Cherry MX Brown Keyboard met polssteun

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nanoblack
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-02 16:19
Mijn vraag
Weet iemand een Keyboard met Cherry MX Brown toetsen en een grote polssteun?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Momenteel gebruik ik een Gigabyte Aivia Osmium (Cherry MX Brown) en deze is qua polssteun en qua ergonomie/gebruik helemaal naar wens. Behalve dat bepaalde toetsen dubbele aanslagen generen zoals ook anderen in de reviews van dit type toetsenbord melden. Ik zou een nieuwe kunnen bestellen, maar heb er weinig vertrouwen in dat ik niet opnieuw tegen hetzelfde probleem aanloop. De Gigabyte support heeft nieuwe firmware aangeboden, maar de installatie daarvan Failed.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een Corsair Strafe RGB geprobeerd, maar deze polssteun is mij te klein. (Krijg last van mijn handen tijdens het typen)
Ik heb een Roccat Ryos MK Pro geprobeerd, het formaat polssteun is goed, maar te hoog. (Sluit niet goed op de tafel aan, krijg ook last)
De CM Storm Trigger Z lijkt op de afbeeldingen goed, maar is bij navraag niet meer leverbaar.

Ik ben een beetje kieskeurig, maar typ dan ook dagelijks een boel. Zoals ik al zei bevalt de Aivia Osmium (op de dubbele aanslagen na) goed. Het liefst wil ik een keyboard met Cherry MX Brown technologie en een grote polssteun zodat mijn hand palmen niet in de lucht hoeven te zweven. Het lijkt erop dat deze modellen van de aardbodem aan het verdwijnen zijn, of zie ik dat verkeerd? Weet iemand een alternatief? Romer-G toetsen b.v. een optie?

Alle reacties

• Glivch
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09-2025
De CM Storm Trigger Z kan je via Amazon bestellen. Zie link hieronder.

https://www.amazon.de/Tri...keywords=cherry+mx+brown&

• matje500
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-02 23:46
Indien je bij Cherry MX niet terecht kan, is Kailh Brown misschien een alternatief. Dit zijn dacht ik een beetje namaak Cherry MX Brown switches.

Ik was zelf naar iets vergelijkbaars opzoek en ben bij de Sharkoon Shark Zone MK80 RGB. Ik vind het een fijn bord, maar de polssteun had naar mijn mening wel iets hoger mogen zijn.

Ik vond de Corsair borden ook een te kleine polssteun hebben en de keycaps zijn voor mijn gevoel wat klein aan and de top. Dit vind ik bij de Sharkoon fijner.

Een ander alternatief is de Logitech G710+
Deze heeft helaas de 'Nederlandse' toetsenbord indeling, met korte linker shift toets en hoge enter toets. Ik zie nu dat deze ook duurder zijn en minder te verkrijgen zijn dan een paar maanden geleden. Heb nog met 2 verkopers in de Mediamarkt gestaan die overtuigd waren dat het US indeling plaatje op de doos ook zou betekenen dat die indeling in de doos zou zitten. Die stonden verbaast toe te kijken toen we er een NL indeling bord uithaalde 8)7.

Hiernaast is de Cougar 700K misschien wat, maar die ken ik verder niet.

Andere borden kan ik je zo snel even niet zeggen. Ik neem overigens aan dat verlichting ook gewenst is. Zit er nog een eis aan welke kleur of aan RGB?

Als laatste zou ik Romer G even een keer in een winkel proberen. Hoewel die geloof ik een combinatie van MX Red en Brown zijn, vond ik ze niet fijn typen tov de MX en Kailh Brown.

• nanoblack
ArenjaZ schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:08:
De CM Storm Trigger Z kan je via Amazon bestellen. Zie link hieronder.
Helaas is de layout van dat toetsenbord Duits. Misschien vergeten te vermelden dat ik het liefst een QWERTY (Amerikaanse) layout heb.

@matje500
Bedankt voor je suggesties. Verlichting maakt mij niet zo veel uit, als ik kan kiezen liever wel. Verschillende kleuren en effecten hoeft van mij niet. Ik zal inderdaad de (techniek van de) toetsen ergens moeten gaan proberen. Ik heb inmiddels contact gezocht met CM (CoolerMaster) maar zij zeggen dat het product (Trigger Z) inderdaad aan het einde van zijn life-cycle is.
De Cougar die je noemde lijkt een optie. De polssteun lijkt nog wel aan de compacte kan vergeleken met de Osmium en Trigger Z. Maar misschien valt het mee. Zou ik dan ook ergens moeten proberen ben ik bang. In de recensies hoor ik jammer genoeg weinig ervaringen over de wrist support. Ik ga in ieder geval even meer lezen over de Kailh Brown switches.

Edit (toevoeging):
Er zijn weinig toetsenbord te vinden met Kailh toetsen. Iemand ervaring met een:
MadCatz S.T.R.I.K.E. TE Mechanical Gaming Keyboard of met de: G.Skill RIPJAWS KM780 MX? En dan met name met betrekking tot de ergonomie zoals mijn oorspronkelijk vraag.

[ Voor 16% gewijzigd door nanoblack op 16-06-2016 17:29 ]

• RobinKuijp
  • Laatst online: 08-02 12:55
Ik zou gaan voor de CM storm. Puur omdat hij een stuk goedkoper is en ik zelf ook wel goede ervaring heb met mijn Coolermaster keyboard. ( Ik heb de versie zonder polssteun. voor de rest is alles het zelfde op de led kleurtjes na :P )
Je kan m'n review lezen als je wilt.

Wat je natuurlijk ook kan doen is een winkel binnenlopen en even vragen of je het mag uitproberen :)

Meow, meow I'm a cow

• nanoblack
Kort geleden heb ik contact gehad met CM met de vraag of ik nog aan een CM Storm Trigger Z kon komen. Dit was (een deel) van het antwoord:
Unfortunately will the Trigger-Z be EOL (end of life) soon and therefore not available to purchase anymore sorry.
Helaas kon ik ook geen winkel meer vinden die ze nog verkoopt: QWERTY, Cherry Brown.
Pagina: 1