veilig blijven.

De ASUS en de MSI die jij noemt hebben beiden zo te zien een GTX 960M. Die zal moeite hebben met 3D zaken op een 4K scherm.

Is eventueel een Dell Precision 7000 in 15 inch uitvoering niet iets?
http://www.dell.com/nl/be...c=xctop7510emea&ref=PD_OC

Met de opties die jij wil aangevinkt kom ik uit op een bedrag van 1855 EUR ex. BTW. Je hebt dan:
Core i7-6820HQ
16GB 2133MHz DDR4 RAM
256GB SSD
AMD Firepro W5170M
4K beeldscherm met premium panel guarantee.

Je kan bij deze laptop zelfs kiezen voor een mobiele Xeon CPU. De kwaliteit van de Precision laptops is altijd erg hoog.
Hi, bedankt voor het reageren! Ik kan jou gedachte gang zeker volgen maar de demos die ik geef zullen niet op dagelijkse basis maar eerder op wekelijkse basis. Tevens zal die 4K ook niet voor 3D in worden gezet.

Wij hebben op kantoor nu zo'n 7000 serie staan met precies die specs en ik moet zeggen ik ben nog niet heel onder de indruk ervan, niet in ieder geval voor dat geld.

M.B.T: TPM, volgens mij hadden de jongens in devs VeraCrypt op m'n vorige laptop gezet.

Op dit moment hoef ik ook nog niet over want ik heb nu even een Macbook Pro maar die gaat straks naar iemand anders en gezien ik meer op windows bezig ben kan ik nu net zo goed even gaan kijken wat ik nu wil kiezen, zeker gezien ik gewoon vrije keus heb in wat ik kan kiezen.

Moet zeggen na m'n laatste 2 dells dat ik toch beetje in m'n hoofd heb zitten dat ik juist niet meer voor Dell moet gaan.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Headblast schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:20:
Tevens zal die 4K ook niet voor 3D in worden gezet.
Ga je wel 3D zaken doen op de laptop? Dat is bepalend voor je videokaart keuze? Indien niet dan zou je met de ingebakken Intel HD toekunnen.
Wij hebben op kantoor nu zo'n 7000 serie staan met precies die specs en ik moet zeggen ik ben nog niet heel onder de indruk ervan, niet in ieder geval voor dat geld.
Ik heb er ook eentje in handen gehad, een exemplaar met de mobiele Xeon CPU erin, mij leek het wel waar voor het geld.
M.B.T: TPM, volgens mij hadden de jongens in devs VeraCrypt op m'n vorige laptop gezet.
Zolang je maar de laptop voorzien hebt van encryptie zodat niet alle bedrijfsgeheimen op straat komen te liggen.

Indien je geen Dell meer wil, waarom niet de rivaal: pricewatch: HP ZBook Studio G3 MT7W01EA (+ 8GB extra + laptoptas)

De HP ZBook 15 G3 is de nieuwe mobiele workstation van HP. Het gelinkte exemplaar heeft alles wat je wil, minus het 4K scherm. Dat is wel leverbaar bij HP, maar helaas staan kennelijk niet alle varianten in de Pricewatch.

Ik heb zelf een ZBook 15 G2 als werk laptop, een prima ding. Goede bouwkwaliteit en lekker snel.

Je kan ook een HP Elitebook 850 G3 overwegen: pricewatch: HP EliteBook 850 G3 T9X34EA

Is wat lichter en nog steeds goede bouwkwaliteit.

• Headblast
CMD-Snake schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:41:
[...]

Ga je wel 3D zaken doen op de laptop? Dat is bepalend voor je videokaart keuze? Indien niet dan zou je met de ingebakken Intel HD toekunnen.

[...]

Ik heb er ook eentje in handen gehad, een exemplaar met de mobiele Xeon CPU erin, mij leek het wel waar voor het geld.

[...]

Zolang je maar de laptop voorzien hebt van encryptie zodat niet alle bedrijfsgeheimen op straat komen te liggen.

Indien je geen Dell meer wil, waarom niet de rivaal: pricewatch: HP ZBook Studio G3 MT7W01EA (+ 8GB extra + laptoptas)

De HP ZBook 15 G3 is de nieuwe mobiele workstation van HP. Het gelinkte exemplaar heeft alles wat je wil, minus het 4K scherm. Dat is wel leverbaar bij HP, maar helaas staan kennelijk niet alle varianten in de Pricewatch.

Ik heb zelf een ZBook 15 G2 als werk laptop, een prima ding. Goede bouwkwaliteit en lekker snel.

Je kan ook een HP Elitebook 850 G3 overwegen: pricewatch: HP EliteBook 850 G3 T9X34EA

Is wat lichter en nog steeds goede bouwkwaliteit.
Hi Snake,

Bedankt voor het reageren! Ik ga niets met 3D doen op de laptop dus een intel HD variant zou ook in principe kunnen maar gezien ik nu toch in dit segment de laptops zie met videokaarten GTX 9x0 dan is dat mooi meegenomen.

Ik vind beide laptop er goed uit zien alleen mis ik toch echt dat 4K scherm, deze wil ik er gewoon echt in hebben gezien dat er goed uit ziet op de Dell maar denk ook aan BV de Retina schermen van Appel laten gewoon het verschil zien met FHD.

Nogmaals bedankt voor het meedenken!