PW-SSD filter voor TBW

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Kan er in http://tweakers.net/categ...d-state-drives/producten/ een filter gemaakt worden voor de TBW specificatie?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Nee helaas, dat filter (en de afgeleide filters Drive Writes per Day en GB written) is uitgeschakeld, omdat de bijbehorende specificatie alleen goed om kan gaan met 32-bit integers. De specificatie TBW is een specificatie die getallen verwacht in MB en met soms waarden die in de PB gaan (dus 1 miljard MB) gaan we al gauw over de grens. Die waarden kunnen vervolgens niet worden getoond aan de voorkant en dus lopen alle filters mank.

De oplossingen hiervoor zijn of de code ombouwen zodat deze wel om kan gaan met >32-bit integers, maar dat kost veel tijd wegens enorm veel legacy code en afhankelijkheden. Tweede optie is een nieuwe eenheid introduceren die waarden in GB (of zelfs TB) verwacht en deze daar voortaan gebruiken. Dit kost minder tijd, maar wel wat voorbereiding aan onze (PW content managers) kant. Ik ga kijken of ik deze week die voorbereidingen kan treffen, zodat in ieder geval alvast het ticket op de backlog kan worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
... de TBW wordt toch meestal in TB's gegeven? Mits het over het totaal aantal schrijfacties gaat. Ik heb wel eens sites gezien waarbij ze de hoeveelheid bytes per dag weergeven en dan is het weer in GB en dan begin jij over MB om het nog verwarrender te maken :+

Overigens doet Icecat het zo te zien in TB, worden gegevens daarvan al niet automatisch overgenomen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Raven schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:31:
... de TBW wordt toch meestal in TB's gegeven? Mits het over het totaal aantal schrijfacties gaat. Ik heb wel eens sites gezien waarbij ze de hoeveelheid bytes per dag weergeven en dan is het weer in GB en dan begin jij over MB om het nog verwarrender te maken :+

Overigens doet Icecat het zo te zien in TB, worden gegevens daarvan al niet automatisch overgenomen?
Ja, maar in onze backend wordt het in MB opgeslagen, dus 1TB staat als 1000000MB, PB met 3 nulletjes extra. En bij iets meer als 1PB gaat het dus mis bij het opslaan. Omdat de eenheid MB op veel plekken wordt gebruikt, waar je net zo goed GB kan gebruiken, wil ik dat op een aantal plekken omzetten en dat is wat uitzoekwerk.

TBW wordt inderdaad meestal in TB's aangegeven, omdat het nu eenmaal vaak een TB waarde is, of omdat de fabrikant de afkorting als TeraBytes Written hanteert. Andere fabrikanten zeggen weer Total Bytes Written, dus is het om het even welke eenheid erachter wordt geplakt. En wij pakken die laatste, dus het kan ook net zo goed GB of PB zijn, als het minder dan 1TB of meer dan 999,999TB is. Maar meestal TB inderdaad, op enkele high end Enterprise ssd's na.