Mijn vraag:
Hoe kan ik op de correcte manier de SSD controleren op fouten?
bij voorkeur met een USB stick als boot medium, gezien de W10 install die er op staat inmiddels niet meer wil opstarten.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
MOBO: Gigabyte Z87X-D3H
CPU: I5 4670K (op stock)
MEM: Crucial Ballestix 2x 8GB
GPU: MSI GTX 760
SSD: Samsung EVO basic 240GB
HDDs: 2x WD Green 2TB, WD Blue 640GB, WD blue 500GB
PSU: 600w modulair van Antec
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
memtest86+ geen fouten gevonden na 24 passes.. ( want dat kan immers ook Windows op de knieën krijgen
)
zo "bare" als mogelijk opstarten (CPU / GPU / 1x mem / SSD ) immers you never know..
CMOS reset
SMART status.. die lijkt "ok" te zijn .. echter toch freezed W10 in het opstarten, en simpelweg de reset knop indrukken levert daarna een missing boot device error.. power cycle levert als je heel snel bent exact de zelfde fout op.. wacht je iets langer dan wil die wel weer een poging tot booten.. om vervolgens vast te lopen...
Hoe kan ik op de correcte manier de SSD controleren op fouten?
bij voorkeur met een USB stick als boot medium, gezien de W10 install die er op staat inmiddels niet meer wil opstarten.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
MOBO: Gigabyte Z87X-D3H
CPU: I5 4670K (op stock)
MEM: Crucial Ballestix 2x 8GB
GPU: MSI GTX 760
SSD: Samsung EVO basic 240GB
HDDs: 2x WD Green 2TB, WD Blue 640GB, WD blue 500GB
PSU: 600w modulair van Antec
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
memtest86+ geen fouten gevonden na 24 passes.. ( want dat kan immers ook Windows op de knieën krijgen
zo "bare" als mogelijk opstarten (CPU / GPU / 1x mem / SSD ) immers you never know..
CMOS reset
SMART status.. die lijkt "ok" te zijn .. echter toch freezed W10 in het opstarten, en simpelweg de reset knop indrukken levert daarna een missing boot device error.. power cycle levert als je heel snel bent exact de zelfde fout op.. wacht je iets langer dan wil die wel weer een poging tot booten.. om vervolgens vast te lopen...
404 Signature not found