Samsung EVO 240GB SSD Testen op defecten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mijn vraag:
Hoe kan ik op de correcte manier de SSD controleren op fouten?
bij voorkeur met een USB stick als boot medium, gezien de W10 install die er op staat inmiddels niet meer wil opstarten.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
MOBO: Gigabyte Z87X-D3H
CPU: I5 4670K (op stock)
MEM: Crucial Ballestix 2x 8GB
GPU: MSI GTX 760
SSD: Samsung EVO basic 240GB
HDDs: 2x WD Green 2TB, WD Blue 640GB, WD blue 500GB
PSU: 600w modulair van Antec

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
memtest86+ geen fouten gevonden na 24 passes.. ( want dat kan immers ook Windows op de knieën krijgen ;) )
zo "bare" als mogelijk opstarten (CPU / GPU / 1x mem / SSD ) immers you never know.. ;)
CMOS reset
SMART status.. die lijkt "ok" te zijn .. echter toch freezed W10 in het opstarten, en simpelweg de reset knop indrukken levert daarna een missing boot device error.. power cycle levert als je heel snel bent exact de zelfde fout op.. wacht je iets langer dan wil die wel weer een poging tot booten.. om vervolgens vast te lopen...

404 Signature not found

Alle reacties

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wellicht MBR kapot.
Fix door win10 install te booten > F8 > troubleshoot > adv options > cpmmand prompt > Bootrec.exe en daar invoeren:

bootrec /RebuildBcd
bootrec /fixMbr
bootrec /fixboot
Exit

• SMSfreakie
  • Niet online
Reepje schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:16:
Wellicht MBR kapot.
Fix door win10 install te booten > F8 > troubleshoot > adv options > cpmmand prompt > Bootrec.exe en daar invoeren:

bootrec /RebuildBcd
bootrec /fixMbr
bootrec /fixboot
Exit
helaas.. elke poging tot recovery is mislukt.

de SSD toch maar eens uitgebouwd en via de ESATA poort van mn laptop voorzien van nieuwere firmware en volgeschreven met nulletjes..
daarna de DATA link verbroken en hem alleen nog aan de stroom gelaten. gezien er toch activiteit op de SSD aanwezig was ondanks er geen data link meer was..
vanmorgen was de act led gedoofd. verse W10 er op en het lijkt nu weer feilloos te werken..

404 Signature not found

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
SMSfreakie schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:08:
[...]

de SSD toch maar eens uitgebouwd en via de ESATA poort van mn laptop voorzien van nieuwere firmware en volgeschreven met nulletjes..
Je hebt dus 240G aan nullen zitten schrijven?!? Zonde zeg.

Draai eerst Samsung Magician maar eens, wanneer je systeem weer werkt. Je wilt beslist de status van die SSD uitlezen, dunkt me.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 13:57
En hij heeft nog dezelfde grootte ? (vrij ruimte bedoel ik)

[ Voor 25% gewijzigd door MEN-O op 14-06-2016 14:14 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
albatross schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:13:
[...]

Je hebt dus 240G aan nullen zitten schrijven?!? Zonde zeg.

Draai eerst Samsung Magician maar eens, wanneer je systeem weer werkt. Je wilt beslist de status van die SSD uitlezen, dunkt me.
al gedaan.. zelfs toen die timeouts gaf etc vond Samsung Magician dat er niks aan de hand was :/ en tja 240GB nulletjes.. het was niet anders
MEN-O schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:13:
En hij heeft nog dezelfde grootte ? (vrij ruimte bedoel ik)
Ja..

en totaal is er nu pas 1.4TB geschreven.. dus van die 240GB "waste" lig ik niet wakker.. heb liever dattie t goed doet ;)

404 Signature not found

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En wat zegt de smart precies? (screenshot).
Pagina: 1