Ik probeerde linux te installeren op een oude mnachine met een philips beeld scherm, alles werkt kan ook inloggen en starten maar na het starten krijg ik een zwart scherm.Kan ik hiervoor ergens een driver installeren of iets anders
Wanneer krijg je precise dat zwarte scherm? Als je X probeert te starten? probeer je probleem eens wat beter te omschrijven. Geef ook even wat meer details over je systeem.
Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds
Klinkt idd alsof je automatisch in X op start en dat dat niet goed gaat...
Enter eens <Ctrl>+<Alt>+<Backspace>.
Mocht je inderdaad in X zitten, kune je 'em zo uitschakelen.
Gemakkelijker is het om even <Ctrl>+<Alt>+<Fx> (x= 1,2,3,4,5 of 6) te eneteren, omdat je eerste 6 terminals in Runlelvel 2 horen te lopen (Debian) of een equivalent daarvan (andere Linuxen).
Gemakkelijker is het om even <Ctrl>+<Alt>+<Fx> (x= 1,2,3,4,5 of 6) te eneteren, omdat je eerste 6 terminals in Runlelvel 2 horen te lopen (Debian) of een equivalent daarvan (andere Linuxen).
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
Uhm bedoel je niet gewoon dat als je een kwartier idle bent geweest je scherm zwart wordt.
probeer dus gewoon eens op enter te drukken en kijk of je dan weer gewoon verder kunt gaan.
Anders moet je deze regel uit je /etc/rc.d/rc.? slopen en dan zul je er geen last meer van hebben
code:
1
2
| # Screen blanks after 15 minutes idle time. /bin/setterm -blank 15 |
probeer dus gewoon eens op enter te drukken en kijk of je dan weer gewoon verder kunt gaan.
Anders moet je deze regel uit je /etc/rc.d/rc.? slopen en dan zul je er geen last meer van hebben
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Verwijderd
Krijg je een zwart scherm met of zonder tekst?
Anders zou het geval kunnen zijn dat je linux wel goed hebt geinstaleerd maar dan zonder X
Anders zou het geval kunnen zijn dat je linux wel goed hebt geinstaleerd maar dan zonder X
Verwijderd
entertoets is niet de meest gelukkige keuzeOp maandag 25 juni 2001 17:39 schreef imdos het volgende:
Ik log dan in en start linux, dan krijg je allerlei tekst wat voor bij ziet en dan probeert die echt linux te starten en dan zie ik niks alleen een zwart scherm en ook geen foutmelding of wat dan ook 
Oja mischien wel handig om te vermelden ik gebruik Red Hat 6.2
Verwijderd
Op dinsdag 26 juni 2001 11:00 schreef StephanL het volgende:
Ik log dan in en start linux, dan krijg je allerlei tekst wat voor bij ziet en dan probeert die echt linux te starten en dan zie ik niks alleen een zwart scherm en ook geen foutmelding of wat dan ook
Log je nu echt in:? (Dus gebruikersnaam/wachtwoord invoeren). Normaal gesproken komt er dan niet heel veel tekst voorbij namelijk.
Of start je hem alleen op
Probeer anders eens in runlevel 1 op te starten en je logfiles te checken!
(bij booten opgeven: init=1)
Verwijderd
Eeuhmm.. Sorry, maar <Ctrl>+<Alt>+<Backspace> reset X, niet uitschakelen.Op maandag 25 juni 2001 17:36 schreef The_Jester het volgende:[/b]
Enter eens <Ctrl>+<Alt>+<Backspace>.
edit:
't Is natuurlijk wel handig om iemand te helpen met z'n vraag.
Het lijkt erop alsof X fout is geconfigureerd. Ik zou opstarten in met init level 3 (bij lilo: linux init=3) en dan 'Xconfigurator' draaien. Ik heb dit probleem ook vaak zat gehad en dan had ik een verkeerde videokaart, monitor en/of resolutie gekozen.
't Is natuurlijk wel handig om iemand te helpen met z'n vraag.
Het lijkt erop alsof X fout is geconfigureerd. Ik zou opstarten in met init level 3 (bij lilo: linux init=3) en dan 'Xconfigurator' draaien. Ik heb dit probleem ook vaak zat gehad en dan had ik een verkeerde videokaart, monitor en/of resolutie gekozen.
Verwijderd
Op dinsdag 26 juni 2001 14:17 schreef Cobus_NL het volgende:
[..]
Eeuhmm.. Sorry, maar <Ctrl>+<Alt>+<Backspace> reset X, niet uitschakelen.
Tenzij je een Display manager hebt draaien die X meteen weet op start
Verwijderd
Dat klopt als je X opstart vanaf de commandline ja maar ik bedoel eigenlijk dat wanneer je Linux laat opstarten in init level 5 dat je op die manier X reset. Ik dacht uit het verhaal van StephanL op te maken dat hij dat zo had ingesteldOp dinsdag 26 juni 2001 14:25 schreef nelske het volgende:
[..]
Lijkt me niet he
Tenzij je een Display manager hebt draaien die X meteen weet op start
And I thought I never made any mistaeks.
Pagina: 1